Test: Na pierwszy rzut oka szwajcarski rower cargo nie różni się zbytnio od pedeleka turystycznego, gdyby nie tylny bagażnik przyspawany do ramy i masywny, przykręcany przedni bagażnik.
Rower toczy się na stabilnych 26-calowych kołach z oponami balonowymi 55, co ma kilka zalet: Mniejsze koła są bardziej stabilne i nieco obniżają środek ciężkości pojazdu, grube opony pochłaniają nierówności na drodze i dzięki dużej głośność, na przykład poprzez „Przebij się” na krawężnikach
Jeśli od dopuszczalnej masy całkowitej (160 kilogramów) odejmiemy pojazd i kierowcę, otrzymamy ładowność około 50 kilogramów, co jest całkiem sporo, jeśli wyobrazimy sobie np. ostatecznie decydującym czynnikiem powinna być objętość ładunku, a nie waga.
Ze względu na możliwą ładowność, stabilne hamulce tarczowe to konieczność, a bezstopniowa zmiana biegów NuVinci to również dobry wybór. Oprócz tego, że naprawdę zawsze możesz z nim pozostać w wygodnym zakresie kadencji, jest to również jedyny system przerzutek rowerowych, który można całkowicie przełączać pod obciążeniem - jeśli musisz przenieść ładunek pod górę, nie musisz zabierać odepchnąć na chwilę pedał, aby zmienić biegi, co oczywiście przy tak dużej wadze przydaje się.
To, co uderza w Flyer Cargo, to dość krótka rura podsiodłowa, która pozwala na dużą swobodę w regulacji wysokości siodełka. Jest to praktyczne, na przykład, jeśli rower jest używany komercyjnie i jest przenoszony przez kilku rowerzystów o różnych rozmiarach. Niemniej jednak rower jest dostępny w dwóch rozmiarach ramy. Mostek „Speedlifter”, którego wysokość można regulować jednym ruchem nadgarstka, służy temu samemu celowi. Amortyzowana sztyca równoległoboku to dobry wybór: w przeciwieństwie do konwencjonalnych sztyc teleskopowych nie przechyla się pod obciążeniem, dzięki czemu lepiej reaguje.Ponadto odległość między siodełkiem a pedałami nie zmniejsza się, gdy sprężyna się ugina, ponieważ sztyca cofa się . Stabilny dwunożny stojak jest oczywiście obowiązkowy na rowerze cargo.
Dane techniczne: | Ładunek |
Marke | Ulotki |
Modell | Ładunek |
kanał dystrybucji | handel specjalistyczny |
Kolor | weiß |
Ramki do zdjęć | aluminium |
dostępne rozmiary (cm) | S, M |
pedały | Platforma Wellgo |
piasty | DT Swiss 370 |
niemy | - |
obręcze | DT Swiss E530 |
Widelec (skok mm) | aluminium |
Silnik | Panasonica 250W |
akumulator | Panasonica 475Wh |
oświetlenie | B+M LUMOTEC IQ Cyo 60 luksów |
Uchwyty | Ergonomiczny GP1 |
korba | Wycieczka SR Sun |
Lenker | no name |
hamulce | Magury MT4 |
łańcuszek/pasek | Ram PC 870 |
opona | Schwalbe Duże Jabłko 55-559 |
siodło | Sprzedam Royal Lookin |
sztyca | Zawieszenie Suntour NCX |
dźwignia zmiany biegów | NuVinci Deluxe |
Schaltung | NuVinci Deluxe |
stojak/miejsce montażu | Stojak centralny na dwójnóg |
przerzutka | - |
Wsparcie do km/h | 25 km / h. |
Cena baterii | około 500 € |
Gwarancja na ramę | 5 roku |
Zakres (informacje producenta) | |
zakres testowy (1) | - |
Maks. załadunek kierowca + bagaż (dopuszczenie producenta) w kg | 160 |
Rower testowy w kg | 35,2 |
Cena w EUR | 3990 |
(1) Velomotion testuje zasięg wszystkich rowerów elektrycznych w maksymalnych warunkach. Okrążenie testowe ma 9,8 km długości i przy 171 metrach różnicy wysokości jest bardzo trudne, a miejscami bardzo strome. Masa systemowa roweru i rowerzysty powinna wynosić 120 kg (± 5 kg). Lżejsi kierowcy otrzymują dodatkowe obciążniki. Jazda odbywa się na maksymalnym poziomie wsparcia, a także bardzo szybko. Tylko w ten sposób można określić uczciwe i porównywalne wartości. Możesz spodziewać się co najmniej dwukrotnie większego zasięgu przy średnim poziomie wspomagania i na mniej pofałdowanym terenie.
Nawiasem mówiąc, w przypadku większości systemów masz niewielką rezerwę zasięgu, podobną do tej w samochodzie. Nawet jeśli akumulator pokazuje 0 km, przy umiarkowanym stylu jazdy pozostało jeszcze od jednego do pięciu kilometrów.
Schreibe einen Kommentar