Test: Felt Broam 30 z lekką konfiguracją szutrową łączy w sobie duży komfort podczas długich wypraw po szutrze i asfalcie z żwawą jazdą i płynną jazdą, aby uczynić je jeszcze przyjemniejszymi. Sportowi rowerzyści szutrowi, osoby dojeżdżające do pracy, pakowacze rowerów lub każdy, kto tak naprawdę nie chce się angażować, ma zrelaksowanego towarzysza zapewniającego mnóstwo radości z jazdy w Broam 30.
Felt Broam 30 - Rama
Sercem Felt Broam 30 jest tak zwana aluminiowa rama SuperLite, która nie tylko tak się nazywa, ale w rzeczywistości jest jedną z lekkich w sektorze gravlerów aluminiowych. Przejawia się to w kremowo-zielonym wyglądzie z ładnymi elementami konstrukcyjnymi, w tym nowoczesnymi napisami. Łapka w górę za dobór kolorystyczny, bo w porównaniu z czernią i bielą, trudno tu dostrzec lekkie zabrudzenia czy kurz, ale tylko marginalnie i tak wracając do technologii.
Podczas jej projektowania szczególnie ważne było, aby rama, pomimo stosunkowo niewielkiej wagi, była bardzo solidna, wytrzymała i wystarczająco wygodna na długie przejażdżki. W tym celu Broom 30 jest połączony z widelcem UHC Advanced Carbon. Mocno zapętlona górna rura zapewnia Felt Gravler dość zrelaksowaną i wyprostowaną pozycję siedzącą, co powinno zapewniać wygodną jazdę. Dzięki pochyleniu tył nie jest ściągany jeszcze niżej, jak w wielu innych modelach, ponieważ powinno to zapewnić wystarczającą elastyczność dzięki już niskiemu punktowi początkowemu połączenia górnej rury i rury podsiodłowej, a tym samym dopełnić bardzo kompaktową ramę. Jeśli chodzi o komfort, wystająca sztyca z pewnością również odgrywa ważną rolę, ponieważ w połączeniu z tylnym trójkątem przyczynia się również do elastyczności w obszarze siedzenia.
Dzięki atrakcyjnemu prowadzeniu kabli Felt Broam 30 ma stosunkowo czysty wygląd. Oczka na różne torby i uchwyty, takie jak trzeci uchwyt na butelkę na górnej rurze, również sprawiają, że Felt Broam 30 jest bardzo wszechstronnym rowerem, który powinien spodobać się również entuzjastom bikepackingu wśród szutrowych jeźdźców. Jeszcze większą wszechstronność oferuje wybór między 700C z oponami do 45 mm a kołami 650B z oponami do 2,0″, które można zmieścić w Broam.
Felt Broam 30 - Funkcje
Jak poważnie podchodzisz do tematu Gravel z Felt Broam 30, widać nie tylko po ramie, ale także po specyficznej dla Gravel grupie osprzętu Shimano GRX, która dzięki swojej funkcjonalności i konfiguracji jest idealna do jazdy po szutrze. Grupa osprzętu 2×11 ma 46 lub 30 zębów na tarczy i kasetę 11-34 dla szerokiego zakresu i precyzyjnych stopni przełożeń. Oczywiście zastosowano również mocne, hydrauliczne tarcze GRX, które nie tylko zapewniają bezpieczeństwo na nierównym terenie.
Elementy kokpitu i osprzęt pochodzą z własnej marki Felt, Devox, a stabilne koła Adventure 2.1 również pochodzą z własnej marki firmy. Te nie tylko oferują solidność bez żadnych dodatków, ale są również wyposażone w system bezdętkowy i dlatego są aktualne z technicznego punktu widzenia. Jedyne lekko wyprofilowane opony Maxxis Refuse są montowane w 40 mm z ochroną przed przebiciem Max-Shield. Oprócz ramy i geometrii, prawdopodobnie mają one największy wpływ na osiągi Felt Broam 30. Ponieważ szybko staje się jasne, że należy skupić się bardziej na szutrze i wytrzymałości, ponieważ trudno jest robić naprawdę trudne rzeczy z tymi oponami powinien odwiedzić lokal. Jednak ta konfiguracja powinna wystarczyć na zwykłe ścieżki szutrowe, drogi szutrowe lub drogi leśne. Dużą zaletą są oczywiście świetne właściwości toczenia zarówno na szutrze, jak i asfalcie, co nadaje Broamowi 30 bardzo żwawy charakter.
Felt Broam 30 - Szybka zamiatarka nie tylko na żwirze
Dzięki wysokiej jakości karbonowemu widelcowi w połączeniu z udaną aluminiową ramą, Felt Broam 30 oferuje nie tylko dobre wartości sztywności, co odczuliśmy szczególnie podczas napędzania i przyspieszania, ale także bardzo bezpośrednie i precyzyjne prowadzenie, które pozwala nam szybko zakrętów na przejściach technicznych i przeszkodach i, całkiem nawiasem mówiąc, dawały pewien poziom bezpieczeństwa. Broam ma tylko małe problemy, jeśli chodzi o naprawdę szybki sprint, ponieważ wydaje się wtedy nieco powolny, co jest idealne dla aluminiowej ramy w tej kategorii i przedziale cenowym.
Przy wyższych prędkościach wspaniała gładkość mogła wywołać uśmiech na naszych twarzach, ponieważ mogliśmy korzystać z prostego napędu Felt Broam 30 na długich dystansach i dzięki temu byliśmy w stanie dość szybko pokonywać kilometry. To zdecydowanie powinno zadowolić rowerzystów i fanów dłuższych wycieczek, bo tak po prostu łatwiej się jeździ. Raczej nieprofilowane opony Maxxis z pewnością nie są całkowicie bezobsługowe, chociaż nie zapewniają dużej przyczepności na grubszym podłożu, mogą przekonać na zwykłym szutrze i oczywiście asfalcie z pierwszorzędnymi właściwościami tocznymi i szybko doprowadzić nas do celu. Jeśli jednak szukasz prawdziwej zabawy na szutrze, powinieneś raczej użyć więcej profilu na oponach i ewentualnie je zmienić.
Atrakcyjny komfort i elastyczność, zwłaszcza tylnej części, są szczególnie przyjemne podczas długich przejażdżek, ponieważ w połączeniu ze zrelaksowaną geometrią umożliwia wiele przyjemnych godzin w siodle. Jak już wspomniano, nie oznacza to, że Felt Broam 30 traci cokolwiek ze swojego sportowego charakteru. Oczywiście zachowuje się raczej umiarkowanie na dysku i potrzebuje trochę czasu, aby nabrać rozpędu. Mimo to możesz szybko wyruszyć w drogę, zwłaszcza na długich dystansach, dzięki świetnemu napędowi, płynnej pracy i niskim oporom toczenia.
Schreibe einen Kommentar