Test: E-MTB są powolne i nie wychodzą z kwarka na szlaku? Focus Jam² 6.8 Nine dowodzi czegoś przeciwnego. Dzięki niezwykle zwinnemu prowadzeniu i żwawemu tyłowi budzi instynkt zabawy u e-rowerów górskich.
Focus Jam² 6.8 Dziewięć: Fakty
Skok zawieszenia: 150mm / 150mm
rozmiar koła: 29 cali
Napęd: Bosch Wydajność CX
Wyświetlacz / jednostka sterująca: Bosch Kiox
Pojemność akumulatora (rower testowy): 625Wh
Materiał ramy: Alu
Waga kompletnego roweru (rozmiar L bez pedałów): 24,18 kg
Maksymalna dopuszczalna waga: 120 kg
Cena: € 4.799
Oddzielny film testowy jest obecnie tworzony dla każdego testu E-MTB 2020 i zostanie tu dodany w nadchodzących dniach i tygodniach.
Ramki do zdjęć | 7005 hydroformowany |
widelec amortyzowany | Fox 34 Rytm |
napęd | Bosch Wydajność CX |
akumulator | 625Wh |
niemy | Wydajność DPS Fox Float |
wirniki | Piasty Novatec / Obręcze RaceFace AR30 |
Opona VR | Maxxis Rekon Exo 2,6" |
Tętno opon | Maxxis Rekon Exo 2,6" |
przerzutka tylna | ShimanoXT M8100 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano SLX M7100 |
korba | FSA CK-320 |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | SHIMANO M520 |
tarcze hamulcowe | Shimano RT66 203/180mm |
sztyca | Rodzaj amortyzatora E30i 120mm (M) |
siodło | Proxima W350 |
trzon | Zworka BBB BHS-138 |
Lenker | BBB Wniebowstąpienie BHB-110 |
Chociaż e-rowery górskie są stosunkowo nowym zjawiskiem na rynku rowerowym, przeszły już dość stromą krzywą rozwoju: nowoczesne e-MTB nie mają już wiele wspólnego z ciężkimi „śmieciami” z pierwszych dni. Jednak jedna cecha pozostała niezmienna – stosunkowo wysoka waga. Wiele motocykli wykorzystuje teraz tę cechę, a dzięki mocnemu podwoziu i grubym oponom leżą na szlaku jak przysłowiowy czołg. Focus przyjmuje zupełnie inne podejście w Jam² 6.8 Nine: ekstremalnie krótkie dolne rurki tylnego trójkąta są połączone z żywym tyłem i ogólnie raczej lekkim osprzętem. Ta koncepcja nie wszędzie w pełni się sprawdza. Mimo to – lub właśnie z tego powodu – jest to rower, który poleciłoby wielu motocyklistów, ponieważ zajmuje naprawdę wyjątkową pozycję dzięki żwawemu, zwinnemu i żwawemu prowadzeniu.
Podobne e-rowery górskie w teście
Hercules Nos Pro FS 1.1 E-MTB w teście: Mocny pakiet ogólny z wytrzymałością
Test: Dzięki jednemu z najlepszych obecnie napędów E-MTB, dużej baterii i atrakcyjnej cenie, Hercules Nos Pro FS 1.1 powinien znaleźć się wysoko na liście życzeń wielu fanów E-MTB. Jesteśmy również całkowicie zachwyceni 150 mm, chociaż dostajesz bardziej rower turystyczny gotowy do jazdy po szlakach niż sportowy specjalista od zjazdów. Hercules Nos Pro FS 1.1: […]
Test GT Force AMP E-MTB: Świetna oferta dla spragnionych szlaków rowerzystów górskich z napędem elektrycznym
Test: GT Force AMP to zupełnie nowy E-MTB na sezon 2020 i od razu zachwyca atrakcyjnym stosunkiem ceny do wydajności. Połączenie przemyślanego, solidnego sprzętu i nowoczesnej geometrii daje dużo frajdy. GT Force AMP: Fakty Skok zawieszenia: 150/150 mm Rozmiar kół: 29 cali Napęd: Shimano E8000 Wyświetlacz / jednostka sterująca: Shimano E7000 Pojemność akumulatora (rower testowy): 504 Wh […]
Cube Stereo Hybrid 140 HPC TM E-MTB w teście: Przekonujący ogólny pakiet z chęcią zjazdu
Test: Cube Stereo Hybrid 140 HPC TM na papierze imponuje wręcz zbyt dobrym sprzętem w cenie 5.000 euro. W praktyce rower Bosch CX zachowuje to, co obiecują dane techniczne i zapewnia doskonałe osiągi na szlaku. Jednak jego ogólna orientacja powinna bardziej spodobać się sportowym narciarzom zjazdowym […]
Zwinne prowadzenie i żywy tył
Nawet niedoświadczeni jeźdźcy powinni być w stanie odróżnić Jam² od większości innych obecnych rowerów eMTB już po kilku metrach. Tylna część FOLD ze skokiem 150 mm jest niezwykle żwawa i zwinna, nawet gdy siedzisz. Z wyczuciem amortyzuje nawet niewielkie wstrząsy, ale jednocześnie oferuje przyjemny przeciwciśnienie. W połączeniu z wyjątkowo krótkimi tylnymi widełkami nawet płaskie leśne ścieżki stają się placem zabaw i dają dużo frajdy. Jeśli się uspokoisz, przekonująca jest również udana ogólna ergonomia i wygodna pozycja siedząca.
Geometry Focus Jam² 6.8 Dziewięć
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 400 | 420 | 450 | 490 |
Pozioma rura górna (w mm) | 573 | 600 | 630 | 661 |
główka ramy (w mm) | 110 | 115 | 130 | 150 |
tylny trójkąt (w mm) | 427 | 427 | 427 | 427 |
Rozstaw osi (w mm) | 1163 | 1190 | 1221 | 1254 |
Kąt skrętu (w °) | 66 | 66 | 66 | 66 |
Kąt siedziska (w °) | 75 | 75 | 75 | 75 |
Zasięg (mm) | 420 | 445 | 470 | 495 |
Stosy (mm) | 607 | 612 | 625 | 644 |
Braki w terenie technicznym
Silnik Bosch CX czwartej generacji zapewnia więcej niż wystarczającą moc do pokonywania stromych i technicznych podjazdów w Focusie. Tutaj geometria, która tak dobrze sprawdza się na płaskim terenie, zauważalnie spowalnia. Chociaż kąt skrętu jest dość stromy, ciężka pozycja siedząca z tyłu i wysoki przód oznaczają, że przednie koło wciąż grozi utratą kontaktu z podłożem. Jedyne, co pomaga, to przesunąć ciężar ciała daleko do przodu i mieć nadzieję, że powściągliwie wyprofilowana tylna opona się nie kręci. Ale: Jam² radzi sobie z umiarkowanymi podjazdami absolutnie niezawodnie.
Podobny obraz wyłania się na zjeździe: jeśli nie jest zbyt stromo, teren nie jest zbyt trudny, a prędkość nie jest zbyt duża, Focus jest naprawdę zabawną maszyną. Każdy kamień zaprasza do zjechania, w każdym wyboju chcesz wciągnąć E-MTB na tylne koło. Jeśli jednak odważysz się pokonywać wymagające szlaki, osiągniesz swoje granice: zwinność zamienia się tutaj w nerwowość, a tylny koniec zapewnia zbyt mały przeciwciśnienie w obszarze granicznym. Widelec Fox 34 Performance działa dobrze, ale jest zauważalnie mniej sztywny niż często używany w tym zakresie skoków Fox 36. Opona Maxxis Rekon na przednim kole sprawdza się w twardej glebie i na suchej nawierzchni, ale nie byłaby naszym pierwszy wybór na rower w tej klasie. Z drugiej strony bezgrupowe 4-tłokowe hamulce Shimano są na najwyższym poziomie i zawsze wystarczająco szybko zatrzymywały nas z dużymi tarczami.
Wielki test Velomotion E-MTB 2020: pola testowe, indywidualne testy i podstawowe informacje
Postawiliśmy sobie trudne zadanie sumiennego i obiektywnego przetestowania 57 eMTB. Dzięki naszym dwóm dużym polem testowym „Highend” i „Bestseller” mieliśmy ogromny wybór różnych motocykli.
Nasz wniosek z testu
Test E-MTB 2020: Najlepsze elektryczne rowery górskie do każdego zastosowania
Test E-MTB 2020: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy przeanalizowaliśmy prawie 60 aktualnych e-rowerów górskich. W zależności od obszaru zastosowania wiele motocykli było przekonujących. Podsumowaliśmy dla Ciebie nasze ulubione artykuły redakcyjne w zależności od grupy docelowej lub obszaru zastosowania. E-MTB Test 2020: Nasi zwycięzcy testów W obu naszych testach mieliśmy bardzo wąską przewagę […]
Nasi kandydaci do testu w kategorii bestsellerów: BH AtomX Lynx 6 Pro | BMC Trailfox AMP SX dwa | Proton Bottechia | Bulls E-Stream Evo AM 3 | Kanion Neuron: ON 9.0 | Centurion No Pogo E R2600i | Corratec E-Power RS 160 Pro | Cube Stereo Hybrid 140 HPCTM | Ducati MIG-S | Ulotka Uproc 3 6.50 | Focus Jam² 6.8 Dziewięć | Fuji Blackhill Evo 27,5+ 1.3 | Ghost Hybrid ASX 6.7+ | Gigantyczna postawa E Pro 0 | Wzmacniacz GT Force | Haibike XDURO AllMtn 3.5 | Hercules Nos Pro FS 1.1 | Kettler Scarpia FS 2.0 | Zdalny CTRL Kona | KTM Macina Chacana 291 | Przepięcie Lapierre'a AM 7.6 | Nox Hybrid All-MTN 5.9 Comp Sachs | Radon Render 8.0 | R Rayom FullRay E-Seven 9.0 | Scott Strike eRide 910 | Wyspecjalizowany Turbo Levo | Stevens E-Pordoi | Stevens E-Sledge ES | Thok Mig 2.0 | Kolejka trekkingowa 7
Można to również znaleźć w kiosku Rocznik testowy Velomotion E-MTB 2020. Na ponad 57 stronach znajdziesz wszystkie 160 indywidualnych testów rowerów, ekscytujące historie i porady dotyczące wszystkiego, co ma związek z e-rowerami górskimi.
Tutaj możesz również bezpośrednio u nas zamówić rocznik E-MTB 2020.
Schreibe einen Kommentar