Test: Dzięki jednemu z najlepszych obecnie napędów E-MTB, dużej baterii i atrakcyjnej cenie, Hercules Nos Pro FS 1.1 powinien znaleźć się wysoko na liście życzeń wielu fanów E-MTB. Jesteśmy również całkowicie zachwyceni 150 mm, chociaż dostajesz bardziej rower turystyczny gotowy do jazdy po szlakach niż sportowy specjalista od zjazdów.
Hercules Nos Pro FS 1.1: Fakty
Skok zawieszenia: 150mm / 150mm
rozmiar koła: 27,5 cali
Napęd: Brose Drive S Mag
Wyświetlacz / jednostka sterująca: Bloki 14D
Pojemność akumulatora (rower testowy): 750Wh
Materiał ramy: Alu
Waga kompletnego roweru (rozmiar L bez pedałów): 25,07 kg
Maksymalna dopuszczalna waga: 125 kg
Cena: € 4.599
Oddzielny film testowy jest obecnie tworzony dla każdego testu E-MTB 2020 i zostanie tu dodany w nadchodzących dniach i tygodniach.
Ramki do zdjęć | Herkules NOS FS |
widelec amortyzowany | RockShox Lyruk Wybierz |
napęd | Brose Drive S Mag |
akumulator | BMZ 750 Wh |
niemy | RockShox Deluxe |
wirniki | Piasty Shimano MT510 / obręcze Rodi Tryp 35 |
Opona VR | Schwalbe Nobby Nic Performance 2,6" |
Tętno opon | Schwalbe Nobby Nic Performance 2,6" |
przerzutka tylna | ShimanoXT M8100 |
dźwignia zmiany biegów | ShimanoXT M8100 |
korba | aluminium |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Magury MT5 |
tarcze hamulcowe | Magura Burza 180/180mm |
sztyca | DP01-Z 125mm (dług.) |
siodło | Ergona SMC40 Sport |
trzon | Kalloy AS-ZG2 |
Lenker | Ponadgabarytowe taśmy nośne MTB |
Nowoczesne elektryczne rowery górskie są niezwykle wszechstronne i rzadko można je wyraźnie zaszufladkować: rowery terenowe, rowery enduro, rowery turystyczne – granice te coraz bardziej się zacierają dzięki wsparciu silnika i najnowszym geometriom. Trend ten jest również wyraźnie widoczny w Hercules Nos FS Pro 1.1, który ma prawdziwego asa w rękawie dzięki świetnej kombinacji napędu i akumulatora.
Znowu i znowu są te rowery - siadaj na nich, jedź, pasuje! Hercules Nos FS mieści się właśnie w tej kategorii. Pozycja siedząca i geometria są konserwatywne w pozytywnym sensie. Oprócz nowoczesnych, progresywnych wymiarów i kątów w rowerach górskich, często zapomina się o jednym kluczowym fakcie: nie każdy kolarz górski chce zaspokoić swojego wewnętrznego Evil Knievel na śmiałych szlakach. Jeśli weźmiesz to trochę bardziej komfortowo, geometria taka jak Hercules Nos FS działa doskonale: Tak, nie jest szczególnie zwrotna ze względu na nieco dłuższe dolne rurki tylnego trójkąta. W zamian pokonuje strome podjazdy bez większego wysiłku, nawet w pozycji siedzącej. Tak, nie możesz wepchnąć wysokiego przodu w nasypy z dużą prędkością. Z drugiej strony, nawet jako nieprofesjonalista, możesz wygodnie usiąść na dłuższej wycieczce jednodniowej i nie musieć później leczyć bolących pleców.
Mocny sprzęt
Dla nas Hercules jest uosobieniem wszechstronnego pojazdu terenowego: rama 150 mm z widelcem Lyrik z przodu i amortyzatorem Monarch z tyłu zapewnia dobrą równowagę między komfortem a przeciwciśnieniem i zachęca do zderzenia wymagające pozwolenie na szlak. Hamulce Magura MT5 zwalniają mocno i niezawodnie. Niestety małe tarcze 180 mm dają niewiele rezerw na dłuższe zjazdy. Dzięki Schwalbe Nobby Nic o szerokości 2,6 cala z przodu iz tyłu Hercules polega na jednej z najpopularniejszych opon MTB ze wszystkich, która dobrze radzi sobie nawet w głębokim terenie, chociaż tutaj rezerwy również nie są szczególnie duże. Trochę szkoda: tania, wydajna mieszanka gumowa szybko osiąga swoje granice na mokrej nawierzchni. Przydałaby nam się również regulowana sztyca z większym skokiem na bardziej strome podjazdy.
