Test: Pierwszy Gravelbike firmy Focus od razu przekonuje. Szczególnie cieszy dobrze wykonana rama od specjalisty od bikepackingu.
Off-road na rowerze wyścigowym? To jest punkt wyjścia marki Focus, którą kiedyś założył mistrz świata w kolarstwie przełajowym Mike Kluge i przez lata była obecna głównie w sporcie crossowym. W międzyczasie Focus zaangażował się również w boom na e-rowery i produkuje atrakcyjne e-rowery górskie; Z drugiej strony legendarne rowery crossowe z serii Mares nie są już rozwijane - być może dlatego, że zostały w dużej mierze udoskonalone. Ale przyjaciele wyścigowych kierownic bynajmniej nie są w Focusie z pustymi rękami: Wraz z Atlasem marka ostatnio – wreszcie – zaprezentowała ciekawy model Gravel.
Wiele punktów mocowania
Różnice w stosunku do Crossera są więc również duże: w Atlasie od razu rzuca się w oczy wyraźnie opadająca górna rura, niskie wsporniki siodełka i masywny widelec z trzema charakterystycznymi otworami na systemy nośne - oznacza to, że trzy kilogramy bagażu mogą transportować na nogę widelca. Torba na rurę górną również jest typowo Gravelowa, a na solidnej aluminiowej ramie można zamontować błotniki i bagażnik.
Przy szerokości opon do oficjalnie 47 mm, rower jest całkiem odpowiedni do użytku w terenie; 45 zamontowany na rowerze testowym pozostawia dużo miejsca dookoła. Dozwolone są również koła 650B, ale tylko do szerokości opony 47 mm; jeśli chcesz dokonać konwersji, pamiętaj, że mniejsze koła umożliwiają opuszczenie suportu. W każdym razie nie wszystkie koła można zamontować, ponieważ Focus opiera się na standardzie „Road Boost” z tylnym końcem szerszym o 6 mm. Powinno to sprawić, że koła będą bardziej stabilne i sprężyste, a na dolnej rurze tylnego trójkąta można uzyskać większy prześwit.
Trasa pociągów wyższej klasy
To, co naprawdę warto zobaczyć na aluminiowej ramie, to prowadzenie linek, czego nie spodziewałbyś się po rowerze z tego przedziału cenowego. Przewody hamulcowe i linki przerzutki biegną od góry do główki ramy; przednia linia hydrauliczna pojawia się ponownie u dołu goleni widelca. Wszystko wychodzi z tunelu dolnej rury pod suportem (co ułatwia montaż), ale tylko na krótko: przewód hamulcowy i linka tylnej przerzutki są następnie prowadzone przez tylne rurki tylnego trójkąta, co wygląda bardzo schludnie. Focus daje nawet swojemu rowerowi szutrowemu mocowany bezpośrednio hak przerzutki; prawie stajesz się zarozumiały i chcesz, aby dopełnieniem tego były osie przelotowe RAT w Focus Mares, dzięki którym demontaż i montaż kół są szybsze niż w przypadku jakiegokolwiek innego systemu.
Uzupełnienie zestawem kół Alexrims, oponami WTB i mieszanką GRX składającą się z 600 części plus tylna przerzutka 810 jest solidne i cenne; Zęby 46/30 z przodu i 11-34 z tyłu zapewniają duże przełożenie zoptymalizowane pod kątem żwiru. Jeśli chodzi o geometrię siodełka, Atlas z grubsza odpowiada aluminiowym wersjom Focus Mares, które są wyraźnie wygodniejsze niż wyścigowe wersje karbonowe. Dzięki mostkowi 90 mm w rozmiarze L siedzisz kompaktowo, ale nie ciasno - dobry kompromis między komfortem a sportowym charakterem.
Atlas waży 10,65 kg plus pedały, w co od razu można uwierzyć, biorąc pod uwagę jego masywny wygląd - i natychmiast zapomina się, gdy nadepniesz na pedały. Pomimo luźnego kąta skrętu, rower jest dość zwrotny, a dzięki szerokim oponom bezdętkowym toczy się miękko i ciasno po każdym terenie. Atlas jest w 100% odpowiedni do bikepackingu, ale szybkie okrążenia terenowe również obiecują dużo zabawy.
Ramki do zdjęć | aluminium |
widelec amortyzowany | Dysk węglowy Focus |
wirniki | Boondocks Alexrima 2B |
opona | Zagadka WTB |
przerzutka tylna | Shimano GRX RX810 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano GRX600 |
korba | Shimano GRX600 |
przerzutka | Shimano GRX600 |
Hamulec | Shimano GRX600 |
sztyca | aluminium |
siodło | WTBSL8 |
trzon | Skupiać |
Lenker | Focusa JD RA85 |
Test roweru szutrowego 2021: Prawie 30 aktualnych modeli w teście
Test roweru szutrowego 2021: 27 modeli w polu testowym Velomotion wyraźnie to potwierdza: każdy, kto chce jeździć na rowerze sportowym z kierownicą, jest dobrze obsłużony rowerem szutrowym. Zwłaszcza, że zakres możliwych zastosowań jest nadspodziewanie duży – od „roweru wyścigowego plus” po sportowe rowery turystyczne. A między tymi dwoma biegunami każdy z testowanych rowerów jest niezwykle indywidualny i niezależny. […]
Więcej rowerów szutrowych w teście
Rower szutrowy Rondo Ruut X w teście: Rower szutrowy w wersji cross
Test: Rondo Ruut X wyróżnia się charakterystyczną ramą i ciekawymi detalami; podczas jazdy inspiruje sporym rozmachem i dużą poręcznością. Jego sportowy charakter jest również korzystny dla kierowców długodystansowych. W Rondzie w Polsce wszystko kręci się wokół rowerów szutrowych. Młoda firma ma siedzibę w nadbałtyckim mieście Gdańsk, dość daleko od górzystego południa […]
Test roweru szutrowego Votec VRC Pro: Droga plus żwir?
Test: Dzięki VRC Pro Votec zamyka lukę między rowerami szutrowymi a rowerami szosowymi. „Road Plus” oferuje klasyczny wygląd maszyny wyścigowej, ale przy maksymalnej szerokości opony wynoszącej 35 mm, bardzo dobrze sprawdza się w terenie. A rower Ultegra jest również przyjemnie niedrogi. Początkujący, którzy szukają dziś roweru wyścigowego, często słyszą od koneserów: „Kup sobie […]
Cannondale Topstone Carbon Lefty 1 w teście: Gravelowe marzenie nie tylko dla rowerzystów górskich
Przetestuj Cannondale Topstone Carbon Lefty 1: Topowa wersja Cannondale Topstone fascynuje sprawdzoną technologią, która jak na rower szutrowy jest dość innowacyjna. Do kogo przemawia Softtail z widelcem Lefty – i czy zawieszenie spełnia obietnice? Rower szutrowy może oznaczać redukcje techniczną - rower wyścigowy z szerokimi oponami, przednią zębatką i hamulcami tarczowymi, więcej […]
Schreibe einen Kommentar