Test: Ze swoim Gravellerem specjaliści od jazdy terenowej z Kolorado przemawiają do kierowców, którzy celują w długie wycieczki z bagażem. Ale Niner RLT9 RDO nie jest również niechętny do użytku sportowego.
Amerykańska kuźnia Niner poświęciła się jeździe terenowej. Wszystko zaczęło się w 2004 roku od 29-calowych jednobiegowych rowerów górskich, ale wkrótce do oferty dołączyły rowery z opuszczaną kierownicą – rowery przełajowe i rowery szutrowe, choć te pierwsze już się pożegnały. W przypadku Niner te ostatnie są wyraźnie dostosowane do zwiedzania i podróżowania po ścieżkach przyrodniczych, co dotyczy modeli stalowych i aluminiowych, a także karbonowego roweru RLT9 RDO.
Wystarczą opcje dodatkowe
Widać to już na rowerze testowym po licznych gwintowanych otworach. Do zielonej i czarnej ramy można przymocować różne uchwyty na butelki, a także torbę na górną rurę i większą torbę pod górną rurą, którą Niner ma w swoim asortymencie specjalnie do swoich rowerów szutrowych. Można oczywiście zamontować błotniki, a przez widelec można przeciągnąć kabel świetlny, jeśli zamontujesz przednie koło z dynamem w piaście. I oczywiście można zamontować uchwyty na widelce, do których można przymocować śpiwory i karimaty. Szeroka kierownica, mierząca u dołu 53 cm, jest typowa dla roweru szutrowego: Oznacza to, że można optymalnie pomieścić szeroką torbę na kierownicę.
Dzięki ogromnej szerokości opon 50 mm na 28-calowych kołach i do dwóch cali w 650B, prześwit na opony jest wyjątkowo duży; Niner radzi sobie z tym wyczynem bez typowego dla Gravela „wiszącego” tylnego trójkąta. Może to częściowo wynikać z tylnych widełek, które są dość długie i mają 430 mm; rozstaw osi roweru testowego z 59 r. jest również dość duży i wynosi 1,04 m. Oznacza to, że Niner jest dostosowany do płynnej stabilności na prostej, a 72-stopniowy kąt skrętu sprawia, że jest łatwy w prowadzeniu, a także sprawia przyjemność z jazdy po szlaku. Górna rura dużej ramy jest długa, podobnie jak główka ramy - zapewnia to wyważoną, lekko rozciągniętą pozycję siedzącą. Ze względu na stromo nachyloną górną rurę karbonowa sztyca jest daleko wysunięta, co zapewnia przyjemne tłumienie drgań z tyłu.
Funkcjonalna grupa rowerów szosowych
Wyposażenie Gravellera, które jest dostępne w różnych wersjach, jest niezwykłe. Niner używa niedrogiego, precyzyjnie zmieniającego biegi i silnie hamującego Sram Rival, tutaj z 2×11 biegami i bardziej zorientowanego na rower wyścigowy: Z korbą 50/34 i kasetą 11-32 przełożenie jest dość długie, zwłaszcza od 40 opony przyspieszają rozwój. Schwalbe G-One Allround to bardziej opona szosowa z drobnymi wypustkami bieżnika, która oczywiście zapewnia dobrą przyczepność na luźnym podłożu; Na szczęście jest montowany bezdętkowo na 32-ramiennym zestawie kół. Ważący niecałe 3,7 kilograma zestaw kół nie jest super lekki, ale za to niezwykle solidny; cały rower też nie jest ciężki. Jeśli będziesz mocno pedałować, szybko osiągniesz swoją prędkość jazdy i możesz ustawić kierunek lekką ręką nawet przy dużych prędkościach. Oznacza to, że Niner jest zdecydowanie dostosowany do użytku sportowego, nawet jeśli jego podstawowa orientacja przemawia również do jeźdźców długodystansowych, którzy chcą pokonywać kilometry w klasycznym szutrowym terenie.
Jeśli chcesz coś negatywnego o RLT9 RDO, pozostaje tylko taśma na kierownicę - wydaje się dość cienka, szczególnie na klasycznym, okrągłym górnym ogniwie.
Test roweru szutrowego 2021: Prawie 30 aktualnych modeli w teście
Test roweru szutrowego 2021: 27 modeli w polu testowym Velomotion wyraźnie to potwierdza: każdy, kto chce jeździć na rowerze sportowym z kierownicą, jest dobrze obsłużony rowerem szutrowym. Zwłaszcza, że zakres możliwych zastosowań jest nadspodziewanie duży – od „roweru wyścigowego plus” po sportowe rowery turystyczne. A między tymi dwoma biegunami każdy z testowanych rowerów jest niezwykle indywidualny i niezależny. […]
Więcej rowerów szutrowych w teście
Recenzja roweru szutrowego Niner RLT9 RDO Rival: Sportowy rower długodystansowy
Test: Specjaliści od jazdy terenowej z Kolorado zwracają się do kierowców, którzy wybierają się na długie wycieczki z bagażem swoim Gravellerem. Ale Niner RLT9 RDO nie jest również niechętny do użytku sportowego. Amerykańska kuźnia Niner poświęciła się jeździe terenowej. Wszystko zaczęło się w 2004 roku od 29-calowych rowerów jednobiegowych MTB, ale wkrótce do oferty dołączyły rowery z opuszczaną kierownicą - rowery przełajowe oraz [...]
Recenzja Rose Backroad GRX RX810 Di2: Gravel tourer z wyścigowymi genami
Test: Rose Backroad porzucił swoją przełajową przeszłość, ale nadal jest dostosowany do dużych prędkości i zabawy - i nadal jest dość wszechstronny. Ten rower łaknie prędkości - brzmi okropnie, ale jakoś nie da się tego lepiej ująć. Oczywiście zauważasz to tylko podczas pedałowania, ale wygląd […]
Recenzja roweru szutrowego Specialized Diverge Comp Carbon: Tajna komora i zawieszenie łodygi
Test: Specialized Diverge jest wyposażony w zawieszenie i tajny schowek, a także ma wiele do zaoferowania pod innymi względami. Nawet jego waga nie może umniejszyć jego sportowego, zwinnego charakteru. Wygoda na rowerze szosowym zawsze była wysoko na liście priorytetów Specialized - pomyśl tylko o modelach Roubaix z wycięciami na widelcu i rurach tylnych oraz o nietypowym kształcie [...]
Schreibe einen Kommentar