Silnik Fazua znany jest głównie z rowerów elektrycznych i szutrowych. Ale Breezer udowadnia, że innowacyjna jednostka jest również w dobrych rękach na rowerze turystycznym. Czy to w drodze do pracy, czy w trasie z bagażem: Breezer Uptown Evo zapewnia naturalne właściwości jezdne i wspomaganie silnika, gdy jest to naprawdę konieczne.
Sportowy charakter to ważna kwestia w przypadku e-rowerów. W międzyczasie dodatkowy napęd ugruntował się na szerokim froncie rowerów górskich, a niektóre rowery wyścigowe i rowery szutrowe również polegają na silniku pomocniczym. Rowery sportowe, ale zbyt często zapomina się, że motocykle z konwencjonalnym silnikiem środkowym o wysokim momencie obrotowym i związanym z nim akumulatorem o dużej pojemności można jeździć tylko ze wspomaganiem napędu. Jeśli bateria jest rozładowana, możesz poruszać się tylko z trudem - a już na pewno nie w sportowy sposób.
Sportowy charakter bez maksymalnego ciągu
Dlatego to, co „sportowy charakter” oznacza dla e-roweru, wymaga precyzyjnego rozróżnienia. I nie jest złym pomysłem nazywanie raczej małego silnika sportowym. Na przykład jednostka Fazua, która z momentem obrotowym 55 Nm nie wydaje się tak naprawdę wyciągać drzew, a z baterią 250 Wh niekoniecznie jest rekordowa pod względem zasięgu. Ale dlaczego miałoby być „sportowo”?
Po prostu: ponieważ ta koncepcja napędu naprawdę ma tylko efekt wspomagający, zamiast ograniczać rowerzystę do „opuszczenia nóg” - i ponieważ motocykl Fazua można również jeździć całkowicie bez mocy silnika. To idzie tak daleko, że cała jednostka może być zdemontowana; wielu producentów oferuje pokrywkę, za pomocą której można zamknąć powstałą wnękę. Nawet z jednostką silnik-przekładnia-akumulator, rower z silnikiem monachijskim jest wyjątkowo lekki: Breezer Uptown EVO waży tylko około 18 kilogramów; przeciętny pedelek trekkingowy waży około dziesięciu kilogramów więcej.
Niezwykle lekki i bardzo poręczny
Wszystko to ma wpływ na jazdę i obsługę. Przede wszystkim musisz sam zapewnić napęd – bawarski silnik wynagrodzi Cię wtedy cennym, ale nie tylko odpowiedzialnym wsparciem. Pod górę lub przy silnym wietrze odczujesz znaczną ulgę; na płaskim natomiast poziom wsparcia można bezpiecznie zredukować do zera. Potem ze zdziwieniem zdajesz sobie sprawę, że możesz poruszać tym rowerem elektrycznym o własnych siłach i że wydaje się, że jest to konwencjonalny rower bez silnika. Ze względu na niewielką wagę można go przenosić lekką ręką, nie wspominając już o tym, że Uptown Evo można również bez większych trudności wnieść do piwnicy.
Wystarczająco daleko z małą baterią
A mała bateria? To w zupełności wystarczy, bo każdy, kto choć raz jeździł na rowerze takim jak Breezer, przyzwyczai się do jazdy w normalnych warunkach bez silnika lub powyżej obsługiwanego zakresu prędkości 25 km/h. Oszczędza to energię elektryczną na „awarie” i z pewnością może pokonać duże codzienne odległości. A nawet jeśli wyczerpie się bateria, wycieczka trwa wesoło — coś, co nie jest możliwe w przypadku produktów Bosch & Co.
Oczywiście nie należy spodziewać się ekstremalnego ciągu takich silników centralnych na Breezerze; jeśli robi się naprawdę stromo, musisz mocno pedałować, a wtedy będziesz zadowolony z jedenastobiegowej kasety 11-42, która ma przygotowane łatwe biegi górskie. Silnik Fazua najlepiej pcha pod górę z dużą częstotliwością pedałowania.
Do przerzutek Shimano Deore dołączają hamulce tarczowe z kompaktowymi zaciskami flat mount; Na pokładzie są też błotniki (ładnie długie z przodu), solidny bagażnik i reflektor o natężeniu 50 luksów. Uderzającą cechą jest masywny mostek kierownicy, który elegancko prowadzi przewody hamulcowe i linkę przerzutki do wnętrza ramy - dzięki czemu na kokpicie widoczny jest tylko przewód zasilający reflektora. W pełni karbonowy widelec tego lekkiego roweru turystycznego jest wyposażony w gwintowane otwory do mocowania bagażników, co jest również interesujące ze względu na przeznaczenie Uptown Evo: Breezer nie jest czystym rowerem elektrycznym, ale ma również świetną sylwetkę jako rower turystyczny. Ponadto osobom szybko dojeżdżającym do pracy powinien spodobać się rower, który jest dostosowany do szybkiego tempa z dość niską kierownicą i rozciągniętą pozycją siedzącą. W skrócie: każdy, kto rozumie sportowy charakter jako coś innego niż maksymalna moc silnika, uzna koncepcję taką jak Breezer Uptown Evo za interesującą i powinien być zadowolony z tego motocykla.
WEB: eu.breezerbikes.com
Schreibe einen Kommentar