Test: Nie pokonujesz tysięcy kilometrów jako długoterminowy dojazd do pracy, a mimo to chcesz solidnie wyposażonego roweru elektrycznego do codziennego użytku? W takim razie Pegasus ma dla Ciebie odpowiedni model - dość niedrogi i zaskakująco dobrze wyposażony.
Powyżej 3.000 euro powietrze staje się rzadkie dla niektórych codziennych i turystycznych rowerzystów. Każdy, kto lubi jeździć na rowerze, ale niekoniecznie codziennie, może obawiać się zainwestowania w typowy e-rower ze średniej półki, ale jakie są alternatywy?
W przypadku Pegasusa zaskakująca odpowiedź brzmi: wysokiej jakości materiał i najnowsza technologia w niższej cenie. Nie ma więc prostego silnika w piaście, zewnętrznego akumulatora ani super prostej przerzutki, ale prawie to, co wyróżnia rower elektryczny droższy o kilkaset euro.
Solero Evo 8F to nazwa roweru elektrycznego, który oferuje to wszystko w przyjaznej cenie zaczynającej się od 2.699 euro. Jeśli przyjrzysz się bliżej, najpierw odkryjesz sprawdzony napęd: Pegasus wyposaża motocykl turystyczny w Bosch Active Line Plus, który zapewnia nieco mniejszy moment obrotowy niż mocniejsze silniki Bosch, ale pcha bardzo harmonijnie, a także zapewnia trwałe osiągi na górskim i ze współczynnikiem wsparcia około 2,3 umożliwia szybki postęp nawet przy niewielkim wkładzie osobistym.
Napęd zasilany jest baterią Intube (w nazwie „Evo”), która oczywiście nie pozwala na ekstremalne zasięgi w podstawowej wersji z 400 watogodzinami; jednak zarządzanie akumulatorem działa najlepiej z akumulatorem 400 Wh firmy Bosch, a zmagazynowana energia jest wykorzystywana szczególnie wydajnie. Przy około 23 km/h na płaskim terenie możliwe jest przejechanie prawie 70 km; Zatrzymywanie się i ruszanie w ruchu miejskim naturalnie szybciej wyczerpuje akumulator.
Dla codziennych rowerzystów istnieje kilka alternatyw, jeśli chodzi o zmianę przełożeń, przy czym najczęściej spotykanym wariantem jest nadal Shimano Nexus-8 - piasta przerzutki, która jest bezobsługowa przez długi czas i ma wystarczająco duży zakres przełożeń, zwłaszcza do rowerów elektrycznych. Jasne, inaczej niż w przypadku przerzutek, przy zmianie przełożeń zawsze trzeba zdjąć nacisk z pedału, ale nie jest to wadą w codziennej jeździe. W rowerze testowym piasta Shimano jest określona bez hamulca nożnego; Solero Evo 8F jest również dostępny z trzecim hamulcem – szczególnie starsi rowerzyści będą z tego zadowoleni.
Z technicznego punktu widzenia bardzo cieszy fakt, że Pegasus wyposażył rower w haki w napinacz łańcucha, co w dłuższej perspektywie stanowi wyraźną przewagę nad modelami z prostymi, pochyłymi hakami. Połączenie siły pedałowania i mocy silnika nieuchronnie pociąga tylne koło nieco do przodu – jeśli nie zostanie to zauważone i skorygowane, łańcuch, który nie jest wystarczająco napięty, może spaść. Podoba nam się również bagażnik montowany na ramie: wygląda dobrze i jest bardzo solidny, a ponadto jest zoptymalizowany pod kątem mocowania specjalnych toreb MonkeyLoad.
Reszta sprzętu nadaje się do codziennego użytku z amortyzowanym widelcem, siodełkiem z elementami amortyzującymi oraz mocnymi hamulcami tarczowymi i jasnymi światłami. A rower, który jest dostępny w dwóch kształtach ramy, również wygląda świetnie - więc codzienni jeźdźcy nie muszą zmagać się z ceną znacznie poniżej 3.000 euro.
Schreibe einen Kommentar