Test: Jeśli szukasz taniego roweru szutrowego, znajdziesz go w Giant Revolt 1. Oprócz atrakcyjnej ceny oferuje dobrze wykonaną aluminiową ramę i ciekawe detale.
Największy na świecie producent rowerów zawsze był innowacyjny, jeśli chodzi o rowery wyścigowe. Giant wprowadził na rynek swoje karbonowe ramy Cadex 30 lat temu, a na przełomie tysiącleci firma zaskoczyła wszystkich pierwszymi rowerami szosowymi ze spadkiem, które zrewolucjonizowały wygląd i dopasowanie maszyny wyścigowej. Giant Revolt charakteryzuje się również stromo opadającą górną rurą. Graveller jest dostępny w wielu wariantach, a model aluminiowy zaczyna się od 1.049 euro. Revolt 1 to numer dwa od dołu, za 1.499 euro już wyposażony w komponenty GRX.
Zrównoważona geometria
Na pierwszy rzut oka rower w kolorze piasku wygląda na zwarty i krępy; nasz rower testowy, w środku pięciu rozmiarów, jest oczywiście dobrze wyważony. Jeśli jesteś wysoki i pominiesz przekładki, osiągniesz znaczną wysokość siodełka dzięki krótkiej główce ramy 165 mm; Jeśli jesteś niższy i nie wysuniesz sztycy wystarczająco daleko, możesz siedzieć stosunkowo prosto, a rower nie będzie wyglądał na zbyt duży i cieszyć się niskim przekrokiem dzięki pochylonemu kształtowi.
Kształt smukłej ramy jest mocno oparty na karbonowym modelu z niskimi rurami podsiodłowymi, sztycą o przekroju w kształcie litery D i zintegrowanym zaciskiem podsiodłowym, który jest rzadkością w niższym przedziale cenowym. Modele aluminiowe i karbonowe mają również dokładnie taką samą geometrię z minimalnymi odchyleniami. To, co rzuca się w oczy w Revoltach, to misternie ukształtowane główne tubusy – inni producenci stosują tutaj proste, okrągłe rurki. Kable i kable są poprowadzone w dolnej rurze, ale nie w widelcu. Brak punktów mocowania jest uderzający w przypadku roweru szutrowego: można zamontować trzy koszyki na bidon oraz podstawowe błotniki. Podczas montażu tylnego koła zauważalny jest niewyraźny ogranicznik - prawidłowe ustawienie koła zajmuje trochę czasu. Prześwit na opony wynosi 45 mm.
Koła 2×10 i bezdętkowe
Shimano GRX to typowy Gravel, tutaj z 2×10 biegami i mechanizmem korbowym FSA. Zakres przełożeń jest tak duży, że nigdy nie przegapisz brakującej zębatki; działanie przełożeń i hamulców jest bez zarzutu, nawet jeśli wersja jedenastobiegowa działa płynniej. Solidny zestaw kołowy z 28 szprychami jest dostarczany w konfiguracji bezdętkowej, co jest praktyczne, jeśli chcesz od razu wyruszyć w teren. Tam Giant okazuje się raczej spokojnym, zorientowanym na wycieczki rowerem szutrowym: układ kierowniczy zapewnia dobrą stabilność na prostej, a motocykl jest nieco powolny podczas przyspieszania. Z innym kompletem kół mogłoby to wyglądać inaczej, bo to tutaj zamontowane waży prawie 4,2 kg. Pod względem komfortu rzuca się w oczy lekko zakrzywiony górny łącznik w kierunku kierowcy; aluminiowy słupek wygina się umiarkowanie pomimo dużego rozciągnięcia, a twarde krawędzie siodełka naciskają na wewnętrzną część środkowego wgłębienia.
Ramki do zdjęć | Gigantyczny AluxX |
widelec amortyzowany | Gigant adv w całości z włókna węglowego |
wirniki | Dysk GIANT S-X2 |
opona | Gigantyczny CrossCut AT 2 |
przerzutka tylna | Shimano GRX RX-400 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano GRX RX-400 |
korba | SA Omega Adventure 48/32 t. |
przerzutka | Shimano GRX RX-400 |
Hamulec | Shimano GRX RX-400 |
sztyca | Gigantyczny bezpiecznik D |
siodło | Gigantyczne podejście |
trzon | Gigantyczny kontakt |
Lenker | Bezpiecznik Giant Contact XR D-Fuse |
Poza tym Giantem jeździ się całkiem przyjemnie, ale warto przyjrzeć się bliżej gamie modeli. Okazjonalni jeźdźcy szukający taniego roweru szutrowego mogą przebyć długą drogę z Revolt 2 za 450 euro mniej; jedyną różnicą są biegi 2×9 i mechaniczne hamulce tarczowe.
Test roweru szutrowego 2021: Prawie 30 aktualnych modeli w teście
Test roweru szutrowego 2021: 27 modeli w polu testowym Velomotion wyraźnie to potwierdza: każdy, kto chce jeździć na rowerze sportowym z kierownicą, jest dobrze obsłużony rowerem szutrowym. Zwłaszcza, że zakres możliwych zastosowań jest nadspodziewanie duży – od „roweru wyścigowego plus” po sportowe rowery turystyczne. A między tymi dwoma biegunami każdy z testowanych rowerów jest niezwykle indywidualny i niezależny. […]
Więcej rowerów szutrowych w teście
Test roweru szutrowego Votec VRC Pro: Droga plus żwir?
Test: Dzięki VRC Pro Votec zamyka lukę między rowerami szutrowymi a rowerami szosowymi. „Road Plus” oferuje klasyczny wygląd maszyny wyścigowej, ale przy maksymalnej szerokości opony wynoszącej 35 mm, bardzo dobrze sprawdza się w terenie. A rower Ultegra jest również przyjemnie niedrogi. Początkujący, którzy szukają dziś roweru wyścigowego, często słyszą od koneserów: „Kup sobie […]
Stevens Prestige Gravelbike w teście: New Graveller o dobrze znanej nazwie
Test: Pierwszy prawdziwy rower szutrowy firmy z Hamburga nie może jeszcze różnić się nazwą od crossera, ale jest to zupełnie nowa konstrukcja, która jest skierowana przede wszystkim do kolarzy turystycznych. Ale Prestige nie stroni też od sportowego tempa. W 2020 hamburska firma wysłała kolejnego crossera na test szutrowy Velomotion, ale w tym roku pierwszy prawdziwy rower szutrowy […]
Recenzja roweru szutrowego Niner RLT9 RDO Rival: Sportowy rower długodystansowy
Test: Specjaliści od jazdy terenowej z Kolorado zwracają się do kierowców, którzy wybierają się na długie wycieczki z bagażem swoim Gravellerem. Ale Niner RLT9 RDO nie jest również niechętny do użytku sportowego. Amerykańska kuźnia Niner poświęciła się jeździe terenowej. Wszystko zaczęło się w 2004 roku od 29-calowych rowerów jednobiegowych MTB, ale wkrótce do oferty dołączyły rowery z opuszczaną kierownicą - rowery przełajowe oraz [...]