Test: Hardtaile na szlaki są nudne? Biorąc pod uwagę obfitość potężnych rowerów z pełnym zawieszeniem, czy hardtaile na szlaki są zbędne? Z siostrzenicami! Nasz duży test porównawczy wykazał: Potężne hardtaile są nie tylko wszechstronne i łatwe w utrzymaniu, ale przede wszystkim mają jedno: dają dużo frajdy!
Jak pokazało nasze porównanie, możliwe zastosowania hardtaili na szlaki są tak różnorodne, jak materiały ramy, wyposażenie i koncepcje torów: od trasy po szlak. Od napompowanego hardtaila do biegów przełajowych po prawdziwy rower enduro ze sztywnym tyłem.
Niezbyt zaskakujące odkrycie z naszego testu: hardtaile na szlaki zdecydowanie nie dają się zaszufladkować! Różne koncepcje i interpretacje są zbyt szerokie. Ale wszystkie motocykle miały jedną wspólną cechę: żaden nie miał prawdziwych słabości. Z tego powodu staraliśmy się uporządkować hardtaile zgodnie z ich mocnymi stronami i obszarami zastosowania lub typami kierowców.
Specjaliści od szlaków
Agresywna geometria, mocny sprzęt i zaprojektowane z myślą o maksymalnej radości z jazdy nawet w trudnym terenie, nasi specjaliści od szlaków są dla wszystkich pilotów z pełną przepustnicą, którzy lubią trochę bardziej badać szlak. Waga odgrywa tu mniejszą rolę niż solidne i najlepiej działające komponenty. Skupiamy się tutaj na dobrej zabawie z jazdy!
Marina El Roya
Materiał ramy: stal
Skok zawieszenia: 140 mm
rozmiar koła: 29 cali
Cena: € 2.799
Stalowa rama, gruby widelec, opony zjazdowe i geometria z pełną przepustnicą: dzięki nowemu El Roy firmy Marin od razu wiadomo, dokąd zmierza podróż. Nie ma większych różnic w stosunku do enduro w pełni, ani w wyposażeniu, ani w wymiarach ramy - oprócz oczywiście brakującego amortyzatora z tyłu. Motocykl, który również wygląda bardzo szykownie, był, jak można było się spodziewać, jednym z najlepszych kolarzy zjazdowych na polu testowym i prosperował szczególnie przy dużych prędkościach i przy aktywnym stylu jazdy. Przy wadze prawie 15 kilogramów niekoniecznie koza wspinaczkowa - gratis! Cena 2.799 euro jest niestety dość wysoka, ale nowy Marin to świetna propozycja, szczególnie dla miłośników hardtaila z pełnym gazem!
Testowanie Marine El Roy: Enduro ze sztywnym ogonem
Test: pełny gaz! Nowy Marin El Roy to agresywny hardtail na szlaki ze stalową ramą, w którym Kalifornijczycy posunęli się do granic możliwości zarówno pod względem geometrii, jak i wyposażenia. Rezultatem jest maksymalna wydajność szlaku. Marin El Roy: Fakty Materiał ramy: stal Skok: 140 mm Rozmiar kół: 29 cali Waga: 14,85 kg Cena: 2.799 euro [...]
Orange Crush Pro
Materiał ramy: aluminium
Skok zawieszenia: 150 mm
rozmiar koła: 27,5 cali
Cena: € 2.700
Ogólnie w Wielkiej Brytanii, aw Orange w szczególności, hardtaile na szlaki mają dobrą i długą tradycję. Crush to aluminiowy rower do zabawy w portfolio, który ma duży potencjał, by naprawdę dać się porwać szlakowi. Geometria jest nowoczesna i progresywna z luźnym kątem skrętu i obszerną ramą główną, ale nie pozbawia Crush jego zwinności. Koła 27,5 cala, które idealnie pasują do tej koncepcji, również odgrywają decydującą rolę (a jeśli chcesz, możesz również zakochać się w dużych kołach z Crush 29). Byliśmy trochę rozczarowani dyskiem, który nie był odpowiedni do ceny - za 2.700 euro może to być przynajmniej kaseta GX Eagle.
Recenzja Orange Crush Pro: Zabawny drapieżnik szlakowy
Test: W Wielkiej Brytanii hardtaile na szlaki już dawno stały się głównym nurtem. Oczywiście chłopaki z Orange Bikes też mają w swojej ofercie kilka modeli - na przykład Crush. Ze 150 mm i żwawymi kołami 650b powinien zapewnić dużo frajdy na szlaku. Orange Crush Pro: Fakty Materiał ramy: […]
Porada cenowa: Radon Cragger 8.0
Materiał ramy: aluminium
Skok zawieszenia: 130 mm
rozmiar koła: 29 cali
Waga: 13,22 kg
Cena: € 1.699
Dzięki Cragger 2.000 Radon udowadnia, że nie trzeba wydawać grubo ponad 8.0 euro, aby nazwać swoim własnym mocnym hardtailem na szlaki. W teście mieliśmy model 2020, który jest teraz dostępny za 1.700 euro – ale technicznie w dużej mierze identyczny model 2021 za prawie 2.000 euro jest również naprawdę gorącą wskazówką dla łowców okazji. Za tę cenę otrzymujesz udaną ramę o nowoczesnej geometrii, na której od A do Z montowane są wysokiej jakości komponenty. Prawdziwą atrakcją jest wszechstronny, regulowany widelec 130 mm od butikowego producenta DVO.
Radon Cragger 8.0 w recenzji: Wszechstronna koncepcja w doskonałej cenie
Test: Za niepozorną fasadą Radon Cragger 8.0 kryje się klasyczny, wszechstronny i świetnie wyposażony hardtail na szlaki. W teście można przeczytać, jak rower wysyłkowej firmy z Bonn radzi sobie na szlaku. Radon Cragger 8.0: fakty Materiał ramy: aluminium Skok zawieszenia: 130 mm Rozmiar kół: 29 cali Waga: 13,22 kg Cena: 1.699 euro Z Cragger […]
Wszechstronne talenty
Nasze wszechstronne talenty to hardtaile o szerokim zakresie zastosowań. Niby kwintesencja kolarstwa górskiego! Wszechstronne w użyciu i wyposażone w nowoczesną geometrię, wszechstronne rowery idealnie nadają się dla szerokiej gamy typów jeźdźców i obiecują radość z jazdy dla każdego!
Merida Big Trail 600
Materiał ramy: aluminium
Skok zawieszenia: 140 mm
rozmiar koła: 29 cali
Waga: 13,87 kg
Cena: € 1.599
Nasz test po raz kolejny pokazał, jak doskonałe mogą być wszechstronne hardtaile na szlaki. Odpowiadają za to rowery takie jak Big.Trail firmy Merida, który z jednej strony jest w pełni wyposażony na rozległe przygody na szlaku dzięki nowoczesnej geometrii, mocnemu osprzętowi, w tym widelcowi Marzocchi o skoku 140 mm i sztycy regulowanej, ale z drugiej strony jest nadaje się również na wycieczki rowerowe lub do codziennego użytku, powinien zapewniać dobrą sylwetkę. Odpowiadają za to liczne opcje montażu, od drugiego uchwytu na bidon po błotniki, a nawet pełnowartościowy bagażnik. Dopiero słabnące hamulce nieco przysłoniły pozytywne ogólne wrażenie - co mimo atrakcyjnej ceny jest jeszcze do zniesienia.
Merida Big.Trail 600 w teście: Udany hardtail o wielu twarzach
Test: Wraz z Big.Trail Merida wprowadza na rynek niezwykle wszechstronny hardtail na szlaki, który z jednej strony wyróżnia się przekonującym wyposażeniem i progresywną geometrią, ale którego rama ma również cechy dla codziennych pilotów i rowerzystów. Merida Big.Trail 600: fakty Materiał ramy: aluminium Skok zawieszenia: 140 mm Rozmiar kół: 29 cali Cena: 1.599 euro Big.Trail to […]
Szlak Cannondale SE 1
Materiał ramy: aluminium
Skok zawieszenia: 120 mm
rozmiar koła: 29 cali
Waga: 14,04 kg
Cena: € 1.499
Podobnie jak Merida, Trail SE firmy Cannondale również wypełnia lukę między codziennym rowerem odpowiednim do wycieczek a sportowym hardtailem na szlaki; ze skokiem 120 mm i nieco bardziej powściągliwą geometrią jest tu jednak nieco bardziej umiarkowanie. Oczywiście z oponami Trail SE możesz również stawić czoła wymagającemu terenowi, co jest również zasługą doskonale zestawionego pakietu wyposażenia. 12-biegowy napęd, dobry widelec RockShox, przyczepne opony i solidny osprzęt. Za prawie 1.500 euro nie mieliśmy tu absolutnie nic do zarzucenia, nawet jeśli sztyca regulowana mogłaby być nieco bardziej uniesiona. Podsumowując, niezwykle wszechstronny hardtail, który jest naprawdę gorącą wskazówką, szczególnie (ale nie tylko) dla początkujących.
Cannondale Trail SE 1 w teście: Innowacyjny i wygodny hardtail na szlaki
Test: Z Trail SE 1, Cannondale naprawdę trafił w dziesiątkę. W naprawdę atrakcyjnej cenie otrzymujesz bardzo wszechstronnego hardtaila z przemyślaną ramą i solidnym wyposażeniem bez większych wpadek. Cannondale Trail SE 1: Fakty Materiał ramy: aluminium Skok zawieszenia: 120 mm Rozmiar kół: 29 cali Waga: 14,04 kg Cena: 1.499 euro The Trail […]
Rowery kochanka
Nikt nie może ominąć rowerów naszej kochanki bez powiedzenia: Wow! Hardtaile charakteryzują się szlachetnymi ramami oraz szerokim wachlarzem możliwości konfiguracji pod względem wyposażenia i designu. Alternatywne koncepcje napędu, takie jak zmiana biegów lub paski? Bez problemu! Możliwości są prawie nieograniczone. Ale jedna rzecz zawsze pozostaje taka sama: ekskluzywność i wiedza, aby prowadzić coś wyjątkowego.
Nicolai Argon GTB Pi
Materiał ramy: aluminium
Skok zawieszenia: 130 mm
rozmiar koła: 29 cali
Waga: 13,78 kg
Cena: od 3.349 euro (zestaw ramek)
Sztywne hardtaile również nie są nowym zjawiskiem w Nicolai – Argon od wielu lat jest integralną częścią programu niemieckiej kuźni aluminium, a teraz jest nawet dostępny w różnych wersjach dla indywidualnych potrzeb. W naszym teście mieliśmy wersję „XC” roweru z Argonem GTB - chociaż można tu również zamontować widelec o skoku do 140 mm, a geometria pozwala również na wypady w wymagający teren. Nasz testowy rower jest jeszcze bardziej ekskluzywny (i niestety także droższy) dzięki zastosowaniu przekładni Pinion z napędem paskowym. Otrzymujesz więc wyjątkowo cichy, niewymagający konserwacji dysk o przepustowości, która nie ma sobie równych. Tylko nieco wyjątkowa obsługa za pomocą manetki obrotowej i prawie niemożliwa zmiana biegów pod obciążeniem mogą być drobnymi punktami krytyki.
Recenzja Nicolai Argon GTB Pi: Szlachetny rower szosowy ze skrzynią biegów Pinion
Test: z Nicolai Argon GTB Pi przetestowaliśmy bardzo wszechstronny i dobrze wykonany hardtail na szlaki, który dzięki przekładni Pinion jest również przeznaczony dla żądnych przygód rowerzystów, którzy szukają towarzysza na dłuższe wyprawy. Nicolai Argon GTB Pi: Fakty Materiał ramy: aluminium Skok: 130 mm Rozmiar kół: 29 cali Waga: 13,78 kg Cena: […]
Trasa rowerowa Rennstahl 853
Materiał ramy: stal
Skok zawieszenia: 120 mm - 140 mm
rozmiar koła: 29 cali
Waga: ok. 13 kg
Cena: € 4.850
Jedną z największych cech Rennstahl z Górnej Bawarii jest to, że nie tylko budują rowery jak każdy inny producent, ale wkładają dużo energii w każdą ramę. Oczywiście 853 MTB Trail nie jest wyjątkiem: z jednej strony mamy asymetryczny tył, który nadaje nowoczesnej geometrii z krótkimi widełkami przyzwoity zastrzyk zwinności, a z drugiej strony są detale, takie jak elegancka linka prowadzenie, które rozciąga się prawie przez całą ramę. Sama stalowa rama jest solidnie wykonana i dzięki możliwości zamontowania bagażnika nadaje się również na wycieczki. Dzięki konfiguratorowi na stronie Rennstahl rower można złożyć według własnego uznania - dotyczy to nie tylko samych komponentów, ale także wyboru rozmiaru koła (27,5 lub 29″) i skoku sprężyny (120 - 140 mm) - Ładny!
Rennstahl 853 MTB Trail przetestowany: Wszechstronny, elegancki i konfigurowalny
Test: Rennstahl 853 MTB Trail to ekskluzywny rower na szlaki z bardzo ładną stalową ramą i szerokim zakresem zastosowań. Ponieważ możesz samodzielnie zmontować sprzęt za pomocą systemu modułowego, otrzymujesz indywidualny, przekonujący pakiet całościowy, który jednak ma również swoją cenę. Rennstahl 853 MTB Trail: fakty Materiał ramy: stal Skok zawieszenia: 120 mm - 140 mm Rozmiar kół: […]
Rowery XC Plus
Jeśli szukasz dobrodusznych hardtaili na szlaki, które są idealne na umiarkowane szlaki, nie możesz ominąć naszych rowerów „XC-Plus”. Zrównoważone i intuicyjne właściwości jezdne są na pierwszym planie obok doskonałego stosunku ceny do wydajności. Niezależnie od tego, czy chodzi o przeprawę przez Alpy, czy wieczorną przejażdżkę po pracy, te rowery są jednocześnie szybkie i wytrzymałe. Kto oprócz prawdziwych zawodników XC potrzebuje klasycznego roweru XC?
Kanion Wielki Kanion 9
Materiał ramy: aluminium
Skok zawieszenia: 120 mm
rozmiar koła: 29 cali (27,5″ w rozmiarze XS/S)
Waga: 13,43 kg
Cena: € 1.749
Najnowsza wersja odnoszącego sukcesy modelu Grand Canyon poszerzyła horyzonty: wysokiej jakości warianty wyposażenia są nie tylko fabrycznie wyposażone w chowaną sztycę, ale także w 120 mm skoku sprężyny z przodu. Umiarkowana geometria i wybór komponentów, takich jak opony, pokazują, że Canyon postrzega ten rower jako szczególnie terenowy rower XC, a nie pełnoprawny hardtail na szlaki; W praktyce nie jest to jednak żadną wadą, a rower zachwyca zrównoważonymi właściwościami jezdnymi. Wbudowane komponenty również nie mają sobie równych w tym przedziale cenowym – pełny napęd XT i widelec Fox 34 za mniej niż 2.000 euro? Mocny!
Recenzja Canyon Grand Canyon 9: Sprawdzone właściwości jezdne i najlepsze wyposażenie
Test: Na papierze Canyon Grand Canyon 9 przekonuje bardzo wysokiej jakości sprzętem w uczciwej cenie i uniwersalną ogólną koncepcją między trasą a trasą. Czy równoważenie się powiodło? Canyon Grand Canyon 9: fakty Materiał ramy: aluminium Skok zawieszenia: 120 mm Rozmiar kół: 29 cali (27,5″ w XS/S) Waga: 13,43 kg Cena: 1.749 euro The Grand […]
Sześcianowa reakcja™
Materiał ramy: aluminium
Skok zawieszenia: 130 mm
rozmiar koła: 29 cali
Waga: 14,27 kg
Cena: € 1.169
deklaracja wojny! Cube's Reaction TM był do pewnego stopnia najtańszym rowerem w naszym polu testowym - ale nie było to tak naprawdę zauważalne ani na papierze, ani na szlaku. Tak, widelec amortyzowany X-Fusion powinien być nieco bardziej czuły, a regulowana sztyca ma nieco mniejszy skok. Ale poza tym? Napęd SX Eagle firmy Sram, świetne, przyczepne opony, kokpit Newmen i wreszcie udana rama sprawiają, że Reaction TM jest gorącą wskazówką. Pod względem prowadzenia był w stanie zdobywać punkty swoim wyważeniem, co jest również zasługą niezbyt ekstremalnej geometrii, która bardzo dobrze sprawdziła się w praktyce. Tylko bardzo długa rura podsiodłowa wydaje się nieco przestarzała i uniemożliwia montaż sztycy ze spadkiem odpowiednim do obszaru użytkowania.
Cube ReactionTM w trakcie testów: Koncepcja hardtaila na sukces
Test: Wraz z wersją Trailmotion ich udanego hardtaila, Cube ma atrakcyjny, zabawny hardtail w swojej ofercie w naprawdę atrakcyjnej cenie. Czy koncepcja Cube Reaction TM sprawdzi się również w praktyce? Cube Reaction TM: Fakty Materiał ramy: aluminium Skok zawieszenia: 130 mm Rozmiar kół: 29 cali Cena: 1.169 euro Modele „Trailmotion” z gamy Cube mają […]
Schreibe einen Kommentar