E-MTB / Test: Już samą wagą Bulls Sonic Evo EN SL 1 wyróżnia się z tłumu rowerów elektrycznych: poniżej 22 kg pomimo dużego akumulatora i silnika „full power” plus zawieszenie 160 mm podróżne i solidne komponenty – robią wrażenie! Wszechstronny rower ma również wiele innych zalet, w tym mocne cechy, w tym nowe przerzutki XT Di2 w rozsądnej cenie.
Dzięki serii Sonic Evo SL Bulls od kilku lat pokazuje, że mocny silnik, duży akumulator i niewielka waga wcale nie muszą się wykluczać. Nawet w testowanej przez nas wersji Enduro ze skokiem 160 lub 150 mm, masa całkowita roweru E-MTB z włókna węglowego pozostaje znacznie poniżej 22 kg – pomimo potężnego Shimano EP801 i pojemności akumulatora 725 Wh.
Sprytna integracja baterii
Taka waga jest możliwa między innymi dzięki lekkiej ramie i sprytnej integracji akumulatora: moduł magazynowania energii o pojemności 725 Wh jest umieszczony bez osłony pod kątem 45° w dolnej rurze. W zasadzie uzupełnia ramę, a jednocześnie można go łatwo wyjąć w celu ładowania. Jeśli chodzi o wyposażenie, to właśnie wbudowane obwody rzucają się w oczy. Sonic Evo SN SL 1 to jeden z pierwszych rowerów z nowej serii elektronicznej Shimano XT Di2. Oprócz opcjonalnej automatycznej skrzyni biegów, która zmienia biegi całkowicie autonomicznie, ta grupa zmiany biegów oferuje również ekscytujące funkcje, takie jak Free Shift. Dzięki temu możliwa jest zmiana biegów nawet wtedy, gdy nie pedałujesz – na przykład podczas zjazdu ze wzniesienia.
Ramki do zdjęć | Bulls Sonic EVO EN SL |
widelec amortyzowany | RockShox Lyric Select |
napęd | Shimano EP 801 |
akumulator | 725 Wh |
niemy | RockShox Super Deluxe Select+ |
wirniki | Mavic E-Deemax |
Opona VR | Miękkie Schwalbe Magic Mary SuperTrail |
Tętno opon | Miękkie Schwalbe Big Betty SuperTrail |
przerzutka tylna | Shimano XT Di2 M8150 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano XT Di2 M8150 |
korba | e*trzynaście |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Shimano Deore M6120 |
tarcze hamulcowe | Shimano 203/203mm |
sztyca | Limotech Alpha 1 150mm |
siodło | prologo Proxim 400 |
trzon | MTB SLS |
Lenker | Sportowe SL CCS |
Pozostałe cechy również są zadowalające, choć zawieszenie RockShox Select i hamulce Shimano Deore nie do końca dotrzymują kroku najwyższej wydajności przerzutek. Z drugiej strony: za cenę wywoławczą 6.699 euro pakiet komponentów jest doskonały.
Bulls Sonic Evo EN SL 1 na szlaku
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 410 | 440 | 470 | 510 |
Zasięg (mm) | 420 | 441 | 460 | 481 |
Stosy (mm) | 635 | 635 | 644 | 653 |
Kąt skrętu (w °) | 65 | 65 | 65 | 65 |
Kąt siedziska (w °) | 74.5 | 74.5 | 74.5 | 74.5 |
Spadek BB (mm) | 23 | 23 | 23 | 23 |
tylne widełki (w mm) | 450 | 450 | 450 | 450 |
Rozstaw osi (w mm) | 1202 | 1223 | 1246 | 1271 |
Jeśli chodzi o osiągi na szlaku, nie powinien Cię za bardzo zaślepić skrót „EN” w nazwie. Nawet jeśli zwinne Byki dobrze radzą sobie w trudnym terenie, nie jest to jego specjalność. Do najwyższych ocen brakuje bardziej responsywnego tyłu i mocniejszych hamulców. Jednak na trasach umiarkowanych lub płynnych rower jest w pełni w swoim żywiole. Tutaj okazuje się, że jest to naprawdę fajny rower o świetnym wszechstronnym charakterze i zaprasza pilota do zabawy.
Uphill po raz kolejny pokazuje, jak duża jest przewaga wydajnościowa silnika EP801 w porównaniu do jego bezpośredniego poprzednika. Różnica jest szczególnie zauważalna na stromych odcinkach. Miło jest również, że pomimo zwiększonych osiągów, buczenie silnika stało się cichsze, a nie głośniejsze. Niezmienione pozostaje natomiast głośne stukanie jednostki napędowej w terenie – szkoda.
Schreibe einen Kommentar