E-MTB / Test: Rocky Mountain Fusion Powerplay to nowy kanadyjski e-hardtail, którego celem jest wypełnienie luki pomiędzy przyjemnym towarzyszem w terenie a bohaterem na co dzień. Posiada aktualny napęd Dyname 4.0 z dużą baterią 720 Wh na pokładzie. Aluminiowa rama jest nowoczesna i ma kilka ciekawych detali.
Hardtaile E-MTB to jedno: mają te same zalety, które sprawiają, że częściowo nieresorowane rowery górskie są tak popularne. Oprócz niższej ceny oznacza to niższą masę, mniej konserwacji i wyjątkowe wrażenia z jazdy. Być może jego największa zaleta, a mianowicie mniejsza utrata mocy podczas pedałowania w porównaniu z rowerami z pełnym zawieszeniem, w przypadku E-MTB odgrywa jedynie niewielką rolę. Tutaj z pomocą przychodzi silnik E-Fully, który z łatwością nadrabia kilka watów utraconej mocy. Niemniej jednak hardtaile E-MTB niewątpliwie mają swoje prawo istnieć i potrafią sprawić wiele radości – pokazuje to także m.in. Rocky Mountain Fusion Powerplay.
Wszechstronny charakter i piękna oprawa
Nawet jeśli kultowy producent z Kolumbii Brytyjskiej nie dotrzymuje kroku wielkim markom na rynku pod względem liczby jednostek, to przynajmniej na poziomie technicznym: e-MTB Rocky Mountain przekonują od kilku lat; poprzez swój własny charakter, podstawową sportową orientację i, co nie mniej ważne, dzięki wewnętrznemu układowi napędowemu Dyname 4.0. Najnowszy dodatek do „rodziny Powerplay” powinien teraz zabrać to wszystko ze sobą. Nazwa e-hardtaila, który Growler Powerplay dziedziczy w portfolio, nazywa się Fusion; Chociaż był on wyraźnie zaprojektowany jako hardtail na szlaki z wyjątkowo szerokimi oponami plus i skokiem zawieszenia wynoszącym 130 mm, w przypadku Fusion Powerplay skupiono się teraz znacznie bardziej na codziennym użytkowaniu - oczywiście z dużą dawką możliwości terenowych.
Podstawą Rocky Mountain Fusion Powerplay jest zupełnie nowa, przyjemnie smukła aluminiowa rama. Obecny napęd Dyname 4.0 zasilany jest wyjmowanym akumulatorem 720 Wh umieszczonym w dolnej rurze. O tym, że Kanadyjczycy zdecydowanie widzą nowy e-hardtail w codziennym użytkowaniu, świadczą punkty mocowania błotników czy bagażników, które można bardzo łatwo i elegancko zamontować.
Świetny układ napędowy
Układ napędowy oferuje dużą moc z maksymalnym momentem obrotowym 108 Nm, ale jednocześnie imponuje dużą czułością i naturalną reakcją. Dodatkowo pracuje bardzo cicho, nawet przy dużej wydajności – świetnie! Wyświetlacz wbudowany w górną rurę, jest monochromatyczny i dzięki swojej konstrukcji jest bardzo czytelny nawet w słońcu. Można to również wykorzystać do dostosowania poziomów wsparcia i uczynienia bardzo sportowej konfiguracji podstawowej nieco wygodniejszą. Przy okazji: jeśli pojemność akumulatora 720 Wh nie jest dla Ciebie wystarczająca, możesz nawet zastosować przedłużacz zasięgu, który zwiększa całkowitą pojemność do ponad 314 Wh przy 1.000 Wh.
Więcej informacji o Rocky Mountain Dyname 4.0
Napędy E-MTB w teście: Dynamika Gór Skalistych 4.0
Rocky Mountain Dyname 4.0 w laboratorium Waga: 3,0 kg Maks. moment obrotowy: 198 Nm Maks. moc: 573 W Moc 100 W: 183 W Poziom zużycia: 6,6 Wh/km Zużycie górskie: 28,2 Wh/km Kanadyjski kultowy producent Rocky Mountain robi wiele rzeczy zupełnie inaczej niż konkurencja dzięki własnemu napędowi Dyname 4.0. Ma to już wpływ na podstawową funkcjonalność: […]
Aby wycieczki terenowe były równie przyjemne jak jazda po twardym podłożu, geometrię zaprojektowano dla widelca amortyzowanego o skoku 120 mm. Poza tym wymiary są nowoczesne i zdecydowanie takie, że rower można określić jako „lekki” hardtail na szlaki. Pozytywnie należy podkreślić pięć rozmiarów ram – zwłaszcza w rozmiarze XS, jest to jedna z niewielu opcji na rynku dla małych rowerzystów.
