Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

Wycieczka na rowerach elektrycznych i życie codziennekompletne kołaTesty

Wycieczka rowerem elektrycznym i życie codzienne: Recenzja kompaktowego e-roweru Tern Vektron P9 – inteligentne rozwiązanie?

6 Grudzień 2017 by Kacper Gebel

rybitwa wektron p9

Test Tern Vektron P9: Mało miejsca w mieście? Rozwiązaniem może być kompaktowy e-rower. Tern Vektron P2018 9 zamienia małe koła i prosty mechanizm składania w prawdziwy cud przestrzeni.

rybitwa wektron p9

 



Tern Vektron P9 – Kompaktowy rower na dojazdy do pracy?

Jeśli eksperci ruchu drogowego marzą o e-rowerach, to z pewnością o modelach takich jak Tern Vektron P9. Nie może być bardziej praktyczny: żaden rower nie jest tak kompaktowy jak 20-calowy, żaden nie pasuje tak dobrze do autobusów i pociągów, a tym samym umożliwia „łańcuchy modalne”, które mogłyby przyciągać coraz więcej ludzi z samochodu. A jeśli chodzi o przechowywanie, kompaktowy rower elektryczny ma zalety: dzięki krótkiemu rozstawowi osi można go również zjechać wąskimi, krętymi schodami do piwnicy; dzięki obrotowej kierownicy i zdejmowanym pedałom jest tak wąski, że można go bezpiecznie zaparkować na korytarzu nie tworząc wąskiej przestrzeni. Stosunkowo niska waga około 23 kilogramów to dodatkowy plus, jeśli chodzi o obsługę. Mechanizm składania jest również przyjemny, ponieważ w przeciwieństwie do wielu rowerów składanych jest naprawdę łatwy w użyciu: wystarczy otworzyć poręczną dźwignię ręczną i można złożyć razem dwie połówki rybitwy; teraz wszystko, co musisz zrobić, to wsunąć się w siodełko i złożyć kierownicę. Przy odrobinie wprawy można to zrobić w kilka sekund.

Tern Vektron P9 - Świetne właściwości jezdne pomimo małych kół

Pytanie tylko, dlaczego klasa kompakt pełni tak podrzędną rolę na rynku. Czy traumatycznie złe składane rowery z lat 1970. być może wypaliły się w zbiorowej psychice rowerzystów? Z rozmów z potencjalnymi nabywcami wynika, że ​​wielu rowerzystów nie wierzy, że rowery z małymi kołami mają odpowiednie właściwości jezdne. Chwiejny, niepewny siebie – to często słyszane uprzedzenie, ale to nic więcej. Wręcz przeciwnie, gdy po raz pierwszy usiądziesz na rybitwie, zauważysz jej dużą stabilność. Nic się nie chwieje ani nie kołysze; długi maszt kierownicy i „podwójnie teleskopowa” sztyca nie są w żaden sposób nieprzyjemnie elastyczne. Oczywiście wielka zwinność Vektrona jest niezwykła. Aby osiągnąć kompaktowy rozmiar po złożeniu, rozstaw osi musi być krótki; zwłaszcza odległość od suportu do osi przedniego koła jest niewielka. Tern prowadzi się bardziej jak rower wyścigowy niż rower turystyczny - i to przemawia do kolarzy sportowych, którzy są zadowoleni z większej zwrotności w codziennym ruchu ulicznym w porównaniu z pedelekiem turystycznym 28. Obszerne opony zapewniają, że dynamika nie zostanie zaniedbana - wyrównują niejedną dziurę i zapobiegają wyboistej jeździe. Rybitwa również świetnie sprawdza się jako rower rodzinny; prosta regulacja wysokości oraz wspornik z regulacją długości i kąta umożliwiają łatwe dopasowanie do wzrostu od poniżej 1,50 do ponad 1,90 metra. Może być nawet używany jako rower turystyczny o maksymalnej dopuszczalnej masie systemowej 120 kg i solidnym bagażniku.



