Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

E-rowerykompletne kołaTesty

Test GT Force AMP E-MTB: Świetna oferta dla spragnionych szlaków rowerzystów górskich z napędem elektrycznym

20 Czerwca 2020 by Michała Faissa

Wzmacniacz GT Force

Test: GT Force AMP to zupełnie nowy E-MTB na sezon 2020 i od razu zachwyca atrakcyjnym stosunkiem ceny do wydajności. Połączenie przemyślanego, solidnego sprzętu i nowoczesnej geometrii daje dużo frajdy.

GT Force AMP: Fakty

Skok zawieszenia: 150/150mm
rozmiar koła: 29 cali
Napęd: Shimano E8000
Wyświetlacz / jednostka sterująca: Shimano E7000
Pojemność akumulatora (rower testowy): 504Wh
Materiał ramy: Alu

Waga kompletnego roweru (rozmiar S bez pedałów): 23,5 kg
Maksymalna dopuszczalna waga: 120 kg
Cena: € 4.499



Obecnie dla każdego testu E-MTB 2020 tworzony jest osobny film testowy, który zostanie tu dodany w nadchodzących dniach i tygodniach

Ramki do zdjęć Wymuś zezwolenie 29
widelec amortyzowany RockShox 35 złoty RL
napęd Shimano E8000
akumulator 504Wh
niemy Wybór RockShox Deluxe
wirniki Piasty Shimano MT400 / obręcze WTB STX i29
Opona VR Maxxis Minion DHF Exo+ 2,6"
Tętno opon Maxxis Minion DHRII Exo+ 2,6"
przerzutka tylna sram sx orzeł
dźwignia zmiany biegów sram sx orzeł
korba Shimano E8000 34t
przerzutka Ohne
Hamulec SHIMANOMT420
tarcze hamulcowe Shimano RT30 203/203mm
sztyca Słupek AllTerra 120mm (S)
siodło WTB Silverado Sport
trzon GT AllTerra
Lenker Taśmy nośne GT Alloy
GT E-Fully oferuje 150 mm skoku z przodu iz tyłu. Pomimo dość lichego wyglądu, tylny amortyzator Deluxe Select+ doskonale radzi sobie z większością wyzwań. Dopiero dłuższe zjazdy w trudnym terenie i duże prędkości sprawiają, że się poci.


W przyjemnie smukłej rurze dolnej umieszczono akumulator 504Wh firmy Shimano, który zasila silnik E8000 w energię elektryczną.
Mocne opony Maxxis na 29-calowych kołach zapewniają dobrą przyczepność.

Wraz z Amerykanami z GT kolejny tradycyjny producent poszerza swoje portfolio E-MTB na rok 2020. Najbardziej wyróżniającą się nowością jest Force Amp, który już na papierze obiecuje dużo zabawy: skok sprężyny 2020 mm spotyka się z 150-calowymi kołami z mocnymi oponami i bardzo nowoczesną geometrią. Wymiary ramy są również tym, co pozwala GT wyróżnić się z tłumu i umieścić kierowcę w świetnej, centralnej pozycji siedzącej. Siedzisz ładnie na rowerze zamiast na nim i od razu masz poczucie kontroli. Każdy, kto nigdy wcześniej nie jeździł na nowoczesnym rowerze górskim, będzie potrzebował kilku metrów toczenia, aby się do niego przyzwyczaić, ale wtedy poradzi sobie wspaniale.

Geometria GT Force AMP

SMLXL
rura podsiodłowa (w mm)430450480510
Rura górna rzeczywista (w mm)539562588617
główka ramy (w mm)115115115124
tylny trójkąt (w mm)455455455455
Rozstaw osi (w mm)1209123412591288
Kąt skrętu (w °)65656565
Kąt siedziska (w °)76767676
Zasięg (mm)425450475500
Stosy (mm)617617617626


Podobne e-rowery górskie w teście

[blog posts_per_page=”3″ taxonomy=”post_tag” tax_term=”43565″ order=”desc” orderby=”rand”]

Nieoczekiwanie silny wspinacz



Z tej pozycji pedałowanie jest cudownie łatwe, a dobra równowaga jest widoczna również na przejściach podjazdowych. Leśne drogi czy umiarkowany teren i tak nie stanowią wyzwania dla większości E-MTB - ale gdy tylko robi się technicznie i stromo, ziarno oddziela się od plew. Właśnie w tym miejscu Force Amp może zdobyć punkty: dość długie tylne widełki i stromy kąt siedziska zapewniają odpowiedni nacisk na tylne koło, które przyczepne opony DHRII firmy Maxxis mogą przekształcić w napęd nawet w trudnych warunkach terenowych.

