Test: Wraz z wersją Trailmotion ich udanego hardtaila, Cube ma atrakcyjny, zabawny hardtail w swojej ofercie w naprawdę atrakcyjnej cenie. Czy koncepcja Cube Reaction TM sprawdzi się również w praktyce?
Cube Reaction TM: Fakty
Materiał ramy: aluminium
Skok zawieszenia: 130 mm
rozmiar koła: 29 cali
Cena: € 1.169
W międzyczasie modele „Trailmotion” z gamy Cube rozkwitły z kilku modeli specjalnych do niemal marki w ramach marki - prawie wszystkie serie modeli MTB mają teraz również wariant TM (skrót od Trailmotion). Sprzęt tutaj jest konsekwentnie projektowany do jazdy po szlakach, często z oponami o lepszej przyczepności, mocniejszymi hamulcami, a czasem nawet większym skokiem zawieszenia. Hardtail Cube ze średniej półki, Reaction, jest już od jakiegoś czasu dostępny również w wersji TM: dzięki swoim kluczowym parametrom - skokowi sprężyny 130 mm, umiarkowanej geometrii - oraz wyposażeniu - sztycy regulowanej i oponom enduro - plasuje się gdzieś pomiędzy klasyczne XC lub wszechstronne -Hardtaile i w pełni rozwinięte hardtaile na szlaki. Zły kompromis w takim razie? Aby bezpośrednio przewidzieć odpowiedź: koncepcja działa znacznie lepiej w praktyce, niż myśleliśmy na początku testu.
Nowoczesna aluminiowa rama o umiarkowanej geometrii
Podstawą Reaction TM jest aluminiowa rama, która wygląda dość podobnie do zwykłej Reaction, ale różni się kilkoma punktami. Oprócz nieco zmienionej geometrii dotyczy to również prześwitu na opony - Reaction TM ma nawet miejsce na opony 650b w rozmiarze plus (do 2,8 cala). Reszta danych jest tym, czego oczekujemy od nowoczesnego roweru górskiego: zwężana główka ramy i oś przelotowa Boost są tego częścią. Jeśli chodzi o suport i prowadzenie kabli, Cube wybiera bardziej nowoczesne, eleganckie standardy z pasowaniem na wcisk i wewnętrznym prowadzeniem kabli, które są również mniej przyjazne w utrzymaniu niż klasyczne łożyska BSA i zewnętrzne prowadzenie kabli.
Geometria Cube Reaction TM jest sportowa, odpowiednia na szlaki, ale nie ekstremalna: kąt skrętu wynosi 67°, rama w rozmiarze L ma kompaktowy zasięg 435 mm. Nie należy jednak zbyt szybko odrzucać tego podejścia jako „przestarzałego”, ponieważ pomimo wszystkich zalet progresywnych geometrii często ignoruje się ich wady. Na przykład podejście Reaction TM jest znacznie bardziej odpowiednie dla (re)starterów i początkujących - obsługa jest intuicyjna i szybko nagradzana dużym bezpieczeństwem bez konieczności bycia zbyt aktywnym na rowerze. Wszechstronne właściwości są również bardzo dobre: Reaction TM jest również idealny jako zrelaksowany rower turystyczny, na którym można spokojnie przesiedzieć cały dzień.
Geometry Cube ReactionTM
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 405 | 450 | 490 | 540 |
Pozioma rura górna (w mm) | 576 | 598 | 621 | 646 |
główka ramy (w mm) | 101,5 | 106,5 | 118,5 | 134,5 |
tylny trójkąt (w mm) | 427 | 427 | 427 | 427 |
Spadek BB (mm) | 60,5 | 60,5 | 60,5 | 60,5 |
Kąt skrętu (w °) | 69 | 67 | 67 | 67 |
Kąt siedziska (w °) | 73,5 | 73,5 | 73,5 | 73,5 |
Zasięg (mm) | 395 | 415 | 435 | 455 |
Stosy (mm) | 622 | 627 | 638 | 653 |
Cena jest gorąca: Przekonujące funkcje
Za mniej niż 1.200 euro Cube Reaction TM jest najtańszym rowerem w naszym polu testowym i ogólnie na niższym końcu tego, co trzeba zapłacić za przyzwoity hardtail. Patrząc na wyposażenie, niekoniecznie byśmy tego podejrzewali, a Frankończycy po raz kolejny potwierdzają swoją reputację w budowaniu rowerów o doskonałym stosunku ceny do osiągów - nawet jeśli oczywiście z Reaction TM trzeba iść na taki czy inny kompromis . XC130 firmy X-Fusion odpowiada za 32 mm skoku sprężyny z przodu: kluczowe dane są dość obiecujące ze sprężyną powietrzną, regulowanym tłumieniem odbicia i kompresji oraz osią przelotową. Niestety widelec jest dopuszczony tylko do tarcz hamulcowych o maksymalnej średnicy 32 mm - prawdopodobnie również ze względu na dość smukłe 180-milimetrowe golenie. Magura MT Thirty, której 4-tłokowe siodło z przodu ma więcej niż wystarczającą moc, zapewnia, że Reaction TM wciąż zatrzymuje się na czas.
Hamulce są wyraźnym ukłonem w stronę rodowodu „Trailmotion” motocykla; Staje się to jeszcze wyraźniejsze, jeśli chodzi o opony: tutaj montowane są prawdziwe opony enduro z kombinacją Maxxis DHR II z tyłu i Assegai. Obie występują jako szerokie warianty WT, ze stabilną osnową Exo+ i dobrze toczącą się mieszanką gumową MaxxTerra. Opony są montowane na własnych felgach aluminiowych o szerokości wewnętrznej 30 mm, na których można jeździć również bez dętki. Koła i opony można również zamontować w pełnowymiarowym rowerze enduro o skoku 160 mm lub większym. To samo dotyczy napędu, w którym dostajesz najtańszy 12-biegowy układ napędowy z SX Eagle Srams, co jest doskonałym wyborem, biorąc pod uwagę cenę.
Oczywiście w hardtailu gotowym do jazdy w terenie nie powinno zabraknąć chowanej sztycy; Cube instaluje wewnętrzny wariant z ergonomiczną dźwignią kierownicy. Niestety oferuje maksymalny zakres regulacji 130 mm; Z drugiej strony: ze względu na dość wysoką rurę podsiodłową większy skok w zależności od długości nogawki prawdopodobnie również nie byłby możliwy. Kokpit Newmena pasuje do reszty podejścia: nowoczesny, ale nie ekstremalny. Mostek mierzy 60 mm, a kierownica ma szerokość 760 mm.
Ramki do zdjęć | HPA; Wysokowydajne aluminium |
widelec amortyzowany | X Fusion RC32, 130 mm |
niemy | - |
wirniki | Shimano MT400 / Cube EX30 |
Opona VR | Maxxis Assegai, MaxxTerra/EXO+, 2.5% wag |
Tętno opon | Maxxis Minion DHR II, MaxxTerra/EXO+, 2.4wt |
przerzutka tylna | Sram SX Eagle, 12-rzędowa |
dźwignia zmiany biegów | SRAM SX Eagle |
korba | Sram X1 1000 Eagle, 170mm |
przerzutka | |
Hamulec | Magura MT Trzydzieści |
tarcze hamulcowe | 180/180mm |
sztyca | Cube dropper post |
siodło | Natural Fit Venec Lite |
trzon | Ewolucja Newmana 318.4 |
Lenker | Newmen Evolution 318.20, 760 mm |
Cube Reaction TM: Na tropie
Cena jest gorąca! To było w pewnym sensie pierwsze stwierdzenie naszych testerów podczas badania Reaction TM. Biorąc pod uwagę atrakcyjną sugerowaną cenę detaliczną 1.169 euro (16% VAT), potężnie wyglądający sprzęt jest naprawdę imponujący: 4-tłoczkowe hamulce z przodu, kokpit Newmen, 12-biegowy napęd i solidne opony Maxxis; byliśmy bardzo ciekawi jak Cube poradzi sobie na szlaku!
W porównaniu z innymi hardtailami na szlaki na polu testowym, wartości geometrii Reaction TM są raczej konserwatywne. Kompaktowy zasięg wynoszący 435 mm w testowanym przez nas rozmiarze ramy L zapewnia wyprostowaną i całkowicie wygodną pozycję siedzącą. W połączeniu z kątem skrętu 67 stopni daje to zwinne i intuicyjnie kontrolowane prowadzenie. Z drugiej strony bardzo długa rura podsiodłowa nie zawsze się podobała; optycznie niezbyt dynamiczny, czasami nie czujesz się „zintegrowany” z motocyklem. Jeźdźcy z bardzo długimi nogami docenią długą rurę podsiodłową, ale z pewnością chcieliby trochę więcej skoku na regulowanej sztycy.
Cube Reaction TM imponująco pokazał na szlaku, że konserwatywna geometria nie oznacza złych właściwości jezdnych. Pomimo atrakcyjnej ceny, menedżerowie produktu Cube włożyli wiele wysiłku w stworzenie spójnego całościowego pakietu: amortyzowany widelec X-Fusion RC32 można nie tylko regulować za pomocą odbicia i kompresji, ale także całkiem dobrze spełnia swoje zadanie. Jasne, w teście mieliśmy bardziej czułe i lepiej tłumiące widelce, ale biorąc pod uwagę ogólną cenę, wydajność X-Fusion jest całkiem przyzwoita. Tym bardziej, że drobne mankamenty widelca umiejętnie zatuszowały imponujące opony Maxxis.
Cube pokazuje swoją dobrą stronę zarówno na płaskim terenie, jak i na stromych podjazdach. Dzięki układowi Sram SX Eagle 1×12, wysokie pasma mogą być teraz wyświetlane również w zakresie podstawowym - świetnie!
Na zjazdach Reaction TM jest trochę wygodniejszy. Ze względu na kompaktowe wymiary i stosunkowo stromy kąt skrętu duża prędkość nie jest jego pasją. Raczej radzi sobie na średnio technicznych szlakach i zachwyca żwawym i zawsze przewidywalnym prowadzeniem.
Wreszcie hamulce: w MT Thirty (4-tłokowy/2-tłokowy) nie było na co narzekać. siła hamowania? Szczyt! Dawkowanie? Szczyt! Często piszemy w tym miejscu, że ciężcy jeźdźcy powinni pomyśleć o doposażeniu w większą tarczę przedniego koła. Nie robimy tego tutaj, ponieważ widelec X-Fusion RC32 jest zatwierdzony tylko dla maksymalnego rozmiaru tarcz 180 mm.
Podsumowując, pozostaje bardzo pozytywne wrażenie z Cube Reaction TM. Cena jest więcej niż gorąca, a sprzęt dobrany rozsądnie. Dzięki bardzo przewidywalnym właściwościom jezdnym i doskonałym wszechstronnym właściwościom Cube kwalifikuje się jako idealny dla początkujących. Ci, którzy lubią jeździć trochę szybciej, z pewnością będą chcieli nieco bardziej agresywnej geometrii.
Schreibe einen Kommentar