Test / MTB: około 130 mm skoku, lekki setup i nowoczesna geometria. Rowery z tymi atrybutami cieszą się obecnie coraz większą popularnością. Nic dziwnego, skoro sprawne zawieszenie, przystępne geometrie i rozsądna lekka konstrukcja sprawiają, że kategoria rowerów terenowych jest wyjątkowo sprawna pod górę i w dół. Na YT minimalny skok z Jeffsy 29 wynosił 150 mm. Z drugiej strony nowy YT Izzo radzi sobie ze 130 mm skoku i tym samym otwiera segment lekkich rowerów terenowych w portfolio YT.
Test: YT Izzo Pro Race – Ramka
Lekka rama z włókna węglowego ze skokiem 130 mm stanowi podstawę nowego YT Izzo. Przeznaczony jest do kół 29er, co zdecydowanie ma sens biorąc pod uwagę obszar użytkowania roweru. Umiejscowienie amortyzatora jest nieco nietypowe dla YT. W poprzednich modelach amortyzator montowany był poziomo w ramie. Aby rower oferował więcej miejsca w trójkącie ramy na bidon, narzędzia i dętkę, Izzo siedzi prosto przed rurą podsiodłową. To sprawia, że rower jest interesujący dla rowerzystów turystycznych, którzy lubią mieć butelkę na ramie.
YT idzie jeszcze dalej: Izzo jest wyposażony w zoptymalizowaną butelkę do picia Thirstmaster z magnetycznym uchwytem na ramie i pełną pojemnością 835 ml. Na spodzie górnej rury znajdują się jeszcze dwie śrubki, którymi można zamontować np. uchwyt na zapasową rurkę lub narzędzia. Oprócz położenia amortyzatora, konstrukcja tylnej części pozostaje taka sama. Podobnie jak w przypadku innych modeli, YT również wykorzystuje 4-drążkowy łącznik z Horstlink na tylnym widełku dla Izzo.
Amortyzatory Fox są montowane z tyłu we wszystkich wariantach wyposażenia. Nietypowe dla tej kategorii rowerów jest zdalne sterowanie amortyzatorem z kierownicy. Odbywa się to za pomocą dźwigni TwistLock firmy RockShox, dzięki czemu można szybko zablokować i zwolnić tylny trójkąt. Jest to interesujące nie tylko dla jeźdźców turystycznych na długich górskich podjazdach, ale także podczas jazdy po pracy, aby stworzyć żywe wrażenie hardtaila.
Na ramie znajdują się inne ładne detale. Obszerna osłona z radełkowaną gumą jest zamontowana na dolnej rurze tylnego trójkąta, aby chronić dolny trójkąt przed łańcuchem i zapobiegać irytującemu grzechotaniu. Ponadto zoptymalizowano wewnętrzne prowadzenie kabli. Pancerz zewnętrzny i kable są zaciśnięte w dolnej rurze przy wejściu i przymocowane gumą przy wyjściu, aby zapobiec grzechotaniu linek.
Test: YT Izzo Pro Race – Geometria
Patrząc na tabelę geometrii pozytywnie oceniamy wzorowy dobór rozmiaru. Spektrum waha się od XS do XXL, więc na Izzo mogą usiąść jeźdźcy o wzroście od 156 cm do 204 cm. W dużych rozmiarach XL i XXL podpory łańcucha zostały również wydłużone o 5 mm, aby zapewnić bardziej zrównoważoną jazdę. Rozmiary nakładają się na siebie, więc możesz zdecydować zgodnie z osobistymi preferencjami.
Jeśli zagłębisz się w szczegóły danych geometrii, zobaczysz nowoczesną geometrię, która dobrze nadaje się zarówno do podjazdów, jak i zjazdów. Kąt siedziska jest stromy i wynosi 77°, więc podjazdy nie stanowią problemu. Jeśli chcesz, możesz nawet ustawić kąt siedzenia bardziej stromo o pół stopnia. Prześwit jest również zwiększony o 5 mm. To ustawienie jest szczególnie odpowiednie dla rowerzystów turystycznych, ponieważ zmniejsza agresywność motocykla, ponieważ kąt skrętu kierownicy również staje się nieco bardziej stromy. Dla tych, którzy chcą agresywnego roweru zjazdowego, trzymaj się ustawienia luźniejszego. Dzięki dużemu zasięgowi, płaskiemu przodowi i płaskiemu kątowi skrętu, rower jest w dobrej pozycji, aby naprawdę pozwolić gazowi stać na zjazdach.
Geometria YT Izzo
S | M | L | XL | XXL | |
---|---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 400 | 425 | 450 | 475 | 500 |
Pozioma rura górna (w mm) | 566 | 591 | 616 | 641 | 666 |
główka ramy (w mm) | 95 | 105 | 115 | 130 | 140 |
tylny trójkąt (w mm) | 432 | 432 | 432 | 437 | 437 |
Rozstaw osi (w mm) | 1158 | 1183 | 1209 | 1240 | 1265 |
Kąt skrętu (w °) | 66 / 66,5 | 66 / 66,5 | 66 / 66,5 | 66 / 66,5 | 66 / 66,5 |
Kąt siedziska (w °) | 77 / 77,5 | 77 / 77,5 | 77 / 77,5 | 77 / 77,5 | 77 / 77,5 |
Zasięg (mm) | 429 | 450 | 472 | 492 | 513 |
Stosy (mm) | 603 | 612 | 621 | 635 | 644 |
W naszej pierwszej dziesiątce na rok 10 znajdziesz jeszcze więcej najlepszych fullów
Top 10: Najlepsze w pełni MTB 2021 - od XC po Enduro
Nowości produktowe / MTB: W międzyczasie stały się niemal standardem wśród rowerów terenowych - rowery górskie z pełnym zawieszeniem. Charakterystyki są zatem tak różnorodne, jak obszary ich zastosowania. Niemniej jednak staraliśmy się stworzyć listę najważniejszych wydarzeń na następny sezon: Przedstawiamy najbardziej ekscytujące w pełni MTB 2021! Najbardziej ekscytujące (e)rowery na rok 2021 w 17 […]
Test: sprzęt wyścigowy YT Izzo Pro
Obecnie YT Izzo są dostępne w czterech wersjach wyposażenia. Zaczyna się od modelu Comp za 2.999 euro z zawieszeniem Fox, przerzutkami Sram NX i kołami DT-Swiss 1900, co sprawia, że rozpoczęcie jazdy jest bardzo interesujące. Następnie jest model Pro za 3.899 euro. Tuż za nim znajduje się nasz testowany model Pro Race za 5.299 euro. Najważniejszym wydarzeniem w tej chwili jest Launch Edition z bezprzewodową przekładnią Sram AXS i osiemnastoma kołami za 6.499 euro.
Ramki do zdjęć | Wyścig YT Izzo Pro |
widelec amortyzowany | FOX 34 FLOAT FABRYKA |
niemy | FOX FLOAT DPS FABRYKA |
wirniki | DT SWISS XMC 1200 SPLINE |
Opona VR | PROGNOZA MAXXIS |
Tętno opon | PROGNOZA MAXXIS |
przerzutka tylna | SRAM X01 ORZEŁ |
dźwignia zmiany biegów | SRAM X01 ORZEŁ |
korba | SRAM X01 ORZEŁ |
przerzutka | |
Hamulec | SRAM G2 RSC |
tarcze hamulcowe | Wirnik CENTERLINE 200mm / 180mm |
sztyca | FOX TRANSFER FACTORY (31.6 mm | S 100 mm / M 125 mm / L 150 mm / XL - XXL 175 mm) |
siodło | SDG RADAR MNT |
trzon | RACE FACE TURBINA R |
Lenker | RACE FACE NEXT 20mm wznios | Szerokość 760 mm |
Nasz testowany model Pro Race nie do końca jest najlepszy, ale można powiedzieć, że sprzęt jest z wyższej półki. I to za naprawdę atrakcyjną cenę 5.299 euro. YT wykorzystuje tutaj obudowę Fox Factory z powłoką Kashima, a także obsługę transferu, która jest obsługiwana za pomocą pilota Raceface. Pasuje to do kokpitu, na który składają się karbonowe kierownice Race Face Turbine R i Race Face Next.
YT Izzo Pro Race jest wyposażony w kompletny tor Sram XO1 Eagle 1×12. Przy tarczy 32 i kasecie 10-50 zakres jest zdecydowanie wystarczający, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę, że podróżujesz z lekkim pakietem ogólnym. W zestawie hamulec G2 RSC firmy Sram, który posiada regulację zasięgu i punktu nacisku. Hamulec jest wyposażony w tarczę 200 mm z przodu i tarczę 180 mm z tyłu.
Kolejną atrakcją są koła DT Swiss. Ważący około 1200 gramów XMC 1500 Spline jest nie tylko lekki, ale także stabilny. Przy szerokości 30 mm obręcze z włókna węglowego pozwalają oponom Maxxis Forecaster wyjść bardzo szeroko w 2,35 ″. Jednak profil opon jest raczej powściągliwy i bardziej nadaje się do turystyki niż szlaku.
Test: YT Izzo Pro Race – Na szlaku
Pierwszy test siedzenia na Izzo wypadł bardzo pozytywnie. Pomimo płaskiego przodu i dużego zasięgu, nie siedzisz na rowerze zbyt sportowo. Kierownica mogłaby być nieco szersza jak na nasz stan. Wolelibyśmy kierownicę o długości 780 mm na rowerze testowym w rozmiarze L - zwłaszcza, że można ją również skrócić. Siodło SDG też nie było naszym ulubionym, ale to kwestia gustu.
Toczymy się. Lekka konfiguracja i dobrze toczące się opony są natychmiast zauważalne. Izzo porusza się bardzo dobrze i można go szybko rozpędzić. Pomaga również zdalna blokada z kierownicy. Zablokowany, czujesz się prawie jak na hardtailu. Oczekiwane właściwości lekkiego roweru na szlaki potwierdzają się również na podjazdach. Dzięki zakrzywionemu tyłowi można łatwo pokonywać leśne drogi. Jednak na technicznych podjazdach powinieneś uwolnić tylny trójkąt z tych kajdan, ponieważ jest on dość neutralny, nawet gdy jest otwarty i pochłania nierówności. Po prostu przekręć „przepustnicę” na lewym uchwycie i masz przyczepność potrzebną do technicznej wspinaczki. Ze względu na stromy kąt siodełka i płaski przód, przednie koło prawie nie ma tendencji do wspinania się, a motocykl pozostaje łatwy do kontrolowania.
Podjazdy szybko się opanowuje, ale jak nowy YT Izzo radzi sobie na zjazdach? Sztycę Fox Transfer można szybko i łatwo opuścić za pomocą dźwigni Race Face na lewym uchwycie kierownicy. Prowadzenie YT można określić jako bardzo wyważone i zapewnia dobrą podstawę w większości sytuacji na drodze. Kiedy sprawy nabierają tempa, motocykl prowadzi się niezwykle płynnie i zapewnia kierowcy duże bezpieczeństwo. Dzięki luźnemu kątowi skrętu i płaskiemu przodowi można mocno obciążyć przednie koło, aby uzyskać maksymalną przyczepność na zakrętach. Jeśli promienie zakrętów stają się węższe, pomocne są krótkie tylne widełki.
Nawet gdy robi się technicznie, rower zapewnia dużo bezpieczeństwa. Tylny trójkąt jest dość liniowy i czuły. Dopiero późno staje się to progresywne, aby móc wytrzymać cięższe ciosy. Wydajność na zjazdach jest nieco ograniczona przez niskoprofilowe opony Maxxis Forecaster. W suchych warunkach i na długich trasach opony są optymalne ze względu na dobrą szerokość, ale jeśli robi się trochę mokro lub nawierzchnia jest trudniejsza, opony szybko osiągają swoje granice.
Więc dla kogo jest nowy Izzo? Ostatecznie określenie rower terenowy opisuje to całkiem dobrze, ponieważ przemawia do szerokiej grupy docelowej, która lubi być na szlaku. Nie ma znaczenia, czy jesteś leniwym jeźdźcem turystycznym, czy szaleńcem szukającym roweru na przejażdżkę po pracy w ciągu tygodnia. Dzięki grubym oponom możesz skupić się trochę bardziej na osiągach podczas zjazdów.
Schreibe einen Kommentar