Skoro o napędzie mowa: odpowiada za to silnik E8000 firmy Shimano, który zapewnia jak zwykle dynamiczne, naturalne, ale i głośne wspomaganie. Fakt, że nie działa tak mocno, jak niektóre inne silniki środkowe, jest do zniesienia, zwłaszcza że wbudowana dźwignia zmiany biegów Sram Eagle ma szeroki zakres na pokładzie.

Udany sprzęt ze słabymi szczegółami

Dźwignie hamulca na 2 palce, a także przełącznik kciuka do wspornika kroplomierza nie są całkiem optymalne z ergonomicznego punktu widzenia. Niemniej jednak wszystkie elementy sterujące można ustawić tak, aby były łatwo dostępne podczas jazdy.
Przestarzałe: ze skokiem 120 mm w rozmiarach S i M oraz 130 mm w rozmiarach L i XL, własna regulowana sztyca oferuje stosunkowo mały skok. Przynajmniej od rozmiaru L powinien mieć 150 mm lub więcej.


Udana interakcja wbudowanych komponentów jest również widoczna na poniższym szlaku, chociaż Force Amp musi tutaj oddać hołd niskiej cenie. Jako doświadczony motocyklista czujesz się jak w swoim żywiole na GT i od razu nabierasz prędkości. Do pewnego momentu tanie zawieszenie RockShox może nadążyć, ale widelec 35 Gold z przodu osiąga swoje granice w szczególności przy szybkich, mocnych uderzeniach. To samo tyczy się hamulców od Shimano: MT420 to najtańsze 4-tłokowe hamulce od Japończyków i razem z dużymi tarczami mają wystarczającą moc, choć rezerwy nie są duże, a siły operacyjne rosną zauważalnie, szczególnie przy dłuższych zjazdach. Nie podobała nam się również dwupalcowa dźwignia hamulca, która tak naprawdę nie pasuje do sportowego E-MTB, takiego jak Force Amp.



W każdym razie ergonomia kokpitu nie dorównuje poziomowi innych urządzeń: na przykład klasyczna dźwignia sterowana kciukiem do regulowanej sztycy, która również ma niewielki udźwig, jest niezrozumiała. Z drugiej strony wybór opon okazał się strzałem w dziesiątkę: połączenie Maxxis z DHF i DHRII, oba o szerokości 2,6 cala i ze stabilną karkasem Exo+, to idealny wybór dla mocnego motocykla, takiego jak GT Force Amp.

Wielki test Velomotion E-MTB 2020: pola testowe, indywidualne testy i podstawowe informacje

Postawiliśmy sobie trudne zadanie sumiennego i obiektywnego przetestowania 57 eMTB. Dzięki naszym dwóm dużym polem testowym „Highend” i „Bestseller” mieliśmy ogromny wybór różnych motocykli.



Nasz wniosek z testu
[konkretny blog=”133623″ posty_na_stronę=”1″ ]

Nasi kandydaci do testu w kategorii bestsellerów: BH AtomX Lynx 6 Pro | BMC Trailfox AMP SX dwa | Proton Bottechia | Bulls E-Stream Evo AM 3 | Kanion Neuron: ON 9.0 | Centurion No Pogo E R2600i | Corratec E-Power RS ​​160 Pro | Cube Stereo Hybrid 140 HPCTM | Ducati MIG-S | Ulotka Uproc 3 6.50 | Focus Jam² 6.8 Dziewięć | Fuji Blackhill Evo 27,5+ 1.3 | Ghost Hybrid ASX 6.7+ | Gigantyczna postawa E Pro 0 | Wzmacniacz GT Force | Haibike XDURO AllMtn 3.5 | Hercules Nos Pro FS 1.1 | Kettler Scarpia FS 2.0 | Zdalny CTRL Kona | KTM Macina Chacana 291 | Przepięcie Lapierre'a AM 7.6 | Nox Hybrid All-MTN 5.9 Comp Sachs | Radon Render 8.0 | R Rayom FullRay E-Seven 9.0 | Scott Strike eRide 910 | Wyspecjalizowany Turbo Levo | Stevens E-Pordoi | Stevens E-Sledge ES | Thok Mig 2.0 | Kolejka trekkingowa 7

Można to również znaleźć w kiosku Rocznik testowy Velomotion E-MTB 2020. Na ponad 57 stronach znajdziesz wszystkie 160 indywidualnych testów rowerów, ekscytujące historie i porady dotyczące wszystkiego, co ma związek z e-rowerami górskimi.
Tutaj możesz również bezpośrednio u nas zamówić rocznik E-MTB 2020.



