Test: Rozważany w normalnych kategoriach MTB, Giant z pełnym zawieszeniem najbardziej odpowiada modelowi „All Mountain”. trójkąt ma również dość długą podróż poza.
Dzięki rowerom z tej kategorii odważysz się pokonywać wymagające szlaki, które wynagradzają kontrolę rowerzysty płynną zabawą z jazdy. Strome zakręty, skoki i manewry na granicy fizyki jazdy są tutaj na pierwszym planie, przy czym nie można zaniedbywać przyjemności podziwiania krajobrazu. Można na przykład wyobrazić sobie, że przy wsparciu środkowego silnika Yamaha można podkręcić leśną ścieżkę, a następnie bez nadmiernego zmęczenia zanurzyć się w przyjemności stromego zjazdu. Każdy, kto jeździ w tej formie, również korzysta z regulacji skoku zawieszenia: pod górę, zawieszenie ze zmniejszonym skokiem zawieszenia jest nieco twardsze, a następnie wrażliwe i łatwe do połknięcia podczas zjazdu.
Niepozornie zintegrowany silnik umieszczony centralnie w obszarze suportu jest optymalnym rozwiązaniem dla ramy z pełnym zawieszeniem, ponieważ celem jest utrzymanie „mas nieresorowanych” (koła itp.) na jak najniższym poziomie. Tylne koło z ciężkim silnikiem piasty znacznie pogarsza pracę tylnego zawieszenia. Wadą silnika środkowego jest ograniczony zakres przełożeń: Najłatwiejsza przerzutka górska Gianta ma znacznie dłuższe przełożenia niż w rowerze górskim z potrójną tarczą. Ale do czego służy napęd elektryczny?
Całkowicie zintegrowane pociągi, kable i linie w Giant są fajne. Nawiasem mówiąc, akumulator 400 Wh zamontowany w trójkącie ramy nie zajmuje tak naprawdę miejsca na butelkę z napojem – na all-mountain w pełni jesteś zwykle poza domem z plecakiem do picia.
Dane techniczne: | Pełne E+1 |
Marke | Gigant |
Modell | Pełne E+1 |
kanał dystrybucji | handel specjalistyczny |
Kolor | szary, czarny, czerwony |
Ramki do zdjęć | ALUXX SL aluminium |
dostępne rozmiary (cm) | 41, 46, 50, 53 |
pedały | Platforma aluminiowa NoName |
piasty | Gigantyczna elita P |
niemy | Rock Shox Monarch RL |
obręcze | Gigant |
Widelec (skok mm) | RockShox Revelation 27,5" 110-140 mm |
Silnik | Centralny silnik Yamaha SyncDrive |
akumulator | EnergyPak 400Wh36V 11,1Ah |
oświetlenie | - |
Uchwyty | Niskoprofilowy Giant Connect |
korba | Niestandardowy FSA, 38T |
Lenker | Niskoprofilowy Giant Connect |
hamulce | Shimano M447 180/180mm |
łańcuszek/pasek | KMC X.10.e |
opona | Schwalbe Nobby Nic, 57-584 |
siodło | Gigantyczny kontakt |
sztyca | Gigantyczne połączenie |
dźwignia zmiany biegów | Shimano Deore |
Schaltung | Shimano DeoreXT |
stojak/miejsce montażu | - |
przerzutka | - |
Wsparcie do km/h | 25 km / h. |
Cena baterii | 549 € |
Gwarancja na ramę | trwający całe życie |
Zakres (informacje producenta) | |
zakres testowy (1) | |
Maks. załadunek kierowca + bagaż (dopuszczenie producenta) w kg | 138 |
Rower testowy w kg | 20,9 |
Cena w EUR | 3699 |
(1) Velomotion testuje zasięg wszystkich rowerów elektrycznych w maksymalnych warunkach. Okrążenie testowe ma 9,8 km długości i przy 171 metrach różnicy wysokości jest bardzo trudne, a miejscami bardzo strome. Masa systemowa roweru i rowerzysty powinna wynosić 120 kg (± 5 kg). Lżejsi kierowcy otrzymują dodatkowe obciążniki. Jazda odbywa się na maksymalnym poziomie wsparcia, a także bardzo szybko. Tylko w ten sposób można określić uczciwe i porównywalne wartości. Możesz spodziewać się co najmniej dwukrotnie większego zasięgu przy średnim poziomie wspomagania i na mniej pofałdowanym terenie.
Nawiasem mówiąc, w przypadku większości systemów masz niewielką rezerwę zasięgu, podobną do tej w samochodzie. Nawet jeśli akumulator pokazuje 0 km, przy umiarkowanym stylu jazdy pozostało jeszcze od jednego do pięciu kilometrów.
Schreibe einen Kommentar