E-MTB / Test: W końcu mieliśmy okazję przetestować Bulls Vuca Evo AM 2 z nowym Pinion MGU przez dłuższy czas. Oprócz samego motocykla chcieliśmy przyjrzeć się bliżej jednostce napędowej, gdy początkowy „efekt wow” po lecie nieco osłabł.
Pinion MGU wywołał latem sensację na rynku e-rowerów. Pomysł połączenia silnika umieszczonego centralnie z modułem zmiany biegów był dla wielu długo oczekiwaną innowacją. Choć w momencie premiery napędu mieliśmy okazję przetestować z nim kilka rowerów, to testy te były dość ograniczone w czasie i często w nieodpowiednich rozmiarach ram. Dzięki Bulls Vuca Evo AM 2 w końcu mieliśmy okazję szczegółowo przetestować prawie ostateczny E-MTB z Pinion MGU w odpowiednim rozmiarze ramy i we właściwym terenie. W tym przypadku „prawie produkcja seryjna” oznacza, że oprogramowanie napędu, a w szczególności wbudowany wyświetlacz, nie odpowiadają jeszcze w pełni stanowi końcowemu. W związku z tym omówimy to tylko mimochodem.
Krótko mówiąc, Pinion MGU to połączenie 12-biegowej skrzyni biegów z imponującym zakresem przełożeń wynoszącym 600% i umieszczonego centralnie silnika, który według Pinion oferuje porównywalny moment obrotowy wynoszący 85 Nm, podobny do większości popularnych silników umieszczonych centralnie w sklepie . Jednak w naszych pomiarach wydajności Pinion MGU okazał się mocniejszy od wielu konkurentów na rynku, co było również widoczne w praktycznym zastosowaniu.
Pod względem masy cała jednostka wynosi około 4,1 kg, w porównaniu do konwencjonalnego silnika umieszczonego centralnie i odpowiadającej mu przerzutki, która jest tutaj pominięta, to tylko kilkaset gramów więcej. Zamiast tylnej przerzutki rower posiada napęd paskowy, co znacznie ułatwia konserwację. Sam Pinion twierdzi, że system może pracować prawie bezobsługowo przez okres do 10.000 2 km, zanim konieczna będzie wymiana oleju. Choć nie udało nam się tego jeszcze zweryfikować, mamy nadzieję, że Pinion ma co do tego rację, bo byłaby to prawdziwa innowacja na rynku. Bulls Vuca Evo AM 720 z ramą w rozmiarze L i akumulatorem 24,7 Wh waży niecałe 150 kg, co wynika z bogatego wyposażenia ze skokiem 29 mm z przodu i z tyłu, solidnymi oponami, 38-calowymi kołami i silnikiem Fox XNUMX Przedni widelec ma całkiem przyzwoitą wagę.
Rama główna z włókna węglowego z innowacyjnym tylnym trójkątem
Główna rama roweru wykonana jest z karbonu, natomiast tylny trójkąt z aluminium. Wizualnie drążek amortyzatora przypomina dobrze znane modele E-Stream Evo, ale konstrukcja Vuca Evo AM jest wyposażona w dodatkowy drążek. Bulls nazywa to „wahaczem z czterema ogniwami” – w zasadzie bardzo złożonym ramieniem jednoprzegubowym. Konstrukcja ta ma kilka zalet, przede wszystkim jednoczęściowy tylny trójkąt bez łożysk. Zmniejsza to wagę i zwiększa sztywność. Ponadto amortyzator można napędzać przy bardzo małym ciśnieniu, co szczególnie zadowoli cięższych rowerzystów: przy masie około 85 kg przy ugięciu około 30% potrzebowaliśmy tylko 150 psi. Wpisuje się w to również wysoka dopuszczalna masa całkowita wynosząca 150 kg. Dodatkowo można nawet przyczepić przyczepkę, chociaż może to nie być główne zastosowanie roweru.
Dobre cechy, bez żadnych słabych punktów
W teście mieliśmy topowy model w cenie 8.499 euro, która została już obniżona do 7.999 euro. Rower jest standardowo wyposażony w akumulator 720 Wh, większy akumulator 960 Wh kosztuje dodatkowe 200 euro, co jest całkiem uczciwe, biorąc pod uwagę dodatkowy zasięg. Jest też tańszy model Bulls Vuca Evo AM1, który kosztuje 1.000 euro mniej, ale jest gorzej wyposażony. Funkcje są dość przekonujące, biorąc pod uwagę cenę i porównanie z innymi rowerami elektrycznymi Pinion. Podwozie Fox Factory z mocnym 38 z przodu, Float Warto też przeboleć fakt, że skok suportu jest nieco ciasny i wynosi 4 mm oraz że Fox 220 wyposażony jest „jedynie” w nieco prostszą amortyzację Fit30.
