Test: W stale rozwijającym się świecie eMTB, BH iLynx+ Trail potrafi wyróżnić się z tłumu. Najnowszy rower Hiszpanów łączy w sobie lekkość lekkiego eMTB z osiągami eMTB o pełnej mocy, co czyni go niemal wyjątkowym na rynku. Dzięki silnikowi Shimano EP801, wyjmowanemu akumulatorowi o pojemności 540 W i niezwykle lekkiej wadze około 20 kilogramów, BH iLynx+ Trail brzmi jak niezwykle ekscytujący rower na papierze - ale jak radzi sobie w praktyce?
Cechą szczególną BH iLynx+ Trail jest wyjątkowe połączenie wydajności i lekkości. Napędzany najnowszą wersją silnika Shimano EP801 o imponującym momencie obrotowym 85 Nm, rower niewątpliwie spełnia oczekiwania pod względem mocy. Nie mniej imponująca jest niska waga, która dla topowego modelu wersji trailowej wynosi zaledwie około 20,5 kilograma (rozmiar ramy M). Ta niezwykła lekkość jest również możliwa dzięki akumulatorowi 540 Wh sprytnie umieszczonemu w niekonwencjonalnie ukształtowanej dolnej rurze ramy.
Innowacyjne rozwiązanie akumulatorowe
Akumulator jest jednym z decydujących czynników każdego eMTB, jeśli chodzi o wagę i wygląd. BH iLynx+ Trail wyróżnia się tutaj innowacyjnym rozwiązaniem: akumulator 540 Wh jest zintegrowany z dolną rurą i można go łatwo wyjąć za pomocą zamykanej klapki w górnej rurze. Niekonwencjonalny kształt dolnej rury to nie tylko względy estetyczne, ale także wynik tej integracji. Istnieje również opcja zainstalowania przedłużacza zasięgu o dodatkowych 180 watogodzinach, co dodatkowo zwiększa zasięg BH iLynx+ Trail i zwiększa całkowitą pojemność do 720 Wh – przy całkowitej wadze znacznie poniżej 22 kg.
Przemyślana rama
Karbonowa rama BH iLynx+ Trail oferuje szereg funkcji, takich jak zintegrowany zacisk siodełka, chroniony port ładowania w tylnym wahaczu i ochrona ramy na całym tylnym trójkącie. Standard Superboost na tylnym kole pozwala na sztywniejsze i symetrycznie szprychowane tylne koło oraz krótsze tylne widełki, nawet jeśli nieco ogranicza to wybór odpowiednich kół. Linie i kable poprowadzone przez zestaw słuchawkowy są uporządkowane, ale dodają kilka minut dodatkowego czasu do niektórych prac konserwacyjnych.
Dzięki tzw. programowi BH Unique rama iLynx+ może być pomalowana na wybrany kolor, kolor kalkomanii również zależy od klienta. Ta dodatkowa usługa jest bezpłatna dla topowych modeli (z oznaczeniem „Pro”), dla pozostałych wariantów wyposażenia kosztuje dodatkowo 300 euro.
Wszechstronne warianty dla różnych wymagań
BH iLynx+ Trail jest dostępny w dwóch podstawowych wersjach: jako wersja trail i jako wersja enduro. Wersja szlakowa ma koła 29-calowe i 140 mm skoku, a wersja enduro ma 160 mm skoku. Oba warianty oferują do wyboru trzy różne warianty wyposażenia. Łączy je karbonowa rama oraz układ napędowy z EP801 i baterią 540 Wh.
Wyposażenie i cena BH iLynx+
Wyposażenie BH iLynx+ Trail jest w większości przekonujące. Zastosowanie komponentów XT firmy Shimano zapewnia niezawodną zmianę przełożeń i skuteczność hamowania. Podwozie Fox Factory zapewnia solidną podstawę w różnych warunkach na szlaku, nawet jeśli widelec jest „tylko” wyposażony w nieco prostsze tłumienie Fit4. Opony Maxxis są również dobre, zwłaszcza ze stabilną osnową Exo + na tylnym kole. Z drugiej strony nie podobały nam się bardzo proste sterowanie silnikiem i niezbyt satysfakcjonująca sztyca. Cena topowego modelu to około 9.799 euro, podczas gdy tańsze warianty zaczynają się od około 7.700 euro.
