E-SUV / Test: Dzięki Trek Powerfly FS4 EQ Trek oferuje atrakcyjny cenowo rower E-SUV o sportowym charakterze i pięknej, wszechstronnej aluminiowej ramie. Na dobre ogólne wrażenie wpływa również wbudowany napęd Bosch, choć ze względu na cenę nie da się uniknąć kilku kompromisów.
Powerfly tak naprawdę nie jest „prawdziwym” E-SUV-em, ale prawdziwym rowerem górskim. Wyposażony w średni skok - 120 mm z przodu, 100 mm z tyłu - można go najlepiej określić jako w pełni turystyczny dla tych, którzy niekoniecznie chcą jeździć po ekstremalnych trasach. Przede wszystkim taki w pełni elektryczny idealnie sprawdzi się jako baza pod elektrycznego SUV-a, gdyż skok zawieszenia może być tam krótszy. Z drugiej strony, z przyjemnością zabierzesz ze sobą mocny napęd E-MTB na swój codzienny, w pełni wyposażony rower - tutaj Trek stawia na sprawdzony Bosch Performance CX, który przy momencie obrotowym 85 Nm i dużej mocy szczytowej może być można jeździć spokojnie nawet w górach i przy niewielkim wysiłku. Bateria ma pojemność 625 watogodzin i można ją wyjąć z ramy po prawej stronie. System Bosch Smart obejmuje także praktyczny pilot LED umieszczony na uchwycie kierownicy oraz kompaktowy, czytelny wyświetlacz Kiox 300. Umiarkowany skok zawieszenia i rama trapezowa.Co ciekawe, rama wygląda prawie jak „trapezoidalna”, ponieważ górna rura jest mocno nachylona. Idealnie wpisuje się to w trend unisex w kształtach oprawek; W przypadku rowerów E-MTB konstrukcja ta poprawia również swobodę ruchu na rowerze.
Jeśli chodzi o wyposażenie, zauważalna jest stosunkowo niska cena roweru Trek E-SUV. Szeroko stopniowane przerzutki Shimano Deore „tylko” mają dziesięć przełożeń, ale mimo to oferują więcej niż wystarczający zakres. Hamulce i zawieszenie są raczej funkcjonalne, ale naszym zdaniem całkiem odpowiednie jak na rower elektryczny tej klasy; W końcu prawdopodobnie nie będziesz pokonywał żadnych wymagających tras enduro z Powerfly EQ. Z drugiej strony fajnie, że Amerykanie nie oszczędzali gdzie indziej i dali wszechstronnemu rowerowi sztycę, którą można schować z kierownicy, nawet w najtańszej wersji wyposażenia. Krótkie błotniki są stylowe, ale nie zawsze praktyczne; Zwłaszcza na przednim kole, gdy droga jest mokra, oznacza to, że stopy nie zawsze są całkowicie suche.
Ramki do zdjęć | Alfa Platynowe Aluminium |
widelec amortyzowany | SR Suntour XCR 34 Powietrze |
napęd | Boscha CX |
akumulator | 625 Wh |
wirniki | Bontragera Kovee |
opona | Ekspert Bontrager LT4 |
przerzutka tylna | Shimano Deore M5120 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano Deore M4100 |
korba | FSA Bosch CK-220 |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Tektro HD-M275 |
sztyca | TranzX JD-YSP18 130mm (dł.) |
siodło | Bontrager Commuter Comp |
trzon | Bontrager Comp |
Lenker | Bontragera |
Korektor Trek Powerfly FS4
Jeśli chodzi o właściwości jezdne, Trek Powerfly EQ zdobywa punkty dzięki wysokiemu poziomowi komfortu i imponującemu silnikowi Bosch CX. To, czy raczej mały akumulator będzie wadą, zależy od zastosowania – niektórzy mogą się cieszyć nawet z oszczędności na wadze prawie kilograma w porównaniu do wersji 750 Wh. Sportowe korzenie motocykla są zdecydowanie widoczne w pozycji siedzącej, ale bez wysuwania się na pierwszy plan. Niemniej jednak Powerfly EQ jest bardziej wygodnym e-MTB niż sportowym rowerem trekkingowym.