Test: Kosztujący niecałe 11.000 9.9 euro Trek Rail XNUMX jest jednym z najdroższych rowerów w naszym polu testowym. Ale w zamian kupujący otrzymuje również E-MTB, który zasługuje na miano „high-end” pod każdym względem: Dotyczy to szlachetnej ramy karbonowej z sprytnymi funkcjami, takimi jak wyjmowanie akumulatora z boku lub wyświetlacz Kiox zamontowany na górnej rurze , a także na wysokiej jakości sprzęt pod każdym względem. Najważniejszymi elementami są z pewnością przekładnie Sram AXS z bezprzewodowym wsparciem pogłosu i karbonowe koła naszej własnej firmy.
Trek Rail 9.9: Fakty
Skok zawieszenia: 160/160mm
rozmiar koła: 29 cali
Napęd: Bosch Wydajność CX
Wyświetlacz / jednostka sterująca: Bosch Kiox
Pojemność akumulatora (rower testowy): 625Wh
Materiał ramy: Węgiel
Waga kompletnego roweru (rozmiar L bez pedałów): 21,87 kg
Maksymalna dopuszczalna waga: 136 kg
Ramki do zdjęć | Trek OCLV Mountain z włókna węglowego |
widelec amortyzowany | Rockshox Lyric Ultimate RC2 |
napęd | Bosch Wydajność CX |
akumulator | Lampa zasilająca Bosch 625Wh |
niemy | Rockshox Deluxe RT3 |
wirniki | Bontrager Carbon 30 |
Opona VR | Bontrager SE5 Team, wydanie 2,6" |
Tętno opon | Bontrager SE5 Team, wydanie 2,6" |
przerzutka tylna | Sram X01 Orzeł AXS |
dźwignia zmiany biegów | Sram Eagle AXS |
korba | E*thirteen E*spec Race Carbon |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | ShimanoXT M8120 |
tarcze hamulcowe | Shimano RT86 203mm |
sztyca | Rockshox Reverb AXS 170mm (L) |
siodło | Bontragera Arvadę |
trzon | Linia Bontrager Pro |
Lenker | Włókno węglowe OCLV Bontrager Line Pro |
Czasami po prostu istnieją, te rowery z efektem „wow”. Rail 9.9 amerykańskiego producenta Trek był dla nas jednym z takich rowerów: w jakiś sposób prosty i jednocześnie uderzający, z niezwykle schludnym wyglądem i ogólnie bardzo wysokiej jakości wyglądem, już na postoju robi ogromne wrażenie. „Wow” to niestety także cena. Za szlachetnego E-MTB trzeba wyłożyć na ladę prawie 11.000 9.9 euro. Przechodząc od razu do sedna: Rail XNUMX zwraca tę wysoką cenę zakupu niemal idealnymi osiągami i był jednym z nielicznych motocykli na polu testowym, w którym nie mogliśmy zidentyfikować żadnych prawdziwych słabości.
Podobne e-rowery górskie w teście
Test Norco Range VLT C2 E-MTB: Potężna strzelanka dla uzależnionych od adrenaliny
Test: Norco samo opisuje VLT C2 jako „potwora e-roweru”, a spojrzenie na wyposażenie wyjaśnia, dlaczego: rama o średnicy 170 mm lub 180 mm i stalowe amortyzatory sprężynowe spotykają się z prawdziwymi oponami zjazdowymi, bardzo wytrzymałymi kołami i bardzo wąską ramą z włókna węglowego. Ten ostatni mieści nawet akumulator 630Wh dla silnika Shimano - niestety magazynowania energii nie da się [...]
Nox Hybrid Enduro 7.1 Pro Sachs E-MTB w teście: Solidny wszechstronny rower terenowy z mocnym silnikiem
Test: Nox Hybrid Enduro 7.1 to jeden z pierwszych E-MTB na rynku wyposażony w nowy silnik środkowy Sachs RS. Zasilacz o momencie obrotowym do 112 Nm jest zasilany akumulatorem 651 Wh umieszczonym w dolnej rurze. Wybór komponentów jest zgodny z oznaczeniem produktu „Enduro”: podwozie Fox Factory z DHX2 [...]
Bulls Sonic Evo EN 2 E-MTB w teście: Ogromny potencjał zjazdowy dla doświadczonych rowerzystów
Test: Wersja EN nowej serii modeli Bulls Sonic jest bezkompromisowo przystosowana do zabawy zjazdowej: przemawia za tym nie tylko skok sprężyny 180 mm z przodu iz tyłu, ale także mieszanka rozmiarów kół z 29-calowymi z przodu i szerokimi Z tyłu opony 27,5 cala, które cieszyły się takim powodzeniem w tym sezonie. Za prawie 5.400 euro otrzymujesz również naprawdę wysokiej jakości pakiet wyposażenia, który […]
Niska waga i sprytne wyjmowanie baterii
Dzięki lekkiej ramie wykonanej w całości z włókna węglowego i wysokiej jakości komponentom firmie Trek udało się zredukować wagę swojego topowego modelu E-MTB w testowanym przez nas rozmiarze L do znacznie poniżej 22 kg. Inne E-MTB w tej klasie wagowej często idą na kompromisy, na przykład jeśli chodzi o pojemność akumulatora - z kolei Rail 9.9 ma w pełni rozwiniętą rurę zasilającą z 625 Wh w dolnej rurze. To prowadzi nas do jednej ze specjalnych funkcji, wyjmowania baterii. Zasobnik energii jest zdejmowany na bok wraz z zamontowaną na nim pokrywą. W praktyce sprawdza się to bardzo dobrze, ale ma małą wadę: jeśli masz w plecaku drugą baterię na dłuższe wycieczki, przy jej wymianie musisz odkręcić pokrywę.
