Test: Haibike jest jednym z tych producentów, którzy w ostatnich latach znacznie przyspieszyli rozwój sportowych rowerów elektrycznych. Liczne elektryczne rowery górskie z napędami Bosch zdobią gamę modeli, a prototyp e-wyścigowej maszyny, który wszedł teraz do produkcji seryjnej, również był wielkim hitem.
X-Duro Superrace ma również podobny cel do szybkiego motocykla wyścigowego: dzięki 32-milimetrowym semi-slickom jest przeznaczony wyłącznie do użytku na asfalcie, zgodnie z wymogami prawnymi. Brak elementów zawieszenia i zastosowanie elementów takich jak obręcze z włókna węglowego pasuje do obszaru zastosowania, a także skutkuje przyjemnie niską wagą: producent podaje prawie 18 kilogramów.
Haibike polega również na silniku Bosch w X-Duro, który jest tutaj montowany w wersji „Performance Speed”. Pomimo znamionowej ciągłej mocy wyjściowej „zaledwie” 250 watów, napęd z momentem obrotowym 60 Nm przyspiesza niezwykle szybko, osiągając prędkość około 40 km/h w mgnieniu oka – sztuka polega na utrzymaniu tego stanu.
Rekinom ze Schweinfurtu udało się stworzyć szybki e-rower zgodny z prawem i elegancki. Lusterko boczne wystaje w dół zamiast wystawać ponad kierownicą i dlatego jest prawie niewidoczne; Przednie i tylne światła to kompaktowe, autorskie konstrukcje, które ściśle przylegają do ramy i zgodnie z danymi powinny charakteryzować się dużą jasnością. Ten sportowy sprzęt nie posiada też błotników ani bagażników.
Szybko działające hamulce tarczowe i dziesięciobiegowa przerzutka uzupełniają Haibike. Ten ostatni ma kasetę zębatki z sektora rowerów górskich z dużym zakresem przełożeń; w sensie jeszcze płynniejszego przyspieszania, można zamontować węższą zębatkę do roweru szosowego.
Dane techniczne: | Super wyścig 28 |
Marke | Haibike |
Modell | Super wyścig 28 |
kanał dystrybucji | handel specjalistyczny |
Kolor | czerwony |
Ramki do zdjęć | Aluminiowy 6061 |
dostępne rozmiary (cm) | 50, 56, 59, 62 |
pedały | Jednoczęściowy XLC |
piasty | |
niemy | - |
obręcze | Reynolds Assault SLG |
Widelec (skok mm) | Aluminiowe, stożkowe, sztywne |
Silnik | Moc silnika środkowego Bosch 45 km/h 350 W |
akumulator | Bosch PowerPack 400Wh |
oświetlenie | Haibike eReflektor/StringLight |
Uchwyty | Sport XLC |
korba | XDuro |
Lenker | Lowriser Xduro |
hamulce | Magura MT4 180/180mm |
łańcuszek/pasek | Ram PC 1071 |
opona | Schwalbe Road, rower elektryczny, 32-622 |
siodło | Światło Xduro |
sztyca | |
dźwignia zmiany biegów | Sram X0, 10 biegów |
Schaltung | Sram X0, 10 biegów |
stojak/miejsce montażu | / Pletscher ARA |
przerzutka | - |
Wsparcie do km/h | 45 km / h. |
Cena baterii | około 600 € |
Gwarancja na ramę | 5 roku |
Zakres (informacje producenta) | |
zakres testowy (1) | niemożliwy do ustalenia, jako nie zatwierdzony prototyp |
Maks. załadunek kierowca + bagaż (dopuszczenie producenta) w kg | 102 |
Rower testowy w kg | 17,9 |
Cena w EUR | 5999 |
(1) Velomotion testuje zasięg wszystkich rowerów elektrycznych w maksymalnych warunkach. Okrążenie testowe ma 9,8 km długości i przy 171 metrach różnicy wysokości jest bardzo trudne, a miejscami bardzo strome. Masa systemowa roweru i rowerzysty powinna wynosić 120 kg (± 5 kg). Lżejsi kierowcy otrzymują dodatkowe obciążniki. Jazda odbywa się na maksymalnym poziomie wsparcia, a także bardzo szybko. Tylko w ten sposób można określić uczciwe i porównywalne wartości. Możesz spodziewać się co najmniej dwukrotnie większego zasięgu przy średnim poziomie wspomagania i na mniej pofałdowanym terenie.
Nawiasem mówiąc, w przypadku większości systemów masz niewielką rezerwę zasięgu, podobną do tej w samochodzie. Nawet jeśli akumulator pokazuje 0 km, przy umiarkowanym stylu jazdy pozostało jeszcze od jednego do pięciu kilometrów.
Schreibe einen Kommentar