Tern Vektron P9 - Niedroga alternatywa z napędem Bafang

W każdym razie, Tern Vektron P2018 z 9 roku wskazuje na rosnący popyt na rowery 20-calowe. W poprzednim roku modelowym rower był nadal dostępny wyłącznie z silnikiem Bosch do modeli 2-calowych.999 Z drugiej strony, testowany rower jest o całe 400 euro tańszy z napędem Bafang (podczas gdy nowy model Bosch z dziesięciobiegową przerzutką będzie kosztował 3.399 euro), co czyni go bardziej atrakcyjnym dla szerszego grona klientów. Rower nadal nie jest okazją, ale nie można się tego spodziewać, biorąc pod uwagę różne specjalne części. Reflektory, mocowania, siodełko – wszystkie te elementy są specjalnie dostosowane do tego kompaktowego roweru i nie są produktami standardowymi. Dwunożna nóżka to również specjalny element roweru składanego: zapewnia bezpieczne parkowanie złożonego roweru. Dziewięciobiegowa przerzutka i hamulce tarczowe to solidne, choć nie do końca wysokiej jakości, standardy Shimano; z nieco ponad 400 watogodzinami akumulator jest również dość pojemny i nadaje się do wielokrotnego dojeżdżania do pracy, nawet jeśli wiąże się to z typowym, codziennym ruchem ulicznym. Napęd jest ogólnie zadowalający; jego osiągi prawie nie odbiegają od osiągów innych silników z napędem centralnym. Można by brakowało centralnie umieszczonego wyświetlacza, ale w ruchu miejskim i tak nie powinno się zbyt długo wpatrywać w prędkościomierz.



link producenta: www.ternbicycles.com

Wniosek: Rybitwa Vektron P9

Pro

  • stabilny
  • Zręczny
  • Prosty mechanizm składania

Contra

  • Wyświetlacz raczej słaby (rozmiar i wyświetlacz)

fakty

materiał ramyaluminium
typ napędumid-engine
Waga22,6 kg
Cena2.599 €
Sieć www.ternbicycles.com
Tern Vektron P9 nie tylko sprawia, że ​​eksperci od ruchu drogowego marzą o marzeniach, ale także działa naprawdę dobrze. Mieszkańcy miast, którzy nie mają garażu ani schowka na rowery przed wynajętym mieszkaniem, powinni dwa razy pomyśleć, zanim przywiążą sobie do nogi ogromny 28-calowy rower – Tern Vektron może być mądrzejszym rozwiązaniem.
tagi:e-rower kompaktowykompaktowe kołoAktualnościTernorybitwa wektron p9wektor p9

O Kacper Gebel

Caspar Gebel jeździ na rowerze wyścigowym od 40 lat. Specjalistyczny dziennikarz i autor literatury faktu pracuje dla Velomotion, a także dla magazynów Procycling i Fahrrad News.

Testowane przez Josepha Kuchlera

Joseph Kuchler był aktywnym zawodnikiem XC w młodości, aw międzyczasie studiował zarządzanie mediami w Monachium. Po powrocie do swojej ojczyzny w Dolnej Bawarii często można go spotkać na szlakach w Lesie Bawarskim.

Cilo Kyano C2

Recenzja Cilo Kyano C2: Mocny silnik – mały akumulator – wszechstronna koncepcja?

Komfort i wydajność na co dzień: Byki Iconic EVO FS

Loteria: Wygraj nowego Scott Addict 30!

Nowy Giant Anthem Advanced SL

Światowej klasy – rower mistrza świata XC: Nowy Giant Anthem Advanced SL

Ryś amerykański Smith

Recenzja Smith Bobcat: Fotochromowy, wszechstronny model na szlak

Cratoni Skyvision

Recenzja Cratoni Skyvision: Mistrz stosunku ceny do jakości z drobnymi słabościami

Shimano Technium L

Shimano Technium L w recenzji: Świetne szkło, słaba rama?

Recenzja Lazer VeloVox: Łatwa komunikacja na rowerze

Mavic Comete Ultimate 2 MIPS w teście: Wydajność i ochrona z jednego źródła

Scott Fastlane

Nowy elektryczny rower szosowy Scott Fastlane: Wbudowany tylny wiatr o wadze poniżej 10 kilogramów

Uvex Sportstyle 235V

Recenzja Uvex Sportstyle 235V: Stylowy, wszechstronny model z ogromnym polem widzenia

Jeśli wyjątkowo nie lubisz łapać gumy: Specjalistyczny Mondo TLR

Test: Okulary fotochromatyczne: Święty Graal dla kolarzy górskich?

Rudy Project Spinshield Pro

Projekt Rudy Spinshield Pro: Klasa premium z drobnymi kompromisami

Related Stories

  • Wycieczka rowerem elektrycznym i życie codzienne: Recenzja: GoCycle G3 — Kiedy inżynier Formuły 1 projektuje motocykl...
  • Wycieczka rowerem elektrycznym i życie codzienne: [Eurobike 2016] Jazda próbna: Tern Electron – najmniejszy e-rower na świecie?
  • Diamant Zing w teście: Klasyczny rower elektryczny do intensywnego trekkingu
  • Kompaktowy i zwinny w mieście: Testowanie Kettler Quadriga Cityhopper 2021
  • Test specjalny model e-roweru: Bulls Performance E8 rozsądek i emocje
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH