Test: Dzięki Storck Grix Hessians mają od dawna ulubieńca na szuter, który jest teraz dostępny również z odpowiednią grupą Shimano. Ogromny prześwit na opony i sportowa pozycja siedząca charakteryzują motocykl.
Storck Grix można było już podziwiać na największych targach rowerowych dwa lata temu – w takim samym malowaniu, w jakim firma z Idstein wysyła go na testy szutrowe w 2021 roku. Ostrożny lifting zawsze był cechą charakterystyczną firmy Storck; w każdym razie ten rower był tak dobry, kiedy został wprowadzony po raz pierwszy, że nie ma powodu do jakichkolwiek zmian. Cechą Storcka jest duży prześwit na opony: można również zastosować dwucalowe opony 650B; Przy 28-calowych kołach spokojnie wystarczy na oponę o szerokości 50 mm.
Opcje montażu są dość wszechstronne z gwintami do błotników, bagażnika i torby na rurę górną. Zdejmowany mostek na tylnym trójkącie jest niezwykły, ale tak naprawdę nie przeszkadza w żadnej szerokości opony. Prawa dolna rura tylnego trójkąta jest ściągnięta, linki przerzutki już znikają z przodu główki ramy w ramie; jest gładki i smukły i wygląda bardzo kompaktowo z nachyloną górną rurą. Typowa dla Storcka jest również bardzo sportowa geometria siodełka, co oznacza, że Grix w rozmiarze L ma główkę o długości zaledwie 150 mm i dość długą górną rurę. Krótki mostek o długości 100 mm z trudem może rozbroić ten odcinek; Jeśli pochodzisz z roweru szosowego lub crossowego, z pewnością będziesz zadowolony ze sportowego charakteru Gravellerów, które ważą około dziewięciu kilogramów.
Cenny sprzęt
Dzięki kompletnemu osprzętowi Shimano GRX Storck jest dobrze wyposażony; Dopełnieniem jest szlachetna karbonowa kierownica z przyjemnie płaskim łącznikiem górnym oraz wewnętrznie poprowadzonymi linkami i przewodami. Dzięki wewnętrznemu łożysku Rotor Storck polega również na wysokiej jakości w ukrytych miejscach. Odpowiednio wyginający się karbonowy słupek oraz krótkie, wygodne siodełko San Marco zapewniają komfort siedzenia. DT Swiss dostarcza super solidne koła P1800, które przy wewnętrznej szerokości 18 mm nie są do końca optymalne dla szerokich opon - pozostało tylko 40 mm z 37 mm nominalnej szerokości mocno wyprofilowanego Schwalbe G-One Terrabike.
Ramki do zdjęć | Storck Grix Carbon |
widelec amortyzowany | Storck Grix Carbon |
wirniki | DT Swiss P1800 splajn 25 |
opona | Terrabite Schwalbe G-One |
przerzutka tylna | Shimano GRX RX810 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano GRX RX810 |
korba | Shimano GRX RX810 48/31T |
przerzutka | |
Hamulec | Shimano GRX RX810 |
sztyca | Bocian Węgiel |
siodło | GND San Marco |
trzon | Stock ST15 |
Lenker | Storck RBC 220 Carbon |
Sportowy jak crosser
Ale to nie jest wada - zbudowany w ten sposób Grix przypomina klasyczny rower przełajowy i błyszczy zabawnym prowadzeniem i dużą mocą. Przekładnia 2×11 oferuje szeroki zakres przełożeń, a jedyną krytyką dobrze wyprofilowanych chwytów jest to, że ich konstrukcja sprawia, że lepiej obsługiwać je w rękawiczkach. Ci, którzy lubią sport, zdecydowanie powinni wybrać Storcka; Jeźdźcy turystyczni powinni zwracać uwagę na geometrię, która zapewnia niewiele miejsca na manewry.
Biorąc pod uwagę cenę prawie 2.000 euro za zestaw ram, łączna cena 2.999 euro za Grix jest bardzo przystępna - więcej żwiru za mniej pieniędzy jest prawie niemożliwe. Oczywiście powinieneś również kupić zestaw osi sztywnych, ponieważ połączone osie śrubowe/szybkozamykające są wyjątkowo uciążliwe w użyciu. To, co nie jest optymalne w rowerze testowym, to fakt, że gwintowana wkładka tylnego haka jest włożona tylko i może wypaść, gdy oś szybkozamykacza zostanie zdjęta. Gdzieś w terenie to nie powinno się zdarzyć.
Test roweru szutrowego 2021: Prawie 30 aktualnych modeli w teście
Test roweru szutrowego 2021: 27 modeli w polu testowym Velomotion wyraźnie to potwierdza: każdy, kto chce jeździć na rowerze sportowym z kierownicą, jest dobrze obsłużony rowerem szutrowym. Zwłaszcza, że zakres możliwych zastosowań jest nadspodziewanie duży – od „roweru wyścigowego plus” po sportowe rowery turystyczne. A między tymi dwoma biegunami każdy z testowanych rowerów jest niezwykle indywidualny i niezależny. […]
Więcej rowerów szutrowych w teście
Falkenjagd Aristos CX Gravelbike w teście: Rower szutrowy na wieczność
Test: Najnowocześniejsza maszyna Titan Falkenjagd Aristos CX wzbudza ciekawość swoim egzotycznym wyglądem i wysokiej jakości technologią - i przekonuje harmonijnymi właściwościami jezdnymi i dużą wszechstronnością. Firma Falkenjagd, założona w 2005 roku, nawiązuje do tradycji legendarnych amerykańskich konstruktorów ram z wczesnej ery rowerów górskich - wizjonerskich fanów rowerów o wysokich standardach jakości i praktycznym zastosowaniu. Wiele z ich motocykli wyprodukowało 30 i […]
Spójrz na test 765 Gravel RS: Rower terenowy dla szosowców
Look nie tylko zasługuje na zaszczyt wynalezienia zatrzaskowego pedału, a dekady wcześniej pierwsze nowoczesne wiązania narciarskie. Francuska firma ma na swoim koncie również pierwsze zwycięstwo w Tour de France na ramie z włókna węglowego – w 1986 roku – i jest ściśle związana z tematem kolarstwa szosowego. Inżynierowie z Nevers próbowali również swoich sił w kolarstwie górskim, ale tylko pedały zatrzaskowe kompatybilne z SPD […]
Test roweru szutrowego Focus Atlas 6.8: Porządne bikepacking
Test: Pierwszy Gravelbike firmy Focus od razu przekonuje. Szczególnie cieszy dobrze wykonana rama od specjalisty od bikepackingu. Off-road na rowerze wyścigowym? To jest punkt wyjścia marki Focus, którą kiedyś założył mistrz świata w kolarstwie przełajowym Mike Kluge i przez lata była obecna głównie w sporcie crossowym. W międzyczasie Focus poświęcił się również boomowi na e-rowery i produkuje […]
Schreibe einen Kommentar