Test: Włosi z Thok udowadniają, że przy zakupie roweru warto myśleć nieszablonowo. Rowery nie są nam dobrze znane, ale nowy Thok MIG 2.0 udowadnia, że można dostać bardzo fajny E-MTB w relatywnie niskiej cenie - jeśli jest się gotowym na kompromis lub dwa.
Thok MIG 2.0: Fakty
Skok zawieszenia: 150/140mm
rozmiar koła: Mullet mix 27,5/29 cala
Napęd: Shimano E7000
Wyświetlacz / jednostka sterująca: Shimano E7000
Pojemność akumulatora (rower testowy): 504Wh
Materiał ramy: aluminium
Waga kompletnego roweru (rozmiar L bez pedałów): 24,05 kg
Maksymalna dopuszczalna waga: 120 kg
Cena: € 3.850
Obecnie dla każdego testu E-MTB 2020 tworzony jest osobny film testowy, który zostanie tu dodany w nadchodzących dniach i tygodniach
Ramki do zdjęć | Aluminium 6061 T4 T5 |
widelec amortyzowany | RockShox 35RC |
napęd | Shimano E7000 |
akumulator | Shimano 504Wh |
niemy | RockShox Deluxe Wybierz R |
wirniki | Thok Drift 35mm |
Opona VR | Maxxis Assegai Exo+ 2,6" |
Tętno opon | Maxxis Assegai Exo+ 2,6" |
przerzutka tylna | sram sx orzeł |
dźwignia zmiany biegów | sram sx orzeł |
korba | Shimano 34t |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Sram Przewodnik T |
tarcze hamulcowe | Sram Linia środkowa 200/200 mm |
sztyca | Thok 150mm (L) |
siodło | Thok Fit Chrome |
trzon | Siła Thoka 45 mm |
Lenker | Thok oversize |
Najtańszy e-MTB w naszym teście za znacznie poniżej 4.000 euro pochodzi od włoskiego producenta Thok i dowodzi, że przy sprytnych oszczędnościach można złożyć naprawdę zabawny rower za stosunkowo niewielkie pieniądze. Oczywiście tu i ówdzie dokonano cięć, zarówno z komponentami, jak iz silnikiem. E7000 jest tańszym z dwóch napędów Shimano.
Trudna droga na szczyt
Jest to również popęd, który ma bezpośredni negatywny wpływ. Pod względem osiągów odstaje daleko w tyle za konkurencją i sprawia, że na stromym terenie trzeba pedałować zauważalnie mocniej niż w przypadku nowoczesnych rowerów elektrycznych. Pod względem dynamiki, zachowania reakcji i naturalności wciąż może przekonać, a niski poziom głośności to także plus „małego” silnika Shimano.
Geometria Thok MIG 2.0
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 400 | 435 | 470 | 520 |
Pozioma rura górna (w mm) | 560 | 600 | 630 | 665 |
główka ramy (w mm) | 100 | 110 | 130 | 150 |
tylny trójkąt (w mm) | 450 | 450 | 450 | 450 |
Rozstaw osi (w mm) | 1165 | 1189 | 1229 | 1255 |
Kąt skrętu (w °) | 66 | 66 | 66 | 66 |
Kąt siedziska (w °) | 74.7 | 74.7 | 74.7 | 74.7 |
Zasięg (mm) | 413 | 432 | 456 | 483 |
Stosy (mm) | 596 | 606 | 624 | 642 |
W końcu Thok wyposażył MIG 2.0 z SX Eagle firmy Sram w 12-biegowy układ napędowy z szeroką gamą kaset. Jest więc łatwy bieg górski i możesz wspiąć się na szczyt bez większego wysiłku - nawet jeśli zajmie to trochę więcej czasu niż z mocniejszym silnikiem środkowym. Jednak słabnący napęd to nie jedyny powód, dla którego MIG 2.0 nie chce czuć się komfortowo podczas wspinaczki. Pozycja siedząca jest nieco ciężka z tyłu i bez przenoszenia ciężaru do przodu przednie koło grozi utratą kontaktu na stromych odcinkach.
