Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

Wycieczka na rowerach elektrycznych i życie codziennekompletne kołarowery górskieTestyRowery trekkingowe i miejskie

Korektor Trek Powerfly FS4: Od E-MTB o krótkim skoku po sportowy SUV

7 Styczeń 2024 by Michała Faissa

E-SUV / Test: Dzięki Trek Powerfly FS4 EQ Trek oferuje atrakcyjny cenowo rower E-SUV o sportowym charakterze i pięknej, wszechstronnej aluminiowej ramie. Na dobre ogólne wrażenie wpływa również wbudowany napęd Bosch, choć ze względu na cenę nie da się uniknąć kilku kompromisów.

Powerfly tak naprawdę nie jest „prawdziwym” E-SUV-em, ale prawdziwym rowerem górskim. Wyposażony w średni skok - 120 mm z przodu, 100 mm z tyłu - można go najlepiej określić jako w pełni turystyczny dla tych, którzy niekoniecznie chcą jeździć po ekstremalnych trasach. Przede wszystkim taki w pełni elektryczny idealnie sprawdzi się jako baza pod elektrycznego SUV-a, gdyż skok zawieszenia może być tam krótszy. Z drugiej strony, z przyjemnością zabierzesz ze sobą mocny napęd E-MTB na swój codzienny, w pełni wyposażony rower - tutaj Trek stawia na sprawdzony Bosch Performance CX, który przy momencie obrotowym 85 Nm i dużej mocy szczytowej może być można jeździć spokojnie nawet w górach i przy niewielkim wysiłku. Bateria ma pojemność 625 watogodzin i można ją wyjąć z ramy po prawej stronie. System Bosch Smart obejmuje także praktyczny pilot LED umieszczony na uchwycie kierownicy oraz kompaktowy, czytelny wyświetlacz Kiox 300. Umiarkowany skok zawieszenia i rama trapezowa.Co ciekawe, rama wygląda prawie jak „trapezoidalna”, ponieważ górna rura jest mocno nachylona. Idealnie wpisuje się to w trend unisex w kształtach oprawek; W przypadku rowerów E-MTB konstrukcja ta poprawia również swobodę ruchu na rowerze.



Jeśli chodzi o wyposażenie, zauważalna jest stosunkowo niska cena roweru Trek E-SUV. Szeroko stopniowane przerzutki Shimano Deore „tylko” mają dziesięć przełożeń, ale mimo to oferują więcej niż wystarczający zakres. Hamulce i zawieszenie są raczej funkcjonalne, ale naszym zdaniem całkiem odpowiednie jak na rower elektryczny tej klasy; W końcu prawdopodobnie nie będziesz pokonywał żadnych wymagających tras enduro z Powerfly EQ. Z drugiej strony fajnie, że Amerykanie nie oszczędzali gdzie indziej i dali wszechstronnemu rowerowi sztycę, którą można schować z kierownicy, nawet w najtańszej wersji wyposażenia. Krótkie błotniki są stylowe, ale nie zawsze praktyczne; Zwłaszcza na przednim kole, gdy droga jest mokra, oznacza to, że stopy nie zawsze są całkowicie suche.

Ramki do zdjęć Alfa Platynowe Aluminium
widelec amortyzowany SR Suntour XCR 34 Powietrze
napęd Boscha CX
akumulator 625 Wh
wirniki Bontragera Kovee
opona Ekspert Bontrager LT4
przerzutka tylna Shimano Deore M5120
dźwignia zmiany biegów Shimano Deore M4100
korba FSA Bosch CK-220
przerzutka Ohne
Hamulec Tektro HD-M275
sztyca TranzX JD-YSP18 130mm (dł.)
siodło Bontrager Commuter Comp
trzon Bontrager Comp
Lenker Bontragera


Korektor Trek Powerfly FS4

Jeśli chodzi o właściwości jezdne, Trek Powerfly EQ zdobywa punkty dzięki wysokiemu poziomowi komfortu i imponującemu silnikowi Bosch CX. To, czy raczej mały akumulator będzie wadą, zależy od zastosowania – niektórzy mogą się cieszyć nawet z oszczędności na wadze prawie kilograma w porównaniu do wersji 750 Wh. Sportowe korzenie motocykla są zdecydowanie widoczne w pozycji siedzącej, ale bez wysuwania się na pierwszy plan. Niemniej jednak Powerfly EQ jest bardziej wygodnym e-MTB niż sportowym rowerem trekkingowym.



