Test / E-MTB: W wersji „Super Trail” Scott Patron eRIDE wydaje się należeć do kategorii innych e-enduro dostępnych na rynku, oferując duży skok zawieszenia i solidne komponenty. Jednak takie cechy, jak zintegrowane tylne światła i niezwykła geometria pokazują, że cel tego efektownego wizualnie roweru leży gdzie indziej.
Scott od kilku lat całkowicie polega na integracji w swoich rowerach MTB i e-MTB. W prawie wszystkich modelach z pełnym zawieszeniem, łącznie z Patron ST eRide, amortyzatory znikają teraz w ramie. Masywny rower z aluminiową ramą ma duży skok zawieszenia wynoszący 170 mm z przodu i 160 mm z tyłu – to również odpowiada nazwie „Super Trail”. Niestety ma to również wpływ na wagę: nasz rower testowy w rozmiarze ramy M waży ponad 26 kg.
Duży skok zawieszenia jest zwodniczy
Jeśli chodzi o zbieżność, Scott w przypadku Patrona przyjmuje nietypowe podejście do roweru E-MTB w tej klasie podróżowania z zawieszeniem: oczywiście nadaje się na szlaki, ale jednocześnie rowerzyści przechodni również powinni być zadowoleni. Oprócz niezbyt progresywnej geometrii, sprzyjają temu również zintegrowane z tyłu tylne światła.
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
Zasięg (mm) | 425 | 438 | 466 | 493 |
Stosy (mm) | 639 | 647 | 656 | 665 |
Kąt skrętu (w °) | 63.8 | 64.4 | 64.4 | 64.4 |
Kąt siedziska (w °) | 76.3 | 76.3 | 76.2 | 76.2 |
główka ramy (w mm) | 120 | 125 | 135 | 145 |
Spadek BB (mm) | 25 | 25 | 25 | 25 |
tylne widełki (w mm) | 454 | 454 | 454 | 454 |
Rozstaw osi (w mm) | 1239 | 1240 | 1272 | 1304 |
W teście mieliśmy Patron ST eRide 910, czyli najwyższej jakości wariant wyposażenia z aluminiową ramą, który kosztuje niecałe 7.000 euro. Nie znajdziesz „błyskotliwości” na motocyklu o niemal bojowym wyglądzie i jego surowym wyglądzie. Jednak zamontowane komponenty są wyjątkowo solidne, co obejmuje podwozie Fox Performance, przerzutki Shimano XT i hamulce SLX. Dzięki silnikowi Bosch CX i akumulatorowi 750 Wh możesz polegać na sprawdzonej jakości, a standardowy wyświetlacz Kiox 300 dobrze dopasowuje się do orientacji roweru.
Ramki do zdjęć | Scott Patron eRIDE |
widelec amortyzowany | Fox 38 Wydajność |
napęd | Boscha CX |
akumulator | 750 Wh |
niemy | Fox Float eRIDE |
wirniki | Syncros MD30 |
Opona VR | Maxxis Assegai MaxxTerra Exo+ 2,6" |
Tętno opon | Maxxis DHRII MaxxTerra Exo+ 2,6" |
przerzutka tylna | ShimanoXT M8100 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano Deore M6100 |
korba | FSA CK-745 |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Shimano SLX M7120 |
tarcze hamulcowe | 203 / 203mm |
sztyca | Wydajność transferu Foxa |
siodło | Syncros Tofino 2.0 Regular |
trzon | Syncros AM2.0 |
Lenker | Syncros Hixon 2.0 |
Scott Patron ST eRIDE na szlaku
Nie trwało długo, zanim podczas testu stało się jasne, że duży skok zawieszenia nie powinien dać się zwieść: Patron ST eRide nie jest rowerem enduro. Przód jest bardzo wysoki, zawieszenie niezwykle wygodne i łatwe do przełknięcia, ale niezbyt wyraziste, a szerokie opony o szerokości 2,6 cala ze stoickim spokojem toczą się po terenie.
Brzmi negatywnie? To nie tak miało wyglądać! Nawet jeśli zawodnicy nie są zadowoleni z roweru, Scott jest wyjątkowo płynnym motocyklem turystycznym, który nie spoci się nawet w naprawdę wymagającym terenie. Rzadko kiedy mieliśmy w teście rower, który zapewniałby tak duże bezpieczeństwo przy dostosowanej prędkości i tak dobrze prowadził się w dolinie. To właśnie te właściwości pomagają Patronowi osiągać dobre wyniki pod górę pomimo swojej wagi ponad 26 kg. Po prostu pozostań w pozycji siedzącej, a resztę zrobi zwykły mocny silnik CX, przyczepne opony i centralna pozycja siedzenia.Nawiasem mówiąc, prawie nie musieliśmy używać dźwigni TracLoc, za pomocą której można dokręcić lub zablokować tylny trójkąt z kierownicy - to czułem się zbyt dobrze na rowerze już w otwartym terenie.
Schreibe einen Kommentar