Rower testowy / SUV: Hercules Nos FS SUV 2.2 to sportowy rower turystyczny do codziennego użytku z dużym potencjałem terenowym. Rower elektryczny typu SUV, napędzany silnikiem Shimano EP8, łączy w sobie pełny skok zawieszenia wynoszący 150 mm z wieloma opcjami ładowności i kompleksowym, bezproblemowym wyposażeniem na co dzień.
Hercules Nos narodził się kilka lat temu jako prawdziwy e-MTB. Mimo że nadal jest dostępny w tym sportowym wykończeniu, od tego czasu otrzymał kilka aktualizacji i dodano kilka wariantów. Do oryginalnego Brose Drive S Mag nie tylko dodano drugi układ napędowy Shimano EP8, ale także obszar zastosowania roweru stał się większy. Między innymi z modelami SUV, które zachowują sportowe DNA „Ur-Nos”, ale jednocześnie są w pełni wyposażone do codziennego użytku, łącznie z bagażnikiem i oświetleniem.
W bieżącym roku modelowym Hercules ma w swojej ofercie dwa warianty SUV-ów Nos z pełnym zawieszeniem, ale różnią się one jedynie niektórymi szczegółami wyposażenia i ceną. Łączy je aluminiowa rama o dużym skoku 150 mm jak na segment touringowy, a jednocześnie zachowująca sportową geometrię e-MTB. Jeśli chodzi o układ napędowy, Hercules w modelach SUV wykorzystuje Shimano EP8 w połączeniu z oryginalnym akumulatorem Shimano o pojemności 630 Wh w dolnej rurze. Akumulator, który jest zabezpieczony zamkiem, można łatwo wyjąć za pomocą klapki.
Shimano EP8 i wymienny akumulator 630 Wh
Silnik Shimano EP8 był wypróbowywany i testowany przez kilka lat i waży 2,6 kg i nadal jest najlżejszym silnikiem środkowym w klasie wydajności 85 Nm. Jeśli jednak chodzi o maksymalne osiągi, musi przyznać się do porażki z konkurencją ze strony Boscha czy Brose'a. Japończykowi ciężko jest jeździć, zwłaszcza przy niskiej kadencji lub przy cięższej. Z drugiej strony punktuje dynamiką i naturalną reakcją. Jak to często bywa w tym przypadku, wybór odpowiedniego napędu zależy od osobistych preferencji i indywidualnych wymagań. Jeśli chodzi o obsługę, Hercules w modelu Nos FS SUV 2.2 zdecydował się na duży, ale jednokolorowy wyświetlacz Shimano na środku kierownicy oraz nieco większy panel sterowania z dedykowanymi przyciskami do oświetlenia i wspomagania pchania.
Ładowność 120 kg z opcjonalnym bagażnikiem przednim
Pomimo swojego terenowego pochodzenia rama doskonale pasuje do wszechstronnego roweru turystycznego. Przemawia za tym między innymi bardzo dobra dopuszczalna masa całkowita wynosząca 150 kg, co oznacza, że Hercules Nos FS SUV 2.2 dysponuje w praktyce ładownością ok. 120 kg. Można go na przykład przechowywać na tylnym bagażniku z klapką sprężynową (dzięki Hercules!) Można też wykorzystać otwory w główce ramy do zamontowania przedniego bagażnika. Jednak kończy się to na 5 kg - ale mimo to: który inny e-rower SUV z pełnym zawieszeniem oferuje w ogóle tę opcję?
Hercules Nos FS SUV 2.2 z przemyślanym wyposażeniem
Dzięki zalecanej cenie detalicznej wynoszącej 5.599 euro Hercules Nos FS SUV 2.2 jest jednym z tańszych rowerów elektrycznych w swojej klasie. Oczywiście trzeba obejść się bez komponentów wysokiej jakości, ale Hercules rozsądnie użył czerwonego ołówka i znalazł dobrą równowagę pomiędzy świadomością ceny a codziennym wykonaniem. Dobrym tego przykładem jest podwozie RockShox z widelcem z amortyzacją pneumatyczną 35 Gold i amortyzatorem Deluxe Select. Chociaż oba te elementy byłyby powodem do krytyki w przypadku prawdziwego e-MTB, oferuje on dobre osiągi i duży komfort dla sportowca, takiego jak SUV Nos FS.
