Test: Rondo Ruut X wyróżnia się charakterystyczną ramą i ciekawymi detalami; podczas jazdy inspiruje sporym rozmachem i dużą poręcznością. Jego sportowy charakter jest również korzystny dla kierowców długodystansowych.
W Rondzie w Polsce wszystko kręci się wokół rowerów szutrowych. Młoda firma ma siedzibę w nadbałtyckim mieście Gdańsk, dość daleko od górzystego południa kraju, ale wszystkie modele tchną duchem przygody w dzikich, nietkniętych krajobrazach. Specjalnością Rondo jest duża różnorodność materiałów: Ruut jest dostępny ze stali, tytanu, aluminium i karbonu. Ponadto flagowy model z gamy modeli jest teraz dostępny w szczególnie sportowej wersji - Ruut X.
Charakterystyczne kształty i geometria Vario
Karbonowa rama ma bardzo charakterystyczny kształt; Przede wszystkim przyciąga wzrok przejście od górnej rury do tylnej rury przed rurą podsiodłową. Mają one ostre załamanie nad hakiem, a rura podsiodłowa jest karbowana; wszystko razem powinno zapewnić komfort dający flex. Specjalnością Rondo są obrotowe wkładki TwinTip w hakach: Obniżają przód o 13 mm, co powoduje subtelną zmianę geometrii. Z krótką główką ramy i długą górną rurą, Rondo Ruut X i tak ma dość sportowy krój; nawet jeśli na rowerze testowym zamontowany jest krótki mostek 90 mm, siedzisz dość rozciągnięty. Jeśli oś jest umieszczona na górze, geometria jest jeszcze bardziej wyścigowa. Zasięg jest nieco większy, stos o kilka milimetrów krótszy; Kąty skrętu i siedzenia są o pół stopnia bardziej strome.
Maksymalna moc
Konwersja jest łatwa, ale zajmuje trochę czasu, ponieważ adapter zacisku hamulcowego również musi zostać przerobiony - więc jest mało prawdopodobne, aby zmienić geometrię na szlaku. Warto jednak przeprowadzić konwersję w domu przed wyjazdem: Ruut jest już niezwykle zwinny z osią umieszczoną poniżej, ale w pozycji „Hi” ostatecznie mutuje w pierwszorzędny pocisk CX. Wysoka sztywność ramy zapewnia znakomity napęd, fantastycznie poręczna geometria układu kierowniczego umożliwia precyzyjne manewry przy każdej prędkości.
Rondo można dowolnie ustawiać pod kątem, chociaż nigdy nie ma tendencji do nadsterowności; Nawet na śliskim podłożu nie ma niepewności, biorąc pod uwagę pełny nacisk na przednie koło. Lekkie aluminiowe koła i opony Schwalbe Cross o nominalnej szerokości 35 mm (i rzeczywistej 33 mm) pasują do charakteru Ruut X. Zamontowane bezdętkowo i napędzane niskim ciśnieniem powietrza, zapewniają płynną jazdę i przyczepność oraz mają zauważalnie mniejszy wpływ na zachowanie kierownicy niż szerokie opony szutrowe.
Ramki do zdjęć | Rondo Ruut Carbon |
widelec amortyzowany | Rondo TwinTip Carbon 2.0 |
wirniki | Rondo x Hunt Prosty ciąg |
opona | Schwalbe X-One Allround TLE |
przerzutka tylna | Shimano GRX RX600/812 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano GRX RX600/812 |
korba | Shimano GRX RX800 42T |
przerzutka | |
Hamulec | Shimano GRX RX400 |
sztyca | rondo |
siodło | Tkanina Scoop Flat |
trzon | rondo |
Lenker | Easton EC70 Aero |
Pomimo wąskich opon, Ruut X jest niezwykle wygodny; niezwykły kształt ramy i sztyca z włókna węglowego wydają się opłacać. Prosto ukształtowane siodło Fabric ponownie przekonuje, z całkowicie gładkim spodem, który jest łatwy do czyszczenia po przełajowaniu. Pomimo całego swojego sportowego charakteru, Ruut X jest zdecydowanie dostosowany do długich i trudnych dystansów. Przy 45 mm dla 28-calowych kół i 57 mm dla 650B prześwit na opony jest bardzo duży; Na widelec można zamontować błotniki oraz bagażniki. Cechą szczególną jest śruba blokująca na tylnej osi przelotowej, którą należy wykręcić przed poluzowaniem osi. Ruut X jest wyposażony w najlepiej działającą mieszankę GRX z dźwignią 600, przerzutką tylną 812 i hamulcami 400; Tarcza 42 i kaseta 11-36 od Sunrace dają duży zakres przełożeń z tendencją do długich stopni. Plusem jest to, że karbonowa kierownica Easton ma płaską górę.
Test roweru szutrowego 2021: Prawie 30 aktualnych modeli w teście
Test roweru szutrowego 2021: 27 modeli w polu testowym Velomotion wyraźnie to potwierdza: każdy, kto chce jeździć na rowerze sportowym z kierownicą, jest dobrze obsłużony rowerem szutrowym. Zwłaszcza, że zakres możliwych zastosowań jest nadspodziewanie duży – od „roweru wyścigowego plus” po sportowe rowery turystyczne. A między tymi dwoma biegunami każdy z testowanych rowerów jest niezwykle indywidualny i niezależny. […]
Więcej rowerów szutrowych w teście
Test roweru szutrowego Giant Revolt 1: Wszechstronny początkujący
Test: Jeśli szukasz taniego roweru szutrowego, znajdziesz go w Giant Revolt 1. Oprócz atrakcyjnej ceny oferuje dobrze wykonaną aluminiową ramę i ciekawe detale. Największy na świecie producent rowerów zawsze był innowacyjny, jeśli chodzi o rowery wyścigowe. Giant wypuścił swoje karbonowe ramy Cadex 30 lat temu, a na przełomie tysiącleci firma zaskoczyła […]
Recenzja Scott Addict Gravel 10: Rower typu dropbar na każdą okazję
Test Scott Addict Gravel 10: rama crossowa plus grupa komponentów rowerów wyścigowych daje rower szutrowy? W przypadku Scott Addict Gravel 10 ta kalkulacja działa. Topowy rower szutrowy szwajcarskiej marki jest szybki i łatwy w prowadzeniu, a także zdolny do jazdy w terenie, o czym mogą marzyć szosowcy. Jako innowacyjna marka sportowa Scott w naturalny sposób koncentruje się na nowych trendach w branży rowerowej. Gravel obejmuje portfolio […]
Recenzja Rose Backroad GRX RX810 Di2: Gravel tourer z wyścigowymi genami
Test: Rose Backroad porzucił swoją przełajową przeszłość, ale nadal jest dostosowany do dużych prędkości i zabawy - i nadal jest dość wszechstronny. Ten rower łaknie prędkości - brzmi okropnie, ale jakoś nie da się tego lepiej ująć. Oczywiście zauważasz to tylko podczas pedałowania, ale wygląd […]
Schreibe einen Kommentar