Test / rower elektryczny: Urban EVO Amsterdam koloński producent Bulls przedstawia niezwykle ekscytujący miejski rower elektryczny z napędem jednobiegowym, który na pierwszy rzut oka nie wygląda na rower elektryczny, ale wciąż pełen jest innowacja. Zatem alternatywa dla VanMoof, Sushi Bikes itp.? Mogliśmy już przetestować wyłącznie Bulls Urban EVO Amsterdam!
Miejskie rowery elektryczne są obecnie bardzo modne. Świadczą o tym także niezliczone start-upy, które w ostatnich latach zagłębiły się w tę kategorię produktów. Jednak równie szybko, jak pojawiają się młode firmy, często znikają ponownie. Powód: często brakuje koncepcji zrównoważonego serwisu rowerów, co częściowo wynika z wbudowanych komponentów. Naprawa w specjalistycznym sklepie nie jest zatem możliwa, a rzekomo niska cena sprzedaży zwykle zwraca się bardzo szybko. Aby cieszyć się bezproblemową jazdą, potrzebujesz specjalistycznego sprzedawcy!
Jako jedna z największych specjalistycznych marek detalicznych w Niemczech, Bulls wprowadza na rynek Urban EVO Amsterdam, stylowy i inteligentny rower elektryczny do obszarów miejskich. Modne, dyskretne, smukłe i z przemyślanymi funkcjami…
Bulls Urban EVO Amsterdam – w skrócie:
- Dostępny w wersji trapezowej i męskiej
- Silnik: silnik z tylną piastą FIT Bafang R600, 30 Nm
- Bateria: FIT SuperTube 520 Wh
- Napęd jednobiegowy z paskiem Gates
- Cena: 3.299 euro Sugerowana cena detaliczna
Smukła rama z dobrze przemyślanymi funkcjami
Na pierwszy rzut oka nie mogliśmy w to uwierzyć: czy naprawdę mamy przed sobą rower elektryczny? Tak! Ale tak naprawdę staje się to widoczne dopiero po bliższym przyjrzeniu się. Subtelna czarna aluminiowa rama Urban EVO Amsterdam wygląda wysokiej jakości i elegancko. Jak to jest typowe dla singlespeed, tylny trójkąt ramy można otworzyć w miejscu haków. Na górnej rurze znajduje się tak zwany FIT Master Node – jednostka sterująca roweru elektrycznego. Tutaj możesz łatwo włączyć Urban EVO Amsterdam i dostosować poziomy wsparcia. Kolorowe diody LED informują o poziomie naładowania baterii i poziomie wsparcia. Typowo dla Bulls, Amsterdam ma uchwyty na butelki Fidlock i punkty mocowania do montażu bagażnika. Nieliczne kable i kable są obowiązkowe i są zintegrowane z ramą, dlatego należy je chronić przed wpływem czynników atmosferycznych.
Największą atrakcją dla nas jest bateria FIT SuperTube. Sądząc po objętości dolnej rury, trudno podejrzewać, że ukryte jest tam źródło energii o mocy 520 W. To w zupełności wystarczy dla obszarów miejskich. Jedyny minus: akumulatora Bulls Urban EVO Amsterdam nie można wyjąć w celu ładowania.
Bulls Urban EVO Amsterdam – sprzęt przemyślany i przetestowany
Sztywny widelec, jednobiegowy, napęd paskowy i 28-calowe koła – wykończenie amsterdamskiego roweru jest typowe dla roweru miejskiego. Nasza atrakcja: tylne światło LED zintegrowane ze sztycą podsiodłową - oczywiście zasilane akumulatorem 520 Wh. Zespół kierownicy i mostka jest również pięknie zaprojektowany. Wykonany w kolorze ramy, jednostka nie tylko świetnie wygląda, ale została również zaprojektowana przez Bulls tak, aby była ergonomiczna i - naszym zdaniem - miała dokładnie odpowiednie wymiary (długość mostka, szerokość kierownicy). Metalowe błotniki nie tylko wyglądają fajnie, ale są również ładnie ściągnięte. Klasa! Oznacza to, że jesteś najlepiej chroniony przed wodą, nawet gdy jest bardzo mokro. Opony VeeTire Speedster o szerokości 50 mm z profilem z kolcami idealnie nadają się na twarde nawierzchnie w mieście, zapewniają wystarczającą ochronę przed przebiciem i świetnie wyglądają dzięki zintegrowanym paskom odblaskowym.
Hamowanie odbywa się za pomocą hydraulicznych hamulców tarczowych Tektro. Sprytne rozwiązanie firmy Bulls, ponieważ obok hamulców tarczowych Shimano, korki Tektro należą do najbardziej niezawodnych na rynku. A skoro mowa o niezawodności: napęd pasowy Gates jest idealny do ruchu miejskiego! Brak olejowania, niewielka konserwacja i długa żywotność powinny zapewnić długoletnią funkcjonalność - bez brudzenia nogawek.
Silnik w piaście tylnej FIT Bafang R600 – zwinny w mieście
Jeśli uważasz, że moment obrotowy 30 Nm silnika z piastą tylną FIT Bafang R600 wydaje się słaby, bardzo się mylisz. Mały silnik pracuje mocno i dynamicznie, jest przyjemnie cichy i od razu robi wrażenie. Co szczególnie rzuca się w oczy, to fakt, że powyżej 25 km/h pedałuje praktycznie bez oporu.
Swoją drogą, w miejskiej dżungli wcale nam nie umknęła zmiana biegu! Przy niskiej kadencji – na przykład podczas ruszania na światłach – silnik w piaście zapewnia wsparcie dużym momentem obrotowym, który nie zmniejsza się aż do osiągnięcia granicy wyłączenia. Ledwo słyszalny silnik w połączeniu z cichym paskiem Gates to absolutna przyjemność. A jeśli brakuje Ci wyświetlacza na kierownicy, możesz szybko zamontować smartfon za pomocą interfejsu SP Connect na czapce Ahead. Na Ekran jazdy aplikacji FIT Następnie możesz wyświetlić wszystkie dane dotyczące jazdy, nawigować i wiele więcej.
Charakterystyka jezdna Bulls Urban EVO Amsterdam jest komfortowa, dynamiczna, żwawa i zwinna. Idealny do intensywnego ruchu w godzinach szczytu! Dlatego rower wywarł na nas w redakcji niezatarte wrażenie: wyspecjalizowani sprzedawcy detaliczni mogą być również fajni, nowocześni, modni, inteligentni, czy jakkolwiek chcesz to nazwać...
Brawo Byki! Dla nas zdecydowanie jedna z najważniejszych atrakcji roku modelowego 2024!
Schreibe einen Kommentar