Podobne e-rowery górskie w teście
Trek Rail 7 E-MTB w teście: Świetna rama z ogromnym potencjałem
Test: Trek Rail 7 to świetna zabawa dzięki bardzo wysokiej jakości i dobrze wyważonej ramie. Sprytna integracja baterii, świetna geometria, przekonujący napęd – Amerykanie naprawdę zrobili wszystko dobrze pod tym względem. Wyposażenie też w dużej mierze przekonuje, choć nieco ogranicza wielki potencjał ramy. Trek Rail 7: The Facts Skok: 160 mm/150 mm Rozmiar koła: 29 cali […]
Test Kettler Scarpia FS 2.0 E-MTB: Turysta terenowy dalekiego zasięgu
Test: Kettler Scarpia FS 2.0 to dość mocny, nowy E-MTB z kuźni tradycyjnego niemieckiego producenta. Mocne wyposażenie i bardzo dobroduszne zachowanie podczas jazdy powinno spodobać się szerokiemu gronu nabywców i potrafiło przekonać w teście. Kettler Scarpia FS 2.0: Fakty Skok zawieszenia: 150mm/150mm Rozmiar koła: 27,5 cala Napęd: Shimano E8000 Wyświetlacz / jednostka sterująca: Shimano E8000 […]
Specialized Turbo Levo E-MTB w teście: Mocne osiągi mimo przeciętnego wyposażenia
Test: Co się mówi? Nie oceniaj książki po okładce? Jeśli chcesz zastosować tę mądrość w świecie rowerów, możesz powiedzieć: Nie oceniaj roweru po jego komponentach. Specialized Turbo Levo jest tego imponującym dowodem, ponieważ oferuje wysoką wydajność pomimo skromnego wyposażenia. Specialized Turbo Levo: Fakty Podróże: […]
Świetny rower terenowy
Fakt, że nasza ogólna ocena jest dość pozytywna pomimo tych poniżej średniej wydajności wspinaczkowej, wynika z dobrych wyników Thok MIG 2.0 na szlaku. Zawieszenie RockShox działa dobrze, ale jest raczej twarde z przodu iz tyłu, dlatego powinno bardziej spodobać się kierowcom sportowym niż entuzjastom turystyki. Dzięki poręcznej geometrii i mieszance rozmiarów kół oferuje bardzo przyjemne połączenie żwawego pokonywania zakrętów i potężnej odrobiny gładkości. Mocne opony Maxxis Assegai z odporną na przebicie osnową Exo+ również przyczyniają się do tego ostatniego.
Dzięki bardzo nisko położonemu środkowi ciężkości, Thok jest generalnie bardzo pełny na szlaku, nawet gdy naprawdę dudni. Niestety hamulce Sram Guide T były mniej przekonujące, ponieważ dość mocno się pociły na długich zjazdach.
Niska cena jest również możliwa dzięki temu, że Thok nadal polega na zewnętrznej baterii. Znajduje się pod dolną rurą i nadal jest ładnie zintegrowany dzięki sprytnej konstrukcji ramy. Pokrywa akumulatora nie tylko chroni akumulator przed wyrzucanymi kamieniami, ale także zapewnia jego bezpieczne osadzenie.Jest to nie tylko zauważalne dzięki przyjemnemu hałasowi w tle podczas zjazdu - grzechotanie? Nic!
Wielki test Velomotion E-MTB 2020: pola testowe, indywidualne testy i podstawowe informacje
Postawiliśmy sobie trudne zadanie sumiennego i obiektywnego przetestowania 57 eMTB. Dzięki naszym dwóm dużym polem testowym „Highend” i „Bestseller” mieliśmy ogromny wybór różnych motocykli.
Nasz wniosek z testu
Test E-MTB 2020: Najlepsze elektryczne rowery górskie do każdego zastosowania
Test E-MTB 2020: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy przeanalizowaliśmy prawie 60 aktualnych e-rowerów górskich. W zależności od obszaru zastosowania wiele motocykli było przekonujących. Podsumowaliśmy dla Ciebie nasze ulubione artykuły redakcyjne w zależności od grupy docelowej lub obszaru zastosowania. E-MTB Test 2020: Nasi zwycięzcy testów W obu naszych testach mieliśmy bardzo wąską przewagę […]
Nasi kandydaci do testu w kategorii bestsellerów: BH AtomX Lynx 6 Pro | BMC Trailfox AMP SX dwa | Proton Bottechia | Bulls E-Stream Evo AM 3 | Kanion Neuron: ON 9.0 | Centurion No Pogo E R2600i | Corratec E-Power RS 160 Pro | Cube Stereo Hybrid 140 HPCTM | Ducati MIG-S | Ulotka Uproc 3 6.50 | Focus Jam² 6.8 Dziewięć | Fuji Blackhill Evo 27,5+ 1.3 | Ghost Hybrid ASX 6.7+ | Gigantyczna postawa E Pro 0 | Wzmacniacz GT Force | Haibike XDURO AllMtn 3.5 | Hercules Nos Pro FS 1.1 | Kettler Scarpia FS 2.0 | Zdalny CTRL Kona | KTM Macina Chacana 291 | Przepięcie Lapierre'a AM 7.6 | Nox Hybrid All-MTN 5.9 Comp Sachs | Radon Render 8.0 | R Rayom FullRay E-Seven 9.0 | Scott Strike eRide 910 | Wyspecjalizowany Turbo Levo | Stevens E-Pordoi | Stevens E-Sledge ES | Thok Mig 2.0 | Kolejka trekkingowa 7
Można to również znaleźć w kiosku Rocznik testowy Velomotion E-MTB 2020. Na ponad 57 stronach znajdziesz wszystkie 160 indywidualnych testów rowerów, ekscytujące historie i porady dotyczące wszystkiego, co ma związek z e-rowerami górskimi.
Tutaj możesz również bezpośrednio u nas zamówić rocznik E-MTB 2020.
Schreibe einen Kommentar