Test / Rowery elektryczne: Z Bergamont E-Ville Pro Belt Premium przetestowaliśmy doskonały e-rower z przekrokiem, który pokazuje, jak wszechstronny może być nowoczesny e-rower. Dzięki wysokiej jakości ramie, wysokiej dopuszczalnej masie całkowitej i wszechstronnie udanym komponentom rower nie ma prawie żadnych ograniczeń - nawet jeśli elegancki rower ma swoją cenę.
Bergamont E-Ville Pro Belt Premium to świetny przykład na to, że rower to znacznie więcej niż tylko suma jego części. Nie zrozumcie mnie źle: nawet sama suma poszczególnych części dałaby doskonały e-rower: mocny silnik, duży akumulator, bezobsługowy napęd pasowy z automatyczną zmianą biegów, szykowny design; ktoś tu odrobił pracę domową! Ale tak jest teraz w przypadku niektórych rowerów na wysoce konkurencyjnym rynku e-rowerów. Stylowy rower typu step-through firmy Hanseatic staje się czymś wyjątkowym dzięki spójnej koncepcji, która znajduje odzwierciedlenie w samym rowerze aż do ostatniej śrubki i najdrobniejszych szczegółów.
Dynamiczne, sportowe przejście
Bardzo ważną częścią tej ogólnej koncepcji jest rama. E-Ville jest dostępny tylko jako model przejściowy, unisex, jak mówi Bergamont na swojej stronie internetowej. Ale chwileczkę: przejście? Wielu nadal kojarzy się z nudnymi, nieco konserwatywnymi rowerami, które zwykle poruszają się z prędkością mniejszą niż 10 km/h i rzadko dłużej niż pół godziny na raz. Jednak ten przestarzały obraz bardzo się zmienił w ostatnich latach, również dzięki e-rowerom, takim jak Bergamont E-Ville. Pozycja siedząca jest wygodna, ale jednocześnie emanuje dynamizmem. W połączeniu z regulowanym trzpieniem można dokonać dalszych dostrojeń.
Mocny silnik Bosch Performance CX wykonuje swoją pracę w sercu ramy, która jest również przekonująca wizualnie pod każdym względem. Z maksymalnym momentem obrotowym do 85 Nm, jest to jeden z najmocniejszych silników pośrednich na rynku - zapakowany w kompaktową obudowę, która rzuca się w oczy dopiero na drugi rzut oka za normalnym rozmiarem koła pasowego. Oczywiście tak dużą moc trzeba też dostarczyć energią - E-Ville Pro Belt Premium ma do tego akumulator 625 Wh w ramie. Jeśli zależy Ci na absolutnym maksymalnym zasięgu bez zatrzymywania się przy gniazdku, możesz nawet zamontować dodatkową baterię i zyskać łącznie do 1.025 Wh.
Duża ładowność i duży wybór komponentów
Być może największa atrakcja ramy - a tym samym całego e-roweru - jest niewidoczna i ukryta w danych technicznych: Bergamont E-Ville Pro Belt Premium ma maksymalną dopuszczalną masę całkowitą aż 160 kg. Po odjęciu około 30 kg masy roweru pozostaje jeszcze dobre 130 kg - na kierowcę, bagaż... i przyczepkę! Przejście posiada nie tylko mocowania na bagażnik z przodu i bagażnik z tyłu (wraz z homologacją na foteliki dziecięce), ale także homologację producenta na przyczepkę. Dzięki dużej ładowności wszystkie te funkcje mogą być używane bez prowadzenia motocykla daleko od specyfikacji.
Wbudowane komponenty doskonale pasują zarówno do okazałej ceny poniżej 5.000 euro, jak i sufiksu „Premium”. Przede wszystkim oczywiście rzuca się w oczy wbudowany pasek, który zastępuje klasyczny łańcuszek. Nie tylko ma znacznie dłuższą żywotność (ok. 20.000 5.000 km w porównaniu do ok. XNUMX XNUMX km z konwencjonalnym łańcuchem), ale także wymaga mniej konserwacji: napęd nie musi być smarowany - oznacza to również: brak zabrudzonego pasa i po deszczu nie słychać chrupania. Rower elektryczny Bergamont jest wyposażony w piastę przekładni Enviolo, która nie tylko bezstopniowo zmienia przełożenie, ale także w pełni automatycznie.
Ramki do zdjęć | 28 Lite AL |
widelec amortyzowany | SR Suntour Mobie 525 RLR 100mm |
napęd | Bosch Wydajność CX |
akumulator | Lampa zasilająca Bosch 625 |
wirniki | Płyta Ryde Rival 23 |
opona | Schwalbe Marathon E-Plus 55mm |
przerzutka tylna | Enviolo Trekking Automatyczny |
dźwignia zmiany biegów | Ohne |
korba | FSA CK-745 |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Tarcza Shimano Alfine |
sztyca | BGM Pro |
siodło | Sprzedam Royal Lookin BGM Basic |
trzon | Rower elektryczny BGM |
Lenker | BGM Pro |
Jeśli spojrzeć na wymienione do tej pory komponenty, ramę i silnik, wyłania się obraz wysokiej jakości roweru miejskiego z odrobiną sportowego charakteru. Wbudowany widelec amortyzowany SR Suntour szczególnie podkreśla to ostatnie. Daje to - niespotykane w przypadku roweru miejskiego - prawie 100 mm skoku sprężyny i może być regulowane powietrzem do wagi rowerzysty. Jesteś więc przygotowany nawet na łatwe wypady terenowe, choć komfort to także przyjemność na ścieżce rowerowej. Przyczyniają się do tego również szerokie opony Schwalbe.
E-Ville Pro Belt Premium zasługuje na szczególną pochwałę tam, gdzie wiele konkurencyjnych motocykli dokonuje cięć: regulowany mostek jest nie tylko bardzo elastyczny, ale także wyjątkowo odporny na skręcanie i oferuje stylową integrację z wyświetlaczem Bosch Kiox. Błotniki są wykonane z metalu, nie trzeszczą i są zwymiarowane tak, aby Twoje stopy pozostały suche w deszczu. Nawet bagażnik jest atrakcją: wyprodukowany przez Racktime, ładnie komponuje się z całością, ma zacisk sprężynowy i poręcz dla odpowiednich toreb. O tak: nie oszczędzano też na oświetleniu. Przedni reflektor Busch & Müller IQ-XS rzuca jasne 70 luksów na drogę, tylne światło jest zintegrowane ze wspomnianym bagażnikiem.
Przekonujące w obszarach miejskich – i poza nimi
Aby przeprowadzić miarodajny test, najpierw chcieliśmy wypróbować Bergamont E-Ville Pro Belt Premium w jego „naturalnym” środowisku: codziennym życiu w mieście. Więc złapaliśmy przyczepkę Croozer Kid i ruszyliśmy. Dwie rzeczy są szczególnie zauważalne na pierwszych kilku metrach. Z jednej strony niezwykle wysoki poziom komfortu i doskonała ergonomia. Pozycja siedząca jest niezwykle wygodna, kierownica, chwyty i siodełko są dobrze zaprojektowane, dzięki czemu metr po metrze jest tak wygodne, jak to tylko możliwe. Dzięki mocnemu napędowi błyskawicznie osiągniesz prędkość, nawet jeśli silnik nie zawsze pracuje całkowicie cicho na wyższych poziomach wspomagania. Przy dużych prędkościach sprawdza się bardzo dobrze skonstruowana rama, która przekonuje wysoką sztywnością. Nawet w 2021 r. nie jest to jeszcze oczywistością w przypadku elektrycznych rowerów typu step-through, zwłaszcza jeśli przyczepisz dodatkowe obciążenie do tylnej ramy za pomocą przyczepki.
E-Ville Pro ma tylko znużony uśmiech do wszystkich innych zadań, które ma do zaoferowania miejskie życie codzienne. Bagażnik jest przymocowany w taki sposób, że nawet duże torby można przymocować w taki sposób, że nie ocierasz o nie stopami podczas pedałowania. Dzięki klapie sprężynowej dodatkowe ładunki można łatwo zamocować u góry - a jeśli to wciąż za mało, z przodu można przyczepić kolejny bagażnik. Rower typu step-through prawie mutuje w światło ładunkowe.
O tak, obwód - było coś! O tym temacie można zapomnieć przy szlachetnym step-through step-through Bergamont E, napęd działa pod tym względem tak dyskretnie. Dzięki automatycznej skrzyni biegów nie ma dźwigni zmiany biegów, nie ma chrupania dzięki paskowi, a bezstopniowa regulacja przełożenia jest cicha. Większy komfort zmiany biegów nie jest możliwy. Automatyczne zmiany biegów przy niskich prędkościach wymagają przyzwyczajenia. Na przykład, jeśli na krótko zahamujesz w dużym natężeniu ruchu, Enviolo przełączy się na bardzo lekkie przełożenie. Ma to sens i jest niezwykle pomocne na początku. Jednak jako nowicjusz Enviolo od czasu do czasu wkroczysz w pustkę.
Pas E-Ville Pro Belt zapewniał tak przekonujące wyniki, że chcieliśmy również zbadać jego granice. W tym celu wspięliśmy się na prawie 500 metrów nieutwardzonymi ścieżkami w Lesie Bawarskim - oczywiście z przyczepą! Dzięki stabilnej konstrukcji, dobrze działającemu widelcowi amortyzowanemu i mocnemu silnikowi przez większość czasu nie stanowiło to żadnego problemu. Dopiero gdy robi się naprawdę stromo, w piaście Enviolo brakuje lekkiego przełożenia i silnik zaczyna się pocić. Podczas zjazdu sztywna rama i łatwe do kontrolowania hamulce bezpiecznie i niezawodnie sprowadzają nas z powrotem do doliny, nawet przy wadze systemu bliskiej limitu.
Schreibe einen Kommentar