Przerzutki i hamulce Shimano są również solidne: 12-biegowe przerzutki Deore zapewniają szybką zmianę przełożeń i szeroki zakres, a niedrogie 420-tłokowe hamulce MT4 zawsze szybko zatrzymują około 27 kg roweru i rowerzysty, dzięki dużym płytom. Niestety, ofiarą niższej ceny zarezerwowanej dla topowego modelu, droższego o około 400 euro, stała się regulowana sztyca podsiodłowa. Jeśli jednak chcesz, możesz to dość niedrogo zmodernizować.
Ramki do zdjęć | Herkules nr FS |
widelec amortyzowany | RockShox 35 Złoty 150 mm |
napęd | ShimanoEP8 |
akumulator | Shimano 630Wh |
niemy | Wybór RockShox Deluxe |
wirniki | Rodi Tryp30 / Shimano MT410 |
Opona VR | Występ Schwalbe Johnny'ego Wattsa |
Tętno opon | Występ Schwalbe Johnny'ego Wattsa |
przerzutka tylna | Shimano Deore 12-rzędowa |
dźwignia zmiany biegów | Shimano Deore 12-rzędowa |
korba | Herkules EC40 |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | SHIMANOMT420 |
tarcze hamulcowe | Shimano RT64 203/203mm |
sztyca | Kalloy SP-719 |
siodło | Sprzedam Royal Vivo |
trzon | Zecure UP2+ z możliwością regulacji |
Lenker | Podnośniki MTB |
Aby złagodzić raczej sportową geometrię ramy dla rowerzystów turystycznych, Hercules wyposażył SUV-a Nos FS w regulowany mostek firmy Zecure, dzięki czemu pozycję siedzącą można łatwo regulować małymi krokami, korzystając z wysokości kierownicy. Bardzo przyjemne są także dodatki, począwszy od metalowych błotników, przez tylny bagażnik, aż po system oświetlenia. Ten ostatni oferuje nawet funkcję świateł drogowych, którymi można sterować z kierownicy. Odpowiedni przycisk w połączeniu z, naszym zdaniem, niepotrzebną blokadą amortyzowanego widelca i bardzo dużym dzwonkiem sprawia, że szczególnie prawa strona kierownicy sprawia wrażenie dość przeciążonej.
Przekonujący pomysł w praktyce
W praktyce Hercules Nos FS SUV 2.2 potrafi zaimponować spokojem podczas jazdy niemal w każdej sytuacji. Podwozie o dużym skoku zawieszenia zapewnia duży komfort np. na leśnych drogach, a także pozwala na wycieczki w prawdziwy teren terenowy; Nawet łatwe trasy są łatwe do pokonania dzięki SUV-owi Nos FS. Ograniczeniami są tutaj brak wspomagania vario, a także opony Johnny Watts firmy Schwalbe, które nie zapewniają już tak dużej przyczepności, szczególnie na mokrej nawierzchni. Z drugiej strony jesteś już na granicy tego, co ma sens w przypadku e-roweru typu SUV.
Ergonomia roweru jest doskonała, także dzięki regulowanemu mostkowi - oznacza to, że nawet dłuższe wycieczki są z łatwością możliwe dla tych, którzy szybko mają problemy z plecami. A skoro mowa o dłuższych wycieczkach: Shimano EP8 radzi sobie z dobrym zasięgiem przy akumulatorze 630 Wh i powinno wystarczyć w większości zastosowań.
Wszystkie dodatkowe części wykonują dobrą i niezawodną robotę - łącznie z metalowymi osłonami kół. Jednak przymocowanie ich do przedniego koła lub widelca tylko częściowo nadaje się do użytku w terenie. Niestety złącze wtykowe dość szybko się rozluźnia w przypadku większych uderzeń. Równie szybko można ponownie zamontować błotnik; Jest to jednak niezwykle irytujące w życiu codziennym. Nasza wskazówka: wąski pasek taśmy klejącej na złączu wtykowym i problem rozwiązany.
Schreibe einen Kommentar