Test: Specialized Diverge wchodzi w szósty rok w 2020 roku i nie stracił nic ze swojej pierwotnej fascynacji rowerem przygodowym i szutrowym. Testowany przez nas topowy model Diverge Expert zachwyca wyjątkową wygodą, również dzięki systemowi Future Shock.
Specialized Diverge Expert 2020: Fakty
Materiał ramy: Węgiel
Rozmiar kół: 700 cm650 (kompatybilny z XNUMXb)
Maksymalny prześwit opony: 42 mm / 47 mm (650b)
Wymiary osi (v/h): 12×100/142×12
Oczka błotnika: Ja
Oczka do bagażnika (v/h): Tak / Tak (można doposażyć)
uchwyt na butelkę: Dolna rura w górę, dolna rura w dół, rura podsiodłowa
Obciążenie kół v/h/total (z oponami i tarczami hamulcowymi): 1.430g/1.546g/2.976g
Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M): 8,38 kg
Cena: € 4.799
Sprawdzona koncepcja z nowoczesną technologią
W 2014 roku amerykański gigant rowerowy Specialized przedstawił swoją odpowiedź na rosnący boom na szutry i przygody w USA, przedstawiając nowy wówczas Diverge. Rower, który był mocno inspirowany rowerem długodystansowym Roubaix, przyniósł odrobinę większy komfort, a przede wszystkim znacznie lepszą kompatybilność akcesoriów. Sześć lat później Diverge nadal stanowi integralną część portfolio produktów Specialized, ale prawdopodobnie zyskał na znaczeniu: Gravel rozwinął się z marginalnego zjawiska do jednego z największych trendów w branży w tej chwili, a Diverge również uczynił pewne skoki rozwojowe.
Komfort był już w centrum zainteresowania „Ur-Diverge” i to się nie zmieniło do dziś, nawet jeśli implementacja techniczna jest dziś inna. Wkładki Zertz w widelcu są passé, zamiast tego Specialized polega na swoim systemie Future Shock między mostkiem a główką ramy. Zostało to wprowadzone w 2016 roku na Roubaix, a rok później dołączył Diverge. Mówiąc najprościej, między dolną częścią mostka a główką ramy znajduje się sprężysta wkładka, która zapewnia maksymalnie 20 mm skoku i pochłania wibracje i uderzenia. W porównaniu z klasycznymi widelcami amortyzowanymi ta konstrukcja jest podobno znacznie bardziej wydajna, aw szczególności wiąże się z mniejszym dodatkowym ciężarem.
Więcej o tym, jak działa Specialized Future Shock System
Jednak jeśli chodzi o wygodę, podejście z tyłu lub na dole przetrwało: słupek CG-R ze zintegrowanym elastomerem działał dobrze w 2014 roku i oczywiście nadal obowiązuje, mimo że nie jest już tak wyjątkowy jak sześć lat temu.
Wariant S-Works tylko jako zestaw ramek
Diverge będzie dostępny w 2020 roku z ramami aluminiowymi i karbonowymi. Wszystkie karbonowe ramy kompletnych rowerów są wykonane z włókna FACT 9r, jeszcze lżejszy wariant FACT 11r jest dostępny tylko z zestawem ram S-Works. To, co je wszystkie łączy, to szeroki wachlarz możliwości montażu akcesoriów. błotniki? Sprawdzać! bagażnik tylny? Sprawdzać! przednia półka? Sprawdzać! Ponadto w trójkącie ramy można zastosować wewnętrzną skrzynkę SWAT, która zapewnia dodatkowe miejsce do przechowywania bez blokowania mocowania klasycznych toreb na rurę górną lub podobnych. Duży prześwit na opony też jest bardzo fajny: 42mm przy klasycznych oponach 700c, a nawet 47mm jeśli chcesz jeździć na mniejszych kołach 650b.
Jeśli chodzi o geometrię, Specialized mówi o „otwartej drodze” - nadal orientują się na rowerze długodystansowym Roubaix, ale wprowadzają kilka poprawek, aby poprawić zwłaszcza możliwości terenowe i płynność. Chociaż kąt główki jest o około 1° mniejszy niż w przypadku Roubaix, nadal jest dość stromy w porównaniu ze średnią szutrową. Tylne widełki nie są zbyt krótkie i mają nieco ponad 420 mm, co powinno pomóc w utrzymaniu stabilności na prostej i utrzymać rower na kursie na nierównych odcinkach. Uderza dość niski suport, z którego szczególnie powinni być zadowoleni technicy.
Geometria Specialized Diverge Expert 2020
48 | 52 | 54 | 56 | 58 | 61 | |
rura podsiodłowa (w mm) | 405 | 440 | 473 | 500 | 525 | 555 |
Pozioma rura górna (w mm) | 524 | 532 | 549 | 561 | 575 | 589 |
główka ramy (w mm) | 108 | 128 | 155 | 178 | 194 | 213 |
tylny trójkąt (w mm) | 419 | 419 | 421 | 421 | 421 | 421 |
Rozstaw osi (w mm) | 1004 | 1004 | 1011 | 1025 | 1036 | 1049 |
Kąt skrętu (w °) | 70.8 | 71 | 71.9 | 72.5 | 72.5 | 72.8 |
Kąt siedziska (w °) | 73 | 73.5 | 73.5 | 73.5 | 73.5 | 74 |
Zasięg (mm) | 360 | 367 | 373 | 379 | 385 | 392 |
Stosy (mm) | 569 | 574 | 592 | 613 | 639 | 662 |
Udany sprzęt z bardzo lekkim zestawem kołowym
Wśród kompletnych motocykli na rok 2020 testowany przez nas Diverge Expert jest najlepszym modelem za 4.799 euro. Wariant S-Works znajdujący się powyżej jest dostępny tylko jako zestaw ramek w tym kraju. Ważący niecałe 8,4 kg Diverge Expert jest jednym z najlżejszych rowerów w naszym teście - rama i wysokiej jakości wyposażenie niewątpliwie mają w tym swój udział.
Jeśli chodzi o napęd, Specialized pozostaje wierny swoim rodakom ze Sram i wyposaża topowy model Diverge w odpowiednią topową grupę Force 1. Dobry wybór, do chorób przenoszonych drogą płciową trzeba się przyzwyczaić wizualnie, ale ergonomicznie są bardzo dobre. Tylna przerzutka ma tłumienie, które zmniejsza uderzenia łańcucha, a nawet spada do absolutnego minimum w terenie. Kaseta 10-42 ma zasięg 420%, a więc prawie zawsze ma gotowe odpowiednie przełożenie, choć ubija ją w tym punkcie napędy 12-biegowe Sram (500%) czy 2-biegowy GRX (479%).
Ramki do zdjęć | Specjalistyczny karbon FACT 9r |
widelec amortyzowany | Węgiel Specialized Fakt |
wirniki | Dysk Roval C38 |
opona | Specjalistyczny Pathfinder Pro 38mm |
przerzutka tylna | Sram Siła 1 |
dźwignia zmiany biegów | Siła barana |
korba | Karbonowe Praxis Works Zayante |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Siła barana |
sztyca | S-Works CG-R |
siodło | Wyspecjalizowany ekspert od zasilania |
trzon | Specjalistyczny trzon przyszłości |
Lenker | Poduszkowce Specialized Adventure Gear |
Własna marka Specialized Roval oznacza teraz wysokiej jakości koła w szerokim przedziale cenowym i udało jej się wyzwolić z uprzedzeń wobec części OEM. Diverge Expert stoi na karbonowych kołach Roval C38 Disc z obręczami o wysokości 38 mm, które dzięki wewnętrznej szerokości 21 mm idealnie nadają się również do szerszych opon. Wewnętrzne działanie piast jest podobne do sprawdzonego DT Swiss 350, wraz z ich trwałym wolnobiegiem z tarczą zębatą. Oczywiście wysokiej jakości felgi są przystosowane do zastosowania bezdętkowego, co dotyczy również zainstalowanych opon Specialized Pathfinder Pro. Te ostatnie z pewnością wyróżniają się z tłumu, a lekko wyprofilowana środkowa listwa obiecuje niskie opory toczenia, a wskazane boczne klocki powinny zapewniać przyczepność na zakrętach. Cały układ kół, w tym wspomniane opony o szerokości 38 mm i tarcze hamulcowe, waży 2.976 g i jest jednym z nielicznych przedstawicieli w teście, który przekroczył granicę 3 kg.
Na początku pokrótce przedstawiliśmy zalety wbudowanej sztycy CG-R – mocowane jest na niej siodło Power Expert, co jest prawdziwym błogosławieństwem ze względu na krótki nosek i skłoniło nas do przemyślenia od czasu jego wprowadzenia. Szczególną cechą, o której warto wspomnieć, jest kierownica: Adventure Gear Hover jest dość zwarty i ma umiarkowane rozchylenie 12°, ale wyróżnia się głównie ze względu na swój wzrost. Wygląda to trochę dziwnie, ale powinno zapewnić jeszcze większy komfort podczas długich podróży.
Więcej testów, produktów i podstawowych informacji o miesiącu Velomotion Gravel:
- Test roweru szutrowego Storck Grix Platinum Ultegra Di2: Racetourer na szutr i teren
- GT Grade Carbon Pro w teście rowerów szutrowych: Wygodny trójkąt dający dużo frajdy z jazdy?!
- Orbea Terra M30-D w teście gravela: Żwawy rower do treningów i wycieczek po szutrze
- NS Bikes Rag+ 2 w teście gravela: Przekonujący wszechstronny aluminiowy
- Rondo Ruut CF 2 w teście gravela: Szybki rower szutrowy o efektownym wyglądzie
Let's Gravel: Specjalistyczny ekspert od Diverge 2020
Na pierwszy rzut oka nie wiedzieliśmy dokładnie, co myśleć o Specialized Diverge Expert. Ponieważ z jednej strony wysokiej jakości rama, własny osprzęt i koła Roval oraz grupa osprzętu Sram zapewniają pierwszorzędne właściwości jezdne. Jednak do wyglądu trzeba się przyzwyczaić. Z jednej strony to zasługa systemu Future-Shock, który zapewnia dość dużo miejsca między mostkiem a główką ramy, kierownicy Drop Bar z podwyższeniem i mocnym nachyleniem, co powoduje konieczność dość szerokiego wysuwania sztycy daleko.
Ale jeśli dotrzesz do sedna sprawy, szybko stanie się jasne, że to wszystko ma jakiś cel. Chociaż wygląd Future Shock System jest z pewnością dyskusyjny, zalety są wyraźnie zauważalne w praktyce: zwłaszcza po kilku godzinach jazdy, Future Shock System był szczególnie zauważalny w obszarze przedramienia / dłoni, ponieważ te obszary nie męczyły się tak szybko / silnie. Oczywiście cudów nie należy się spodziewać, a do osiągów prawdziwego widelca amortyzowanego jeszcze daleko - ale to część koncepcji, a także powód, dla którego bardzo mało energii jest tracone nawet podczas pedałowania z siodełka. W połączeniu ze słupkiem S-Works CG-R otrzymujesz pierwszorzędny komfort jazdy - tylko kilku konkurentów może za nim nadążyć.
Ze względu na sportową geometrię ramy z niskim suportem i krótkim tyłem, zwinność Specialized Diverge Expert nie została zaniedbywana pomimo dużego komfortu. Wręcz przeciwnie - oprócz dobrego komfortu, Diverge wykazuje również atrakcyjne przyspieszenie i szczególnie zwinny styl jazdy, co jest szczególnie zauważalne w technicznym terenie. Niski suport zapewnia również nieco niższy środek ciężkości, co zapewnia dobre pokonywanie zakrętów nawet na szutrze. Jednocześnie dobre wartości sztywności karbonowej ramy zapewniają skuteczne przenoszenie mocy, co przynosi nam korzyści nie tylko podczas przyspieszania, ale także na dłuższych dystansach i asfalcie. Jednak ogólnie dość wysoki przód nie do końca pasuje, co zauważalnie łagodzi ten sportowy charakter i naszym zdaniem trochę spowalnia Diverge.
Byliśmy całkiem zadowoleni z wbudowanej grupy Sram Force, ponieważ jak zwykle zmienia biegi precyzyjnie i wyraźnie, zwłaszcza w terenie - nieco ograniczony zakres nie jest dramatyczny, ale potencjalni nabywcy powinni o tym pamiętać, zwłaszcza jeśli długie podjazdy po szutrze są regularnie na stoisku z porządkiem obrad. Wysokiej jakości korba Praxisworks również dobrze dopasowuje się do ogólnego obrazu. Dzięki opracowanym przez nas oponom szutrowym Specialized Pathfinder Pro masz niezmiennie solidną i wszechstronną oponę, która dobrze toczy się po szosie i oferuje dobry kompromis między przyczepnością a komfortem na szutrze. Jeśli jednak zmoknie, szybko osiąga swoje granice.
Inne najważniejsze cechy rowerów szutrowych w teście:
Test roweru szutrowego BH Gravel X Alu 1.0: Dużo żwiru za niewielkie pieniądze
Test: W roku modelowym 1.0 BH Gravel X Alu 2020 jest dostępny w nowej podstawowej wersji za niecałe 1.400 euro i okazuje się być doskonałym wszechstronnym rowerem, który wie, jak zadowolić udaną geometrią i dobrze przemyślanym wyposażeniem. BH Gravel X Alu 1.0 2020: Fakty Materiał ramy: aluminium Rozmiar(y) kół: 700cc Maksymalny prześwit na opony: 45mm Rozmiar osi (przód/tył): 12×100 / 142×12 Mocowania błotników: […]
Test roweru szutrowego Bergamont Grandurance 6: Kiez Graveler o wielu twarzach
Test: Bergamont Grandurance 6, jako topowy aluminiowy model Hanzy, jest gorącym pretendentem do tronu wszechstronności wśród naszych początkujących. Za rozsądną cenę otrzymujesz wysokiej jakości, wszechstronną ramę, piękny wygląd i solidne komponenty. Bergamont Grandurance 6: Fakty Materiał ramy: aluminium Rozmiar kół: 700c Rozmiar osi (przód/tył): 12×100 / 142×12 Mocowania błotników: Tak Mocowania bagażnika (przód/tył): Nie/Tak Uchwyt na bidon : […]
Test roweru szutrowego Giant Revolt 1: Solidny, wszechstronny produkt dla początkujących sportowców
Test: Wraz z Revolt, Giant wprowadza na rynek aluminiową wersję swojego debiutanckiego roweru szutrowego, Revolt Advanced, który został zaprezentowany w zeszłym roku. Giant Revolt 1, który testowaliśmy, przekonuje wysokiej jakości ramą, przemyślanymi funkcjami i solidnym wyposażeniem. Giant Revolt 1: Fakty Materiał ramy: aluminium Rozmiar(y) kół: 700c Maksymalny prześwit na opony: 45mm Wymiar osi (v/r): 12×100 […]
Schreibe einen Kommentar