Podobne e-rowery górskie w teście
Stevens E-Sledge ES E-MTB w teście: Bogato wyposażony złodziej zakrętów
Stevens Sledge ES: Fakty Skok zawieszenia: 160 mm/150 mm Rozmiar kół: 27,5 cala Napęd: Shimano E8000 Wyświetlacz/jednostka sterująca: Shimano E7000 Pojemność akumulatora (rower testowy): 504 Wh Materiał ramy: aluminium Waga kompletnego koła (rozmiar L bez pedałów): 22,43 kg Dopuszczalna masa całkowita: 140 kg Cena: 5.399 euro Ups, co to jest? W 2020 roku można być nieco zaskoczonym, gdy widzi się obecny e-rower górski […]
Canyon Neuron:ON 9.0 E-MTB w teście: Przyjemny w dotyku, wszechstronny samochód z potencjałem do jazdy w terenie
Test: Canyon Neuron:ON 9.0 zastępuje dobrze wychowany rower turystyczny z pełnym zawieszeniem w gamie E-MTB z Koblencji, ale był w stanie udowodnić w teście, że jest to doskonały, wszechstronny i wszechstronny rower terenowy . Nawet na zjeździe był (prawie) całkowicie przekonujący dzięki świetnemu podwoziu, jeśli podejdzie się do niego nieco ostrożniej. Kanion Neuron:ON […]
Test Ducati MIG-S E-MTB: Sportowy narciarz zjazdowy z przemyślaną konstrukcją ramy
Test: Nazwa Ducati na ramie budzi duże nadzieje. Mig-S może to w większości spełnić - z doskonałymi osiągami na szlaku, co powinno szczególnie spodobać się sportowym kierowcom. Na podjeździe trzeba podejść trochę łagodniej. Ducati MIG-S: Fakty Skok zawieszenia: 150mm/140mm Rozmiar kół: Mullet-Mix 29/27,5 cala Napęd: Shimano E8000 […]
Cichy i mocny silnik
Kiedy grawitacja nie zapewnia napędu i musisz sam pedałować, Nos FS może naprawdę zabłysnąć. Odpowiednio dostrojony silnik Brose Drive S Mag ma dużą moc, ale zachowuje naturalność nawet przy najwyższym poziomie wsparcia, a przede wszystkim jest przyjemnie cichy. W połączeniu z dużym akumulatorem w dolnej rurze, możliwe są również jednodniowe wycieczki bez konieczności ciągłego obserwowania wskaźnika poziomu naładowania. A propos wyświetlacza: połączenie wyświetlacza z jednostką sterującą jest ergonomiczne i intuicyjne w obsłudze. Niestety, monochromatyczny wyświetlacz jest trudny do odczytania w bezpośrednim świetle słonecznym, ale to nie umniejsza ogólnego pozytywnego wrażenia.
Pozostałe komponenty są rozsądnie dobrane i przekonują. Przede wszystkim nienaganna 12-biegowa przekładnia Shimano XT wie, jak zadowolić. Ergonomicznie ukształtowane uchwyty wymagają trochę przyzwyczajenia, ale można je szybko i tanio wymienić, jeśli Ci się nie podobają.
Wielki test Velomotion E-MTB 2020: pola testowe, indywidualne testy i podstawowe informacje
Postawiliśmy sobie trudne zadanie sumiennego i obiektywnego przetestowania 57 eMTB. Dzięki naszym dwóm dużym polem testowym „Highend” i „Bestseller” mieliśmy ogromny wybór różnych motocykli.
Nasz wniosek z testu
Test E-MTB 2020: Najlepsze elektryczne rowery górskie do każdego zastosowania
Test E-MTB 2020: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy przeanalizowaliśmy prawie 60 aktualnych e-rowerów górskich. W zależności od obszaru zastosowania wiele motocykli było przekonujących. Podsumowaliśmy dla Ciebie nasze ulubione artykuły redakcyjne w zależności od grupy docelowej lub obszaru zastosowania. E-MTB Test 2020: Nasi zwycięzcy testów W obu naszych testach mieliśmy bardzo wąską przewagę […]
Nasi kandydaci do testu w kategorii bestsellerów: BH AtomX Lynx 6 Pro | BMC Trailfox AMP SX dwa | Proton Bottechia | Bulls E-Stream Evo AM 3 | Kanion Neuron: ON 9.0 | Centurion No Pogo E R2600i | Corratec E-Power RS 160 Pro | Cube Stereo Hybrid 140 HPCTM | Ducati MIG-S | Ulotka Uproc 3 6.50 | Focus Jam² 6.8 Dziewięć | Fuji Blackhill Evo 27,5+ 1.3 | Ghost Hybrid ASX 6.7+ | Gigantyczna postawa E Pro 0 | Wzmacniacz GT Force | Haibike XDURO AllMtn 3.5 | Hercules Nos Pro FS 1.1 | Kettler Scarpia FS 2.0 | Zdalny CTRL Kona | KTM Macina Chacana 291 | Przepięcie Lapierre'a AM 7.6 | Nox Hybrid All-MTN 5.9 Comp Sachs | Radon Render 8.0 | R Rayom FullRay E-Seven 9.0 | Scott Strike eRide 910 | Wyspecjalizowany Turbo Levo | Stevens E-Pordoi | Stevens E-Sledge ES | Thok Mig 2.0 | Kolejka trekkingowa 7
Można to również znaleźć w kiosku Rocznik testowy Velomotion E-MTB 2020. Na ponad 57 stronach znajdziesz wszystkie 160 indywidualnych testów rowerów, ekscytujące historie i porady dotyczące wszystkiego, co ma związek z e-rowerami górskimi.
Tutaj możesz również bezpośrednio u nas zamówić rocznik E-MTB 2020.
Schreibe einen Kommentar