Test: Firma Arlberg jest jednym z najbardziej innowacyjnych dostawców ram karbonowych do rowerów wyścigowych i górskich i jest jednym z nielicznych producentów, którzy wykorzystują ten materiał również w obszarze trekkingowym - a nawet w rowerach elektrycznych.
Oprócz dobrej odrobiny egzotyki skutkuje to niższą o jeden do dwóch kilogramów całkowitą wagą, co jest dość zauważalne po podniesieniu - rama waży tylko około 1.250 gramów, rama aluminiowa w tej kategorii jest szybko dwa razy cięższa ciężki.
W przeciwieństwie do aluminium, materiał karbonowy umożliwia również zintegrowanie „stref komfortu” z ramą, takich jak wyjątkowo cienkie tylne widełki, które redukują wibracje i wstrząsy drogowe. Nawet w modelach Silk firmy Simplon, mimo że nie mają sprężyn, czuć ten komfort – w modelu E stromo pochylona rama i wydłużona w efekcie karbonowa sztyca podsiodłowa odpowiednio się wyginają. Ponadto dostępne są opony o szerokości 50 mm, które również zapewniają pewną amortyzację w zależności od ciśnienia powietrza.
Tak więc Silkcarbon jest wygodny podczas jazdy przez miejskie kaniony i pokonywanie krawężników, a także jest dość sportowy. Napęd na tylne koła „Neodrives” firmy Simplon zapewnia duży ciąg i działa praktycznie bezgłośnie; Dzięki dużemu akumulatorowi o pojemności 522 Wh możliwe są długie podróże lub dłuższe podróże z dużym wspomaganiem - lub częste ruszanie z niskim zużyciem energii, co jest typowe w ruchu miejskim.
Marka premium Simplon żąda ponad 3.500 euro za Electro-Silk; Oprócz wysokiej jakości napędu i egzotycznego materiału, w zestawie znajduje się również zestaw trwałych i precyzyjnie działających komponentów Shimano XT. 30-biegowa skrzynia biegów oferuje ogromny zakres przełożeń - prawie za duży dla roweru, który jest używany częściej w płaskim terenie. Wąska, stopniowana zębatka z sektora rowerów wyścigowych powinna sprawić, że sprint na światłach będzie jeszcze przyjemniejszy.
Zdjęcia: Enrico Wagner
Dane techniczne: | Jedwabny węgiel ERA-80 |
Marke | Simplon |
Modell | Jedwabny węgiel ERA-80 |
kanał dystrybucji | handel specjalistyczny |
Kolor | Carbon mat/biały |
Ramki do zdjęć | Węgiel |
dostępne rozmiary (cm) | 46, 51, 56, 61 |
pedały | Proste aluminium |
piasty | SHIMANO M525 |
niemy | - |
obręcze | Płyta Simplon SE 9.1 |
Widelec (skok mm) | Jedwabny węgiel F 10.2 |
Silnik | Neodrive 36L |
akumulator | Neodrive 522Wh |
oświetlenie | - |
Uchwyty | Simplon Miękki + |
korba | Shimano T551, 48/36/26 |
Lenker | Podstawka Simplon niska |
hamulce | Tarcza Shimano BR-T446 |
łańcuszek/pasek | Shimano HG62 |
opona | Schwalbe Mały Big Ben 50-622 |
siodło | Selle Italia Nekkar |
sztyca | Wędka Simplon Carbon |
dźwignia zmiany biegów | Shimano DeoreXT |
Schaltung | Shimano DeoreXT |
stojak/miejsce montażu | Ogon Hebie D662 |
przerzutka | Shimano DeoreXT |
Wsparcie do km/h | 25 lub 33 km/h |
Cena baterii | |
Gwarancja na ramę | 6 roku |
Zakres (informacje producenta) | do 170 km |
zakres testowy (1) | 57 |
Maks. załadunek kierowca + bagaż (dopuszczenie producenta) w kg | |
Rower testowy w kg | 19,7 |
Cena w EUR | 3699 |
(1) Velomotion testuje zasięg wszystkich rowerów elektrycznych w maksymalnych warunkach. Okrążenie testowe ma 9,8 km długości i przy 171 metrach różnicy wysokości jest bardzo trudne, a miejscami bardzo strome. Masa systemowa roweru i rowerzysty powinna wynosić 120 kg (± 5 kg). Lżejsi kierowcy otrzymują dodatkowe obciążniki. Jazda odbywa się na maksymalnym poziomie wsparcia, a także bardzo szybko. Tylko w ten sposób można określić uczciwe i porównywalne wartości. Możesz spodziewać się co najmniej dwukrotnie większego zasięgu przy średnim poziomie wspomagania i na mniej pofałdowanym terenie.
Nawiasem mówiąc, w przypadku większości systemów masz niewielką rezerwę zasięgu, podobną do tej w samochodzie. Nawet jeśli akumulator pokazuje 0 km, przy umiarkowanym stylu jazdy pozostało jeszcze od jednego do pięciu kilometrów.
Schreibe einen Kommentar