E-MTB / Test: Haibike Lyke CF SE to drogi, ale elegancko wyposażony lekki rower E-MTB z napędem Fazua Ride 60. W praktyce ważący około 18 kg rower jest bardzo żwawy i zabawny, dzięki czemu wyraźnie wyróżnia się na tle masy e-MTB.
W zeszłym roku pionier E-MTB, firma Haibike, był jednym z pierwszych producentów, który zaprezentował Lyke, lekki rower EMTB z układem napędowym Fazua Ride 60. Rower na szlaki ze skokiem 140 mm opiera się na smukłej ramie z włókna węglowego i 29-calowych kołach. Aby osiągnąć imponująco niską masę poniżej 18 kg i nadal oferować wymienny akumulator, projektanci wykazali się dużą kreatywnością: silnik Fazua jest zintegrowany pionowo z ramą, tworząc w ten sposób przestrzeń przed suportem. Akumulator 430 Wh można wyjąć z dolnej rury w celu ładowania za pomocą zakręcanej pokrywy. Zajmuje to kilka sekund dłużej niż w przypadku klasycznej klapy, ale jest dobrym kompromisem, jeśli chodzi o dalsze używanie zamkniętej rurki.
Szlachetne funkcje przy niewielkich kompromisach w zakresie wagi
Topowy model, który testowaliśmy, wydziera dużą dziurę w portfelu ceną zakupu wynoszącą 12.500 36 euro. Dobra wiadomość: w tej cenie przynajmniej otrzymujesz bardzo klasyczne funkcje od A do Z. Ani Fox 2 Factory z wkładką Grip760, ani dwunastobiegowa skrzynia Sram XX Eagle, ani lekkie koła z włókna węglowego Mavic nie dają powodów do krytyki. Jednak Haibike idzie na kompromis w niektórych szczegółach, aby zmniejszyć wagę. Sztycę Fox Transfer SL można jedynie całkowicie wsunąć lub wysunąć, Maxxis Dissector na przednim kole ma dość cienki profil, a wąska kierownica z włókna węglowego o średnicy XNUMX mm firmy Race Face wygląda trochę nie na miejscu.
Ramki do zdjęć | Haibike Lyke CF |
widelec amortyzowany | Fabryczny uchwyt Fox 36 |
napęd | Przejażdżka Fazuą 60 |
akumulator | 430 Wh |
niemy | Fabryka Fox Float X |
wirniki | Mavic E-Crossmax XL R Carbon |
Opona VR | Dysektor Maxxis MaxxTerra EXO |
Tętno opon | Dysektor Maxxis MaxxTerra EXO+ |
przerzutka tylna | Przekładnia Sram XX Eagle |
dźwignia zmiany biegów | Podstawa Sram AXS |
korba | Wirnik E-Kapic |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Shimano XTR M9120 |
tarcze hamulcowe | 203 / mm 180 |
sztyca | Fox Transfer SL Factory 170mm |
siodło | fi'zi:k Terra Aidon X1-145 Carbon |
trzon | Turbina Raceface SL |
Lenker | Raceface Next Carbon 760 mm |
Geometria Haibike Lyke jest nowoczesna, ale pozostaje wierna korzeniom roweru terenowego. Kąt skrętu nie jest zbyt płaski, a przód nie jest zbyt wysoki. Wyraźnie próbowali nie budować mini enduro, ale raczej zwrotny E-MTB na umiarkowany teren.
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 410 | 440 | 470 | 500 |
Zasięg (mm) | 424 | 452 | 479 | 506 |
Stosy (mm) | 611 | 620 | 629 | 638 |
Kąt skrętu (w °) | 65 | 65 | 65 | 65 |
Kąt siedziska (w °) | 77.3 | 77.3 | 77.3 | 77.3 |
Spadek suportu (w mm) | 25 | 25 | 25 | 25 |
tylne widełki (w mm) | 450 | 450 | 450 | 450 |
Rozstaw osi (w mm) | 1195 | 1227 | 1259 | 1290 |
Haibike Lyke CF SE na szlaku
Różnica między Haibike Lyke a wieloma innymi rowerami E-MTB staje się widoczna już po kilku obrotach korbą. Zwinny, żywy i obdarzony ogromnym pędem do przodu, jest zauważalnie mniej uciążliwy w prowadzeniu niż wiele innych rowerów w tej klasie, nawet przy porównywalnej masie. To także zasługa tylnego trójkąta, który pomimo 140 mm jest dość ciasny i zapewnia dobre sprzężenie zwrotne. Również z tego powodu zaleca się dostrojenie widelca tak, aby był nieco mniej miękki, aby zapewnić harmonijne wrażenia z jazdy. Szczególnie nieco bardziej płaskie trasy stają się placem zabaw dla Lyke. Kusi, aby pochylić się jeszcze o kilka stopni w zakręt lub ponownie zjechać z krawędzi – krótko mówiąc, jest to świetna zabawa.
Nawet w wymagającym terenie nie będziesz całkowicie nie na miejscu z Lyke, chociaż głównymi ograniczeniami są tutaj przednie opony i wąska kierownica. Nie rozgrzaliśmy się także ze sztycą, która oferuje tylko dwie pozycje. Często wolelibyśmy tutaj przynajmniej środkową pozycję. Dzięki Fazua Ride 60 wszystko też szybko toczy się pod górę, choć ogólnie napęd jest trochę mniej czuły niż u konkurencji Boscha czy TQ.
Schreibe einen Kommentar