Ramki do zdjęć | 140mm FS Carbon |
widelec amortyzowany | Fabryka Fox 36 FiT4 |
napęd | ShimanoEP801 |
akumulator | 540 Wh |
niemy | Fabryka Fox Float X |
wirniki | Turbina Race Face 30 TR |
Opona VR | Maxxis DHF MaxxTerra Exo |
Tętno opon | Maxxis DHRII MaxxTerra Exo |
przerzutka tylna | Shimano XT 12-rzędowa |
dźwignia zmiany biegów | ShimanoXT |
korba | Shimano 34t |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | ShimanoXT M8120 |
tarcze hamulcowe | Shimano XT 203mm |
sztyca | Efekt twarzy rasy |
siodło | Prologo Proxim W450 Stn |
trzon | Biustonosz Evo 35 pasuje |
Lenker | Taśmy nośne Race Face Aeffect |
Okrążenie: Shimano XT 12-rzędowa
Widelec: Fox 38 Factory FiT4 160mm
Niemy: Fabryka Fox DHX2 160mm
hamulce: ShimanoXT M8120
wirniki: Turbina Race Face 30 TR
Cena: € 9.999
Okrążenie: Shimano XT 12-rzędowa
Widelec: Fox 38 Performance 160mm
Niemy: Fox Float X Performance 160mm
hamulce: ShimanoXT M8120
wirniki: Efekt Race Face 30 TR
Cena: € 8.699
Okrążenie: Shimano XT/Deore 12-rzędowa
Widelec: Fox 38 Rytm 160mm
Niemy: Fox Float X Performance 160mm
hamulce: SHIMANOMT520
wirniki: Race Face Arc 30 TR
Cena: € 7.899
Okrążenie: Shimano XT 12-rzędowa
Widelec: Fox 36 Factory FiT4 140mm
Niemy: Fox Float X Factory 140mm
hamulce: ShimanoXT M8120
wirniki: Turbina Race Face 30 TR
Cena: € 9.799
Okrążenie: Shimano XT/SLX 12-rzędowa
Widelec: Fox 36 Factory FiT4 140mm
Niemy: Fox Float X Performance 140mm
hamulce: ShimanoXT M8120
wirniki: Efekt Race Face 30 TR
Cena: € 8.699
Okrążenie: Shimano XT/Deore 12-rzędowa
Widelec: Fox 36 Performance 140mm
Niemy: Fox Float X Performance 140mm
hamulce: SHIMANOMT520
wirniki: Race Face Arc 30 TR
Cena: € 7.699
BH iLynx+ Trail w praktyce
W praktyce BH iLynx+ Trail okazuje się być niezwykle zwinnym i zabawnym rowerem terenowym. Dzięki silnikowi Shimano EP801 i wyważonemu podwoziu oferuje nienaganne osiągi na różnorodnych trasach. Silnik dostarcza dużo mocy, szczególnie w porównaniu z poprzednią wersją EP8. Geometria motocykla jest ogólnie zrównoważona, chociaż niektóre aspekty, takie jak kąt skrętu, są nieco bardziej konserwatywne. BH iLynx+ Trail porusza się płynnie i zwinnie po wymagającym technicznie terenie i zapewnia zrównoważone wrażenia z jazdy pomiędzy zabawą, łatwością a płynnym bieganiem. Tylny koniec staje się trochę niestabilny przy szybkich uderzeniach - ale można temu zaradzić przy nieco większym odbiciu amortyzatora.
dane geometrii
Rozmiar | SM | MD | LG | XL |
---|---|---|---|---|
długość rury podsiodłowej | 400 | 420 | 440 | 480 |
długość górnej rury | 581 | 606 | 628 | 649 |
długość główki ramy | 95 | 100 | 110 | 125 |
długość tylnego trójkąta | 440 | 440 | 440 | 440 |
kąt skrętu | 66 | 66 | 66 | 66 |
Kąt rury podsiodłowej (efektywny) | 77 | 77 | 77 | 77 |
wysokość suportu | 338 | 338 | 338 | 338 |
Stos | 595 | 600 | 610 | 623 |
Dosięgnąć | 433 | 458 | 478 | 495 |
Szczegółowe wrażenia z jazdy można znaleźć w naszym filmie testowym: