Test: KTM wykazuje wszystkie cechy typowego, wysokiej jakości elektrycznego hardtaila. Opiera się na stabilnej aluminiowej ramie ze stromo opadającą górną rurą; Dzięki 29-calowym kołom jest zoptymalizowany pod kątem płynnej jazdy i komfortu jazdy, a obszerne opony gwarantują również dobrą przyczepność.
KTM jest wyposażony w centralnie umieszczony silnik Bosch w wersji „Performance”, który można znaleźć w coraz większej liczbie E-MTB. Wysoki moment obrotowy 58 Nm zapewnia dobre przyspieszenie i moc w górach; Fakt, że rower jest wyposażony „tylko” w dziesięciobiegową przerzutkę nie ma znaczenia przy tym napędzie. Akumulator Bosch jest stosunkowo mocny i ma 400 watogodzin, co jest również niezbędne w terenie.
Twentyniner jest wyposażony w amortyzowany widelec RockShox, który oferuje interesującą funkcję: skok zawieszenia można regulować w trzech stopniach, 120, 100 i 80 mm. Pozwala to na obniżenie przodu na stromych podjazdach; Z drugiej strony podczas stromego zjazdu kolarz siedzi bardziej wyprostowany i ma większe rezerwy skoku zawieszenia. Ponadto kąt skrętu jest bardziej płaski dzięki dłuższemu skokowi zawieszenia, co poprawia stabilność na wprost.
W KTM nie tylko tylna przerzutka ale i manetki należą do serii Shimano XT – godne pochwały, bo tu co jakiś czas robi się oszczędności, których klient niekoniecznie zauważa. Japoński producent komponentów dostarcza również doskonały układ hamulcowy, który w każdej chwili może ograniczyć ciąg 29era do przodu.
Dane techniczne: | Wyścig Macina 29 |
Marke | KTM |
Modell | Wyścig Macina 29 |
kanał dystrybucji | handel specjalistyczny |
Kolor | antracyt |
Ramki do zdjęć | Aluminiowy 6061 |
dostępne rozmiary (cm) | 43, 48, 53 |
pedały | - |
piasty | Shimano DeoreXT |
niemy | - |
obręcze | DT Swiss 466-d 29 |
Widelec (skok mm) | RockShox Reba |
Silnik | Bosch Performance 250W |
akumulator | Bosch PowerPack 400Wh |
oświetlenie | - |
Uchwyty | KTM |
korba | KTM LineDelta |
Lenker | KTM Team HB-FB22L płaska |
hamulce | Shimano SLX |
łańcuszek/pasek | Shimano HG X |
opona | Rakieta Schwalbe Ron, 57-622 |
siodło | Selle Italia X1, KTM |
sztyca | Zespół KTM |
dźwignia zmiany biegów | Shimano DeoreXT |
Schaltung | Shimano DeoreXT |
stojak/miejsce montażu | - |
przerzutka | - |
Wsparcie do km/h | 25 km / h. |
Cena baterii | około 600 € |
Gwarancja na ramę | 5 roku |
Zakres (informacje producenta) | do 100 km |
zakres testowy (1) | 48 |
Maks. załadunek kierowca + bagaż (dopuszczenie producenta) w kg | |
Rower testowy w kg | 21 |
Cena w EUR | 2999 |
(1) Velomotion testuje zasięg wszystkich rowerów elektrycznych w maksymalnych warunkach. Okrążenie testowe ma 9,8 km długości i przy 171 metrach różnicy wysokości jest bardzo trudne, a miejscami bardzo strome. Masa systemowa roweru i rowerzysty powinna wynosić 120 kg (± 5 kg). Lżejsi kierowcy otrzymują dodatkowe obciążniki. Jazda odbywa się na maksymalnym poziomie wsparcia, a także bardzo szybko. Tylko w ten sposób można określić uczciwe i porównywalne wartości. Możesz spodziewać się co najmniej dwukrotnie większego zasięgu przy średnim poziomie wspomagania i na mniej pofałdowanym terenie.
Nawiasem mówiąc, w przypadku większości systemów masz niewielką rezerwę zasięgu, podobną do tej w samochodzie. Nawet jeśli akumulator pokazuje 0 km, przy umiarkowanym stylu jazdy pozostało jeszcze od jednego do pięciu kilometrów.
Schreibe einen Kommentar