Wniosek: korektor Trek Powerfly FS4

Pro

  • Szykowna ramka
  • Dobra jazda
  • Wysoki komfort
  • Uczciwa cena

Contra

  • Bardzo krótkie błotniki
  • Raczej mała bateria

fakty

materiał ramyaluminium
rozmiar koła29 cali
typ napęduBosch CX 4 gen
podróż120 / mm 100
Waga27,3 kg
Cena4.999 Euro
Sieć www.trekbikes.com
Trek Powerfly FS4 EQ na rynku rowerów Velomotion
Trek Powerfly FS4 EQ to naprawdę udany pakiet za niecałe 5.000 euro, który wykorzystuje przede wszystkim wysokiej jakości aluminiową ramę i typowy, przekonujący silnik Bosch CX. To, że ze względu na cenę trzeba iść na pewne kompromisy, na przykład w zakresie przerzutek, hamulców i wielkości akumulatora, jest znośne i nie ma szczególnie negatywnego wpływu. Jedyne co naprawdę denerwuje na co dzień to to, że błotniki są za krótkie.
tagi:#VMcodziennie#VMmtbBoscha CXE-RowerE-MTBSUV-a typu Ewędrówka

O Michała Faissa

Michael Faiß studiował anglistykę i historię w Monachium. Po spędzeniu roku w Anglii pracował jako tłumacz między innymi dla magazynu Procycling i Degen Mediahouse. Od dzieciństwa jest także zapalonym rowerzystą i mechanikiem, a zwłaszcza poza utartymi szlakami czuje się jak w domu.

Cratoni Skyvision

Recenzja Cratoni Skyvision: Mistrz stosunku ceny do jakości z drobnymi słabościami

Shimano Technium L

Shimano Technium L w recenzji: Świetne szkło, słaba rama?

Recenzja Lazer VeloVox: Łatwa komunikacja na rowerze

Bardziej przejrzysty wygląd dzięki połączeniu śrubowemu: Torby rowerowe Northwind

Mavic Comete Ultimate 2 MIPS w teście: Wydajność i ochrona z jednego źródła

Scott Fastlane

Nowy elektryczny rower szosowy Scott Fastlane: Wbudowany tylny wiatr o wadze poniżej 10 kilogramów

Uvex Sportstyle 235V

Recenzja Uvex Sportstyle 235V: Stylowy, wszechstronny model z ogromnym polem widzenia

Jeśli wyjątkowo nie lubisz łapać gumy: Specjalistyczny Mondo TLR

Rudy Project Spinshield Pro

Projekt Rudy Spinshield Pro: Klasa premium z drobnymi kompromisami

Dirtlej Specs 02

Recenzja Dirtlej Specs 02: Duże, stabilne, wszechstronne – idealne gogle MTB?

Żywiołowy rower szutrowy elektryczny – teraz jeszcze mocniejszy: Cube Nuroad Hybrid C:62 Race 400X

Trzy nowe modele z inteligentną technologią: Gazela Awinion 2026

Solidny rower Bosch w świetnej cenie: Pasek Pegasus Solero EVO 7F

Ulubione rzeczy robione ręcznie: Torby rowerowe Restrap

Related Stories

  • Bull's Vuca Evo FSX 1 w teście: Wygodny i łatwy w utrzymaniu w codziennym życiu
  • Diamant Opal Esprit+ w skrócie: Dlaczego skomplikowane…?
  • Bosch CX 2025 (Gen 5) w teście: Rewolucję przełożono
  • Zemo ZE FS P12 w teście: Najwygodniejszy rower elektryczny z Pinion MGU?
  • Wymarzony rower elektryczny w Twoim ulubionym kolorze: Przetestuj gamę Velo De Ville SEB 990
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH