Test: Velomotion przetestował rower cargo Urban Arrow Family. Holenderski pojazd rodzinny łączy w sobie dużą ładowność z mocnymi silnikami, co czyni go idealnym (drugim) zamiennikiem samochodu. Velomotion poruszał się po mieście z rowerem towarowym.
Szukasz więcej najlepszych rowerów cargo? Sprawdź nasze TOP 10 na 2021 rok!
Top 10: Najlepsze rowery cargo z silnikiem w 2021 roku – uniwersalna oszczędność miejsca
Nowości produktowe / Rowery elektryczne: Rowery towarowe, choć jeszcze kilka lat temu były egzotycznym zjawiskiem, są teraz częścią codziennego życia. Wszechstronne rowery ugruntowały swoją pozycję jako alternatywa dla samochodu, zwłaszcza do przewożenia dzieci, zwłaszcza w aglomeracjach miejskich i dużych miastach. Pokażemy Ci najbardziej ekscytujące motocykle cargo z silnikiem w 2021 roku! Najbardziej ekscytujące (e)rowery 2021 roku w 17 kategoriach W ramach […]
Miasto bez samochodów? Każdy, kto uważa, że jest to możliwe i warte wysiłku, musi tylko iść pieszo, wsiąść do autobusu lub pociągu lub wsiąść na rower. Wiele osób właśnie to robi iw ten sposób znacząco przyczynia się do odciążenia ruchu, ale oczywiście zawsze istnieją ograniczenia dotyczące wspomnianych środków transportu. Czasami komunikacja miejska jest zbyt mało elastyczna lub nie dojeżdża do wybranych miejsc, czasami ładowność roweru jest zbyt mała - więc chwyć mimo wszystko kluczyk do samochodu?
Możliwą alternatywą jest rower cargo. Rowery towarowe same w sobie nie są niczym nowym, ale te z silnikiem wspomagającym już tak. A firma Bosch & Co. dała temu segmentowi rynku prawdziwy impuls: dzięki elektrycznym wiatrom w plecy transport osób i towarów nagle zmienia się z uciążliwego w przyjemne przedsięwzięcie; Duże zakupy, jak i małą rodzinę można bez większego wysiłku poprowadzić przez miasto - korzystając ze wszystkich tajemnych ścieżek, które są otwarte tylko dla ruchu rowerowego. Brakuje tylko odpowiedniego pojazdu, a teraz jest duży wybór: proste modele z silnikiem w piaście są dostępne za około 2.000 euro; jeśli masz wyższe wymagania w zakresie wykonania i motoryzacji, musisz zainwestować około 5.000 euro. Za to dostajesz holenderską rodzinę Urban Arrow - i warto się temu bliżej przyjrzeć.
Wyprostowana pozycja siedząca i niski próg, duże koło z tyłu i małe z przodu - tak wygląda typowy rower cargo. Skrzynia transportowa znajduje się przed kierowcą; pod nim znajduje się łącznik łączący kierownicę z przednim kołem. Typowe dla tego projektu jest początkowo nieznane zachowanie podczas jazdy: układ kierowniczy jest bardzo bezpośredni, ale trzeba znaleźć odpowiedni moment, aby trzymać się docelowej linii jazdy w ciasnych zakrętach. Przy odrobinie wprawy Urban Arrow można następnie prowadzić z werwą w codziennym życiu, zwłaszcza gdy jest załadowany - nisko położony środek ciężkości zapewnia optymalne trzymanie się drogi.