Ramki do zdjęć | Bull's Vuca Evo AM |
widelec amortyzowany | Fox 38 Fabryczne dopasowanie4 |
napęd | Zębatka MGU |
akumulator | 720 Wh (dostępne 960 Wh) |
niemy | Fabryka Fox Float X |
wirniki | Dysk Ryde 30 |
Opona VR | Maxxis Minion DHF Exo MaxxTerra 2,6" |
Tętno opon | Maxxis Minion DHRII Exo MaxxTerra 2,6" |
przerzutka tylna | Zębatka MGU |
dźwignia zmiany biegów | Zębnik inteligentny.shift |
korba | Wałek zębaty |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | ShimanoXT M8120 |
tarcze hamulcowe | 220 / mm 203 |
sztyca | Limotec Alpha 1 (150mm) |
siodło | Ergona GE10 |
trzon | Bulls MTBi Sport |
Lenker | Bull's Enduro Carbon |
Bulls Vuca Evo AM 2 na szlaku
Przez kilka dni intensywnie jeździliśmy na Bulls Vuca Evo AM 2 po szlakach. Od pierwszej chwili, gdy wsiadasz na rower, jedno staje się jasne: jednostka napędowa Pinion MGU zapewnia imponujące osiągi i przyspieszenie. Daje motocyklowi poczucie prawdziwego „silnika mocy”. Szczególnie na wyższych poziomach wsparcia jednostka napędowa mocno naciska, nawet przy niskiej kadencji. Jednak głośność silnika jest bardzo zróżnicowana. Na cięższych biegach rower pozostaje prawie niesłyszalny, jednak gdy tylko przełączymy się na któryś z lżejszych przełożeń i zwiększymy kadencję, silnik robi się dość głośno. Jest to szczególnie odczuwalne na biegu 4, który oferuje dużą moc pod górę.
Geometria Byki Vuca Evo AM
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 410 | 440 | 480 | 540 |
Pozioma rura górna (w mm) | 610 | 620 | 640 | 660 |
główka ramy (w mm) | 105 | 105 | 120 | 140 |
Kąt skrętu (w °) | 66 | 66 | 66 | 66 |
Kąt siedziska (w °) | 75 | 75 | 75 | 75 |
tylne widełki (w mm) | 455 | 455 | 455 | 455 |
Spadek suportu (w mm) | 30 | 30 | 30 | 30 |
Rozstaw osi (w mm) | 1216 | 1227 | 1250 | 1273 |
Zasięg (mm) | 442 | 452 | 472 | 484 |
Stosy (mm) | 626 | 626 | 640 | 658 |
Pozycja siedząca Bulls Vuca Evo AM 2 jest nieco dziwna. Płaski kąt siedziska i niski przód sprawiają na początku wrażenie nieco niezwykłe. Jednak na trasie jest to ledwo zauważalne. Tutaj Bulls Vuca Evo AM 2 okazuje się zaskakująco żywy, ale może również wykazać się imponującymi właściwościami chwytowymi. Tył był szczególnie przyjemny i dobrze współgrał z przodem. Wisienką na torcie byłaby wyższej jakości tłumienie Grip2 w widelcu.
Jeśli chodzi o zamontowane komponenty, nie ma na co narzekać. W zależności od długości nóg, wsparcie o większym skoku może być zaletą, a jeśli naprawdę chcesz pozwolić mu zjeżdżać w dół, lepiej zmienić oponę na oponę ze stabilniejszym szkieletem, przynajmniej na tylnym kole.
Zmiana biegów za pomocą Pinion MGU jest świetna: biegi można zmieniać błyskawicznie, zarówno podczas zjazdu, jak i na postoju lub pod obciążeniem; wystarczy szybkie naciśnięcie ergonomicznej dźwigni zmiany biegów. Tylko dwie zmiany biegów trwają nieco dłużej: między biegami 4 i 5 oraz między biegami 8 i 9. Przyczyną tego jest wewnętrzne przełożenie przekładni Pinion MGU, które może być nieco denerwujące na wymagających technicznie podjazdach. Zależy to jednak w dużej mierze od indywidualnego obszaru zastosowania.
Rower dobrze radzi sobie pod górę, ale gdy robi się bardzo stromo i technicznie, wymaga doświadczonego pilota: ciężka pozycja siedząca z tyłu i nieco gwałtowne zachowanie Pinion MGU przy ruszaniu wymagają chwili przyzwyczajenia.
Schreibe einen Kommentar