XS | S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 345 | 380 | 420 | 445 | 480 |
Zasięg (mm) | 395 | 425 | 450 | 475 | 500 |
Stosy (mm) | 592 | 631 | 641 | 650 | 650 |
Kąt skrętu (w °) | 65.5 | 66.5 | 66.5 | 66.5 | 66.5 |
Rzeczywisty kąt siedziska (w °) | 74.5 | 74.5 | 74.5 | 74.5 | 74.5 |
Spadek suportu (w mm) | 50 | 60 | 60 | 60 | 60 |
tylne widełki (w mm) | 440 | 445 | 450 | 455 | 460 |
Rozstaw osi (w mm) | 1123 | 1165 | 1199 | 1233 | 1263 |
Rozmiar koła (w calach) | 27,5 | 29 | 29 | 29 | 29 |
Solidny sprzęt – wysoka cena
Fusion Powerplay dostępny jest w tym kraju w dwóch wariantach wyposażenia. W teście mieliśmy nieco wyższą jakość tych dwóch, których sugerowana cena detaliczna wynosi 4.700 euro, i jest wyceniana w regionach, w których można już kupić e-MTB z pełnym zawieszeniem. Jednak rower jest obecnie dostępny wszędzie (stan na styczeń 2024 r.) za niecałe 4.000 euro. Oprócz wspomnianego już mocnego układu napędowego z dużym akumulatorem otrzymujesz solidny pakiet wyposażenia: przedni RockShox 35 Gold można łatwo dostosować do wagi rowerzysty za pomocą ciśnienia powietrza, 12-biegowa przerzutka Shimano oferuje szeroki zakres i jest nawet wewnętrzna tablica z opuszczaną słupką.
Ramki do zdjęć | Kształt Stopu |
widelec amortyzowany | RockShox Recon Gold RL29 |
napęd | Dynamika Gór Skalistych 4.0 |
akumulator | 720 Wh |
niemy | - |
wirniki | WTB ST i30 |
Opona VR | Maxxis Rekon Exo |
Tętno opon | Maxxis Rekon Exo |
przerzutka tylna | Shimano SLX M7100 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano Deore M6100 |
korba | Race Face Ride Cinch |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | SHIMANOMT4100 |
tarcze hamulcowe | Shimano RT30 203/180mm |
sztyca | Rocky Mountain Toonie Drop 150mm (dł.) |
siodło | WTB napięcie 142 |
trzon | Góra Skalista 31.8 |
Lenker | Góry Skaliste XC 760 mm |
Hamulce Shimano MT4100 mają zainstalowany tylko układ dwutłokowy, który również musi zadowolić się dość małymi hamulcami. Chcielibyśmy tutaj trochę więcej mocy; Podobnie opony Maxxis Rekon toczą się szybko i cicho, ale szybko osiągają swoje granice, szczególnie na wilgotnym, nieutwardzonym podłożu.
Rocky Mountain Fusion Powerplay 30 w praktyce
W praktyce nowy e-hardtail Kanadyjczyków sprawia bardzo spokojne, solidne wrażenie. Zachowanie podczas jazdy jest zrównoważone, chociaż wahadło wychyla się bardziej w stronę turystyki i przydatności na co dzień. Mniejsze wycieczki terenowe, na prostych trasach, są z pewnością możliwe - także dzięki naprawdę świetnej geometrii - ale wbudowane komponenty, zwłaszcza hamulce i opony, szybko osiągają swoje granice. Miłe jest jednak to, że zainstalowano opuszczaną sztycę, która może pokazać swoje mocne strony również w codziennym użytkowaniu.
Po raz kolejny układ napędowy jest absolutnie przekonujący i nie musi ukrywać się za „dużymi graczami” na rynku. Przede wszystkim niezrównana równowaga pomiędzy dużą mocą, naturalnym wyczuciem jazdy i doskonałą sterownością; Niezwykle przyjemny jest także niski poziom hałasu podczas pracy. Nieco mniej elegancki wygląd szybko zostaje odrzucony.
Schreibe einen Kommentar