Mówiąc o załadunku: przy dopuszczalnej masie całkowitej 275 kilogramów jasne jest, że waga nie ogranicza możliwości transportowych. Przy masie pojazdu wynoszącej prawie 50 kilogramów i przeciętnie ciężkiego kierowcy można przewieźć około 150 kilogramów ładunku - trzeba to najpierw zebrać! Kształt przypominający małą wannę, pudełko znacznie zwęża się w dół: wymiary wewnętrzne u góry to 94 x 55 (tył) x 38 (przód) cm, wymiary wewnętrzne u dołu to 70 x 40 x 38 cm; Pudełko ma głębokość 53 cm z tyłu i 47 cm z przodu. Perforowana płyta podstawy jest tak duża, że bez problemu zmieści się na niej przeciętne pudełko do przeprowadzki, a także dwie skrzynki z napojami lub składane pudełko na zakupy plus sześciopak pudełka na wino - wszystko po wyjęciu ławki i przykręceniu czterema śrubami. Ławka ma około 40 cm szerokości i jest wyposażona w dwa trzypunktowe pasy; dwójka małych dzieci siedzi stosunkowo blisko i nie tak wygodnie jak w przyczepie, ale na krótkich dystansach jest dobrze. Na przednim końcu „przedziału” można zamontować drugą kanapę. Skrzynia ładunkowa wykonana ze spienionego polipropylenu jest niezwykle wytrzymała i łatwa do czyszczenia; obawa o ich uszkodzenie podczas załadunku lub transportu wydaje się nieuzasadniona. Zaokrąglone krawędzie i brak wystających części sprawiają, że mali pasażerowie nie zrobią sobie krzywdy w żadnym miejscu.
Powinno być jasne, że 275 kilogramów z trudem można przenieść samą siłą mięśni, więc dodatkowy ciąg jednostki Bosch jest mile widziany. Do wyboru są trzy warianty silnika, które są powiązane z różnymi pakietami wyposażenia: model podstawowy z Bosch Active jest dostępny tylko z hamulcami rolkowymi; topowy model z Performance CX jest wyposażony w hamulce tarczowe i opcjonalnie można go zamówić z napędem paskowym. We wszystkich przypadkach biegi zmienia się za pomocą Enviolo lub NuVinci N380. Najwyższy model prowadzony przez Velomotion jest, zgodnie z oczekiwaniami, dobrze zmotoryzowany i można go szybko uruchomić; układ hamulcowy jest wystarczający, ale nie powinien być słabszy - trudno sobie wyobrazić, jak w pełni załadowany Urban Arrow byłby w stanie zatrzymać się na zjeździe z hamulcami rolkowymi. Bezstopniowa piasta zębata podobno ma umiarkowaną wydajność, czego oczywiście nie można potwierdzić w przypadku roweru elektrycznego - motoryzacja z łatwością rekompensuje utratę osiągów.
Choć producent nie stosuje zawieszenia, rower cargo nie jest bynajmniej niewygodny w prowadzeniu. Jednak gdy na drodze pojawiają się dziury lub wyboje, zauważalne jest, że koło zaczyna lekko wibrować. Nie jest to problematyczne, ale wciąż niezwykłe. Jednym z powodów tego może być podatny na skręcanie mostek, który utrudnia jeźdźcowi uzyskanie efektu tłumienia. Jak zwykle rower cargo jest dostępny tylko w jednym rozmiarze ramy; płaski kąt siodełka i duże przedłużenie sztycy ułatwiają regulację. Podczas parkowania zauważalna jest szeroka stopa, która uniemożliwia przewrócenie się i zapewnia bezpieczną postawę podczas załadunku. Praktyczny: składa się dopiero po zajęciu miejsca w siodle. Dużym plusem Urban Arrow są również akcesoria: można zamontować osłonę przeciwdeszczową, która chroni ładunek lub pasażerów, a także utrzymuje kierowcę suchym od klatki piersiowej w dół; dostępna jest również osłona przeciwdeszczowa do parkowania i dodatkowe części, takie jak tylny bagażnik.
ceny:
Bosch Active Line 400 Wh, łańcuch, hamulce rolkowe: 4.390 euro
Bosch Performance Line, łańcuchowe hamulce tarczowe: 4.690 euro
Bosch Performance CX, napęd paskowy, hamulce tarczowe: 5.490 euro (testowane w ten sposób)