Akumulator zasila silnik Bosch CX, który odgrywa kluczową rolę w bardzo dobrych właściwościach jezdnych Treka E-MTB na płaskim terenie i pod górę. Nie mniej ważna jest jednak idealnie wyważona pozycja siedzenia. Siedzisz pośrodku roweru, co jest równie wygodne na wymagających trasach, jak i na trudnych podjazdach. Te ostatnie są również zabawne dzięki bezprzewodowym komponentom Sram AXS: dźwignie sztycy i tylnej przerzutki, do których początkowo trzeba było się przyzwyczaić, po kilku metrach praktyki okazują się prawdziwą zabawą. Podczas podjazdu możesz wygodnie umieścić kciuki w odpowiednich zagłębieniach i obsługiwać podpórkę kroplomierza lub zmieniać biegi w ciągu ułamków sekundy przy minimalnym wysiłku.
Jeszcze więcej topowych rowerów E-MTB Fully na rok 2021:
Top 10: Najlepsze w pełni E-MTB 2021 - na szlaki i do codziennego użytku
Nowości produktowe / E-MTB: Elektryczne rowery górskie z pełnym zawieszeniem to szwajcarskie scyzoryki świata kolarstwa. Wygodne, trwałe, odpowiednie na wycieczki, szlaki i do codziennego użytku. Równie popularne są wszechstronne rowery elektryczne i trudno było nam wybrać naszą 10 najlepszych. Ale oto one, najbardziej ekscytujące w pełni e-rowery 2021! Najbardziej ekscytujące (e)rowery 2021 roku w 17 kategoriach W ramach […]
Żywy, ale gładki na szlaku
To, że Rail dobrze spisuje się również na trasie zjazdowej, to nie tylko zasługa bardzo dobrze działającego zawieszenia Rockshox. Pozwala to wydobyć maksimum ze skoku sprężyny 160 mm lub 150 mm bez potrzeby godzinnych orgii regulacji. Żywe, ale płynne prowadzenie doskonale współgra ze sztywnymi kołami z włókna węglowego, na których zamontowane są własne opony Bontrager. Gdybyśmy mieli szukać włosa w zupie: prawdopodobnie byłyby to opony, które pod względem przyczepności nie dorównują topowym psom Schwalbe i Maxxis.
Na koniec zwróciliśmy uwagę na udany kokpit. Ze względu na pominięcie linek do przerzutek i wspornika kroplomierza, i tak jest to wizualnie uporządkowane, a także ergonomiczne to prawdziwa zaleta. Podobało nam się również zintegrowanie wyświetlacza Kiox z górną rurą. Choć nie znajduje się już całkowicie w polu widzenia, jest bardzo dobrze chroniony w razie upadku.
Wielki test Velomotion E-MTB 2020: pola testowe, indywidualne testy i podstawowe informacje
Postawiliśmy sobie trudne zadanie sumiennego i obiektywnego przetestowania 57 eMTB. Dzięki naszym dwóm dużym polem testowym „Highend” i „Bestseller” mieliśmy ogromny wybór różnych motocykli.
Nasz wniosek z testu
Test E-MTB 2020: Najlepsze elektryczne rowery górskie do każdego zastosowania
Test E-MTB 2020: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy przeanalizowaliśmy prawie 60 aktualnych e-rowerów górskich. W zależności od obszaru zastosowania wiele motocykli było przekonujących. Podsumowaliśmy dla Ciebie nasze ulubione artykuły redakcyjne w zależności od grupy docelowej lub obszaru zastosowania. E-MTB Test 2020: Nasi zwycięzcy testów W obu naszych testach mieliśmy bardzo wąską przewagę […]
Nasi kandydaci do testu w kategorii High-End: BH AtomX Carbon Lynx 6 Pro-S | Bull's Sonic EVO EN 2 | Cannondale Moterra Neo 1 | Focus Jam² 9.9 Drifter | Giant Reign E+ 0 Pro | Szary G6.2 | Haibike XDURO Nduro 10.0 | Krzyż górski Husqvarna 8 | KTM Macina Prowler Prestige | Korzeń M1 Spitzing Evo Bobby | Seria Norco VLT C2 | Nox Hybrid Enduro 7.1 | Orange Surge RS | Orbea Wild FS M10 | Santa Cruz Heckler CC X01 RSV | Dostrojony rower Scott Genius eRide 700 | Simplon Rapcon Pmax | Specialized Turbo Levo Expert Carbon | Storck e:drenalina GTS 500 | Kolejka trekkingowa 9.9 | Wyścig YT Decoy Pro | YT Decoy Pro 29
Można to również znaleźć w kiosku Rocznik testowy Velomotion E-MTB 2020. Na ponad 57 stronach znajdziesz wszystkie 160 indywidualnych testów rowerów, ekscytujące historie i porady dotyczące wszystkiego, co ma związek z e-rowerami górskimi.
Tutaj możesz również bezpośrednio u nas zamówić rocznik E-MTB 2020.
Schreibe einen Kommentar