Powrót do: Lista najlepiej sprzedających się E-MTB 2020

Wniosek: GT Force AMP

Pro

  • Zrównoważone podwozie
  • Nowoczesna geometria
  • Zwinny i żywy

Contra

  • Słabe hamulce
  • Wsparcie z niewielkim udźwigiem

fakty

materiał ramyaluminium
rozmiar koła29 cali
typ napęduShimano E8000
podróż150/150mm
Waga23,5 kg
Cena4.499 Euro
Sieć www.gtbicycles.com
SpadekUphill
 
płynne działanieZwinny
 

ocena

78%

Cena-wydajność

87%
Przekonujący! Dzięki Force Amp firmie GT udało się stworzyć sportowy, mocny e-rower górski w naprawdę atrakcyjnej cenie. Oczywiście, jeśli chodzi o sprzęt, musisz być gotowy na kilka kompromisów, więc hamulce powinny mocniej trzymać, a regulowana sztyca ma nieco mniejszy skok. Z drugiej strony niedrogie elementy podwozia działają zaskakująco dobrze, co jest również zasługą dobrze zaprojektowanego tylnego trójkąta. Ogólnie rzecz biorąc, miłe zaskoczenie w naszym polu testowym.
tagi:E-całkowicieE-MTBemtb20bsGTShimano

O Michała Faissa

Michael Faiß studiował anglistykę i historię w Monachium. Po spędzeniu roku w Anglii pracował jako tłumacz między innymi dla magazynu Procycling i Degen Mediahouse. Od dzieciństwa jest także zapalonym rowerzystą i mechanikiem, a zwłaszcza poza utartymi szlakami czuje się jak w domu.

Cilo Kyano C2

Recenzja Cilo Kyano C2: Mocny silnik – mały akumulator – wszechstronna koncepcja?

Komfort i wydajność na co dzień: Byki Iconic EVO FS

Loteria: Wygraj nowego Scott Addict 30!

Nowy Giant Anthem Advanced SL

Światowej klasy – rower mistrza świata XC: Nowy Giant Anthem Advanced SL

Ryś amerykański Smith

Recenzja Smith Bobcat: Fotochromowy, wszechstronny model na szlak

Cratoni Skyvision

Recenzja Cratoni Skyvision: Mistrz stosunku ceny do jakości z drobnymi słabościami

Shimano Technium L

Shimano Technium L w recenzji: Świetne szkło, słaba rama?

Recenzja Lazer VeloVox: Łatwa komunikacja na rowerze

Mavic Comete Ultimate 2 MIPS w teście: Wydajność i ochrona z jednego źródła

Scott Fastlane

Nowy elektryczny rower szosowy Scott Fastlane: Wbudowany tylny wiatr o wadze poniżej 10 kilogramów

Uvex Sportstyle 235V

Recenzja Uvex Sportstyle 235V: Stylowy, wszechstronny model z ogromnym polem widzenia

Jeśli wyjątkowo nie lubisz łapać gumy: Specjalistyczny Mondo TLR

Test: Okulary fotochromatyczne: Święty Graal dla kolarzy górskich?

Rudy Project Spinshield Pro

Projekt Rudy Spinshield Pro: Klasa premium z drobnymi kompromisami

Related Stories

  • Thok MIG 2.0 E-MTB w teście: Okazje zjazdowe dla kierowców sportowych
  • Canyon Neuron:ON 9.0 E-MTB w teście: Przyjemny w dotyku, wszechstronny samochód z potencjałem do jazdy w terenie
  • Elektryczne rowery górskie: Test: Thok MIG - Przekonujący E-Fully z Włoch
  • Recenzja Rotwild R.X735 Pro: Stara wyrocznia czy nadal gorąca rada?
  • Commencal Maxmax Power w teście: Sportowy e-hardtail ze słabym wyposażeniem
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH