Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

E-rowerykompletne kołaTesty

Fantic Rampage 1.4 Race w teście: Waga musza z naturalnym popędem i genami wyścigowymi

18 Grudzień 2023 by Michała Faissa

E-MTB / Test: Fantic Rampage to od lata nowa, ekscytująca opcja dla fanów lekkich rowerów E-MTB. Smukły rower, wyposażony w napęd TQ HPR50, podąża własną drogą i – w zależności od wariantu – porusza się gdzieś pomiędzy maratonem, XC i down-country. Udało nam się przetestować rower w topowej wersji o długim skoku.

Włosi z Fantic od kilku lat działają na rynku e-MTB. Kultowy producent motocykli opiera się na rzeczywistych, własnych rozwiązaniach, które mają swój własny urok. To miłe w czasach, gdy firmy motoryzacyjne chętnie drukują swoje nazwiska na zwykłych ramach za opłatą licencyjną i sprzedają je za wyższą cenę.



Korzenie motocykli Fantic widać jedynie w kilku szczegółach ramy Rampage 1.4 Race. Poza tym żaden z rowerów Włochów nie był jak dotąd tak bliski klasycznemu rowerowi, jak wprowadzony w tym roku Light E-MTB, który swoją wagą poniżej 18 kg faktycznie zasługuje na miano.



Wybierając TQ HPR50, Rampage wybrał prawdopodobnie najbardziej sportowy silnik umieszczony centralnie na rynku. Brak mocy niezwykle kompaktowej jednostce napędowej nadrabia naturalnością i niskim poziomem hałasu. Bateria 360 Wh jest zabezpieczona w ramie trzema śrubami, ale można ją wyjąć w celu ładowania. Prawdziwa szczególna cecha systemu TQ, zwłaszcza że takie rozwiązanie zawsze wiąże się z dodatkowym obciążeniem. Niska waga Rampage 1.4 jest tym bardziej niezwykła. Jeżeli 360 Wh to dla Ciebie za mało, możesz dokupić opcjonalny Range Extender o kolejne 160 Wh.

W terenie z dodatkowym skokiem zawieszenia

Porządek: linki i kable znikają pod mostkiem w ramie.

Pobieżne spojrzenie na kluczowe dane Rampage 1.4 może prowadzić do podejrzeń, że jest to prawdziwy rower na szlaki – w końcu smukły czarny e-MTB ma 140 mm skoku. Ale jego geometria i zamontowane komponenty pokazują, dokąd zmierza podróż: Rampage 1.4 to znacznie bardziej rower do XC, maratonu lub down-country z dodatkowym skokiem zawieszenia niż pełnoprawny rower na szlaki. Potwierdza to również fakt, że Fantic oferuje Rampage 1.2, wariant ze skokiem 120 mm oparty na tej samej platformie ramowej.



rura podsiodłowa (w mm)410440470500
Zasięg (mm)423442463483
Stosy (mm)605612627640
Kąt skrętu (w °)64.5656565.5
Kąt siedziska (w °)75757575
główka ramy (w mm)95105120130
Spadek BB (mm)23232323
tylne widełki (w mm)437437437437

Ekscytujący wybór komponentów

Wybierając komponenty, kierownictwo produktu wykazuje się odwagą i kreatywnością: jedną z niezwykłych rzeczy w tym przedziale cenowym jest podwozie firmy SR Suntour, producenta występującego w tym kraju głównie w segmencie podstawowym. Z jednej strony wiele osób nie ma świadomości, że Suntour jest prawdopodobnie największym producentem elementów zawieszenia rowerowego i od wielu lat oferuje komponenty wysokiej jakości. Dotyczy to również zamontowanego tutaj Axona34 i amortyzatora Edge Plus z tyłu. Widelec z goleniami o średnicy 34 mm również wyraźnie pokazuje, gdzie producent umieszcza rower.



Ramki do zdjęć Fantastyczny szał
widelec amortyzowany Fabryka SR Suntour Axon34 LR-RC PCS
napęd TQHPR50
akumulator 360 Wh
niemy SR Suntour Edge Plus 2CR
wirniki Mavic Crossmax SL S
Opona VR Vittoria Sierra
Tętno opon Vittoria Sierra
przerzutka tylna Sram GX Eagle
dźwignia zmiany biegów Sram GX Eagle
korba Węgiel FSA
przerzutka Ohne
Hamulec Magura MT Sport
tarcze hamulcowe Hamowanie S3 Battfly 180 / 180 mm
sztyca Crankbrothers Highline 3
siodło Selle Italia Model-X Superflow
trzon N / A
Lenker Zintegrowane płaskie płaskie 780 mm Fantic Racing

Układ hamulcowy Magura jest podobny do wąskiego widelca. W przeciwieństwie do większości innych rowerów elektrycznych, nie instaluje się tutaj ani MT5, ani MT7, ale lżejszy MT Sport z „tylko” dwoma tłokami. Pasują również tarcze 180 mm z przodu i z tyłu. Koła i opony są co najmniej tak samo lekkie: słabo profilowane opony Vittoria osadzono na lekkim zestawie kołowym Mavic Crossmax SL S. Najczęstszym elementem wśród komponentów jest dźwignia zmiany biegów: jak zwykle Sram GX Eagle niezawodnie zmienia biegi na 12-biegowej kasecie o szerokiej skali stopniowania.



Szybki E-MTB z wyścigowym charakterem

Niewiele jest na rynku rowerów elektrycznych takich jak lekki Fantic – staje się to jasne, gdy tylko wsiądziesz na rower. Głęboki przód zapewnia zauważalne podniesienie siodełka, długi mostek zapewnia rozciągniętą pozycję siedzącą - idealną, aby wywrzeć jak największy nacisk na pedał. Zdecydowanie nie jest to rozwiązanie odpowiednie dla każdego, ale jako całość rower jest po prostu świetny. Doskonale funkcjonujące podwozie SR Suntour jest dość mocne pomimo swoich 140 mm; Połączenie łatwo toczących się opon i lekkich kół Mavic zapewnia szybki start. Oczywiście przy tak podstawowej koncepcji trzeba jechać trochę wolniej na szlaku, przynajmniej w trudnym terenie. Wyścigowy charakter wymaga od rowerzysty nieco więcej, a motocykl natychmiast rozpoznaje wszelkie błędy w prowadzeniu.



Rampage 1.4 może szczególnie wykazać się swoimi mocnymi stronami na nieco bardziej płaskich, niezbyt wyboistych trasach, gdzie niezwykle naturalny napęd TQ również bardzo dobrze sprawdza się. Przyjemny hałas w tle również przynosi ulgę: pod górę słychać jedynie cichy szum, a w dół Fantic to jeden z najcichszych e-MTB, na jakich jeździliśmy od dłuższego czasu.



Wniosek: Wyścig Fantic Rampage 1.4

Pro

  • Atrakcyjna cena
  • Bardzo łatwe
  • Ekscytujący sprzęt
  • okrągła koncepcja
  • Cichy silnik

Contra

  • Stosunkowo mały obszar zastosowania
  • Opony powinny mieć większą przyczepność

fakty

materiał ramyWęgiel
rozmiar koła29 cali
typ napęduTQHPR50
podróż140 / mm 140
Waga17,8 kg
Cena6.690 Euro
Sieć www.fantic.com
SpadekUphill
 
płynne działanieZwinny
 
Ze swoim wyścigowym DNA Fantic nie jest rowerem elektrycznym dla mas. Z drugiej strony, każdy, kto przyjedzie na niezmotoryzowanym rowerze XC lub maratonie, poczuje się jak w domu. Silnik TQ trzyma się na uboczu i nie powinien przeszkadzać tym, dla których e-MTB zawsze za bardzo przypominał motocykl. Za atrakcyjną cenę poniżej 7.000 euro Rampage 1.4 Race oferuje niedrogie wejście do segmentu lekkich e-MTB.
tagi:#VMmtbdół krajuE-MTBFanticpolecaneLekki E-MTBtq hpr50

O Michała Faissa

Michael Faiß studiował anglistykę i historię w Monachium. Po spędzeniu roku w Anglii pracował jako tłumacz między innymi dla magazynu Procycling i Degen Mediahouse. Od dzieciństwa jest także zapalonym rowerzystą i mechanikiem, a zwłaszcza poza utartymi szlakami czuje się jak w domu.

Cilo Kyano C2

Recenzja Cilo Kyano C2: Mocny silnik – mały akumulator – wszechstronna koncepcja?

Komfort i wydajność na co dzień: Byki Iconic EVO FS

Loteria: Wygraj nowego Scott Addict 30!

Nowy Giant Anthem Advanced SL

Światowej klasy – rower mistrza świata XC: Nowy Giant Anthem Advanced SL

Ryś amerykański Smith

Recenzja Smith Bobcat: Fotochromowy, wszechstronny model na szlak

Cratoni Skyvision

Recenzja Cratoni Skyvision: Mistrz stosunku ceny do jakości z drobnymi słabościami

Shimano Technium L

Shimano Technium L w recenzji: Świetne szkło, słaba rama?

Recenzja Lazer VeloVox: Łatwa komunikacja na rowerze

Mavic Comete Ultimate 2 MIPS w teście: Wydajność i ochrona z jednego źródła

Scott Fastlane

Nowy elektryczny rower szosowy Scott Fastlane: Wbudowany tylny wiatr o wadze poniżej 10 kilogramów

Uvex Sportstyle 235V

Recenzja Uvex Sportstyle 235V: Stylowy, wszechstronny model z ogromnym polem widzenia

Jeśli wyjątkowo nie lubisz łapać gumy: Specjalistyczny Mondo TLR

Test: Okulary fotochromatyczne: Święty Graal dla kolarzy górskich?

Rudy Project Spinshield Pro

Projekt Rudy Spinshield Pro: Klasa premium z drobnymi kompromisami

Related Stories

  • Scott Napięcie eRide w pierwszym teście: Znakomity, wszechstronny rower dla sportowych rowerzystów górskich
  • Projekt Wallis-S: Lekki za rozsądną cenę
  • BH iLynx+ SL w pierwszym teście: 85 Nm i 630 Wh poniżej 19 kg!
  • Nicolai Saturn 14 Swift w teście: Naprawdę „tylko” rower na szlaki?
  • Canyon Neuron:ONfly CF LTD w teście: Wszechstronny lekki E-MTB w atrakcyjnej cenie
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH