Test: Parapera oznacza rowery szutrowe o zoptymalizowanej masie z wyposażeniem Campagnolo. Brzmi drogo, ale wcale nie musi tak być, jak pokazuje Anemos – ale zdecydowanie zapewnia maksymalną przyjemność z jazdy. W każdym razie Parapera Anemos zaskoczyła nas w niektórych aspektach.
Tytan, stal, a teraz karbon: Parapera, po grecku „dalej”, jest trzecią marką w kosmosie sokolnictwa i najbardziej odpowiada duchowi czasu kolarskiego świata, który chce przede wszystkim łatwości. I od samego początku: jako jeden z zaledwie dwóch motocykli na polu testowym, Anemos waży mniej niż osiem kilogramów, co jest bardzo imponujące, biorąc pod uwagę niską cenę. To z kolei jest zaskakujące, gdy spojrzy się na wszystko wbudowane w smukłą karbonową ramę: wystarczy Campagnolo Ekar, lekkie karbonowe koła Shamal włoskiej marki i wysokiej jakości dodatki od karbonowej kierownicy po lekkie siodło Tune .
Smukła rama z wieloma możliwościami
Prosto zaprojektowana rama waży około 1.100 gramów, co jest trudne do pobicia w tym segmencie. Szczegóły, takie jak smukły tylny trójkąt, nie powinny ukrywać wysokiej wytrzymałości: jeśli chcesz, możesz przekształcić Anemosa w pełni wyposażonego tourera, tj. zamontować błotniki, bagażnik na tylny trójkąt i system oświetlenia. Dla tych ostatnich w widelcu znajduje się kanał kablowy; nosidełko można zamocować za pomocą specjalnego adaptera, który jest dopasowany do delikatnego materiału ramy. Tutaj ewidentna jest filozofia „matki” sokolnictwa, zakorzeniona w scenie rowerów turystycznych. Oczywiście godne uwagi jest to, jak dyskretnie umieszczone są gwintowane wkładki na ramie – nawet purystom nie będzie to przeszkadzało, ani udane wpisy dotyczące całkowicie zintegrowanych linii. Prześwit na opony jest duży: jeśli zamontowane są błotniki, limit wynosi 40 mm, jak w motocyklu testowym, ale poza tym można zamontować opony 28-calowe o średnicy do 45 mm i opony 50 mm w modelu 650B.
komfort i napęd
Geometria siodełka jest wyważona i sportowa: w ramie w rozmiarze M krótka główka ramy o długości 145 mm zapewnia raczej niski przód, a karbonowa kierownica roweru testowego została przesunięta o około 2 cm w górę, aby to zrekompensować. Jednocześnie nie siedzisz zbyt rozciągnięty. Rezultatem jest pozycja siedząca, która oddaje sportowy charakter Parapery, a także odpowiada dynamicznemu, zwinnemu sterowaniu. Jeśli chcesz siedzieć bardziej płasko, podczas konfiguracji możesz wybrać inną kierownicę, zwłaszcza że rower testowy jest przeznaczony do bikepackingu.
Ramki do zdjęć | Węgiel |
widelec amortyzowany | Pełny węgiel |
wirniki | Campagnolo Shamala |
opona | Schwalbe G-One Allround |
przerzutka tylna | Campagnolo Ekar |
dźwignia zmiany biegów | Campagnolo Ekar |
korba | Campagnolo Ekar 40T |
przerzutka | |
Hamulec | Campagnolo Ekar |
sztyca | Parapera Carbon Extra Light |
siodło | Melodia |
trzon | Parapera Aluminiowa superlekka |
Lenker | Bar żwirowy Acros |
Zgodnie z oczekiwaniami rower jest niezwykle wygodny; kierowca korzysta z przedłużonej sztycy z wyraźną strefą flex i smukłego widelca. Lekkie siodło Tune ma przyjemny kształt, który zapewnia równomierne rozłożenie nacisku, ale jest nieco śliskie. W standardowej konfiguracji Parapera i tak występuje bez siodełka - doświadczenie pokazuje, że każdy klient chce czegoś innego. Firma trzyma się jasnej linii jeśli chodzi o kompletację, bo to zdecydowanie włoska – albo Ekar albo grupa 2×12 z Campagnolo, która trochę bardziej przesuwa obszar użytkowania w kierunku „szosy”. Gdziekolwiek jeździsz: Parapera jest poręczna i mocna, korzysta z aerodynamicznego zestawu kołowego przy dużych prędkościach i niskiej wagi podczas przyspieszania. 40 Schwalbe G-One dobrze współgra z obręczami karbonowymi, które mają szerokość wewnętrzną 21 mm i można je łatwo przekształcić w bezdętkowe dzięki zamkniętej komorze obręczy.
Test roweru szutrowego 2021: Prawie 30 aktualnych modeli w teście
Test roweru szutrowego 2021: 27 modeli w polu testowym Velomotion wyraźnie to potwierdza: każdy, kto chce jeździć na rowerze sportowym z kierownicą, jest dobrze obsłużony rowerem szutrowym. Zwłaszcza, że zakres możliwych zastosowań jest nadspodziewanie duży – od „roweru wyścigowego plus” po sportowe rowery turystyczne. A między tymi dwoma biegunami każdy z testowanych rowerów jest niezwykle indywidualny i niezależny. […]
Więcej rowerów szutrowych w teście
Rower szutrowy Rondo Ruut X w teście: Rower szutrowy w wersji cross
Test: Rondo Ruut X wyróżnia się charakterystyczną ramą i ciekawymi detalami; podczas jazdy inspiruje sporym rozmachem i dużą poręcznością. Jego sportowy charakter jest również korzystny dla kierowców długodystansowych. W Rondzie w Polsce wszystko kręci się wokół rowerów szutrowych. Młoda firma ma siedzibę w nadbałtyckim mieście Gdańsk, dość daleko od górzystego południa […]
Test roweru szutrowego BH Gravel X Evo 3.0: Sportowy na długich dystansach
Test: BH dostarcza sportowy, dobrze wyposażony rower z włókna węglowego, który ze względu na swoją geometrię wydaje się być stworzony do długich wycieczek lub wyścigów z minimalnym bagażem. W przypadku tradycyjnego producenta z Kraju Basków, Gravel i Cross to wyraźnie odrębne segmenty, które mają tylko podobieństwa w komponentach. Oba obszary mają swoje własne ramy, które różnią się nie tylko pod względem […]
Test roweru szutrowego KTM X-Strada 720: Żwir niezależnie!
Test KTM X-Strada 720: wyróżnia się i jest wyjątkowy, dobrze się prowadzi i nie kosztuje fortuny – KTM X-Strada 720 powinien zainspirować wielu fanów Gravel. I nawet jeśli w teście wykazywał tu i ówdzie słabe punkty, pozostawił bardzo przyjemne ogólne wrażenie. Rower wyścigowy, rower górski, E-MTB – jeśli chodzi o rowery sportowe, […]
Schreibe einen Kommentar