Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

roweryTesty

rowery wyścigowe: Test: BMC Roadmachine X – Jak najwięcej rowerów szosowych!

22. Października 2018 by Floriana Nowaka

Test: BMC Roadmachine wywołał poruszenie, gdy został wprowadzony na rynek kilka lat temu - wszechstronny rower szosowy z powodzeniem zatarł granice między wyścigami, wytrzymałością, aerodynamiką i turystyką. Logiczne jest więc, że taka uniwersalna platforma z BMC Roadmachine X otrzymuje również odgałęzienie Gravel. Czy rower może być równie przekonujący jak jego asfaltowy odpowiednik?

BMC Roadmachine X: Fakty

Materiał ramy: aluminium
Rozmiar kół: 700c
prześwit opon: 35mm (700c)
Wymiary osi (v/h): 12×100/142×12
Oczka błotnika: Ja
Oczka do bagażnika (v/h): Nie / Tak
uchwyt na butelkę: Rura dolna w górę, rura podsiodłowa

Masa koła v/h (z oponami, kasetą i tarczami hamulcowymi): 1.490g / 2.170g
Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M):
9,38 kg
Cena: € 2.299



Maszyna drogowa BMC X:

Czy jesteśmy świadkami wyginięcia klasycznej maszyny wyścigowej? Patrząc na BMC, można by pomyśleć, że hamulce szczękowe i wąskie opony wkrótce odejdą w przeszłość. Zwłaszcza, że ​​te dwie rzeczy są ze sobą powiązane: opony o szerokości 30 mm to najbardziej pasujące do klasycznego roweru wyścigowego, a my wiemy, jak daleko można na nich zejść z asfaltu.
Z drugiej strony, ile zajmuje wydłużenie pętli drogowej na jedną lub drugą drogę gruntową i utwardzoną szutrówkę? Nie potrzebujesz do tego opon o szerokości 34 cali - XNUMX mm wystarczy, zwłaszcza jeśli opony i felgi są kompatybilne z systemem bezdętkowym, a zatem są odporne na przebicie i przebicie.

Geometria BMC Roadmachine X

475154565861
rura podsiodłowa (w mm)465490533548564600
Pozioma rura górna (w mm)532539554564579594
główka ramy (w mm)128154172186205228
tylny trójkąt (w mm)420420420420420420
Rozstaw osi (w mm)99810071016102410341044
Kąt skrętu (w °)70.570.571.571.57272.5
Kąt siedziska (w °)73.573.573.573.573.573.5
Zasięg (mm)376376385391400408
Stosy (mm)525550571585604628
Ramki do zdjęć Maszyna drogowa X
widelec amortyzowany Roadmachine X Carbon
wirniki Dysk Mavic Allroad UST
opona Ekspozycja WTB 34 mm
przerzutka tylna Ram rywal 1
dźwignia zmiany biegów Ram rywal 1
korba Sram rywal 1 40t
przerzutka Ohne
Hamulec Sram Rival HRD
sztyca BMC RSP 03
siodło Sprzedam Royal 2075 HRN
trzon BMCRSM 01
Lenker BMC RAB 03


I w tym miejscu ujawnia się urok Roadmachine X: motocykl łączy w sobie tyle motocykla wyścigowego, ile to możliwe, z tak dużą przydatnością do jazdy w terenie, jak to konieczne. Widać to już po geometrii, która wzorowana jest na sportowej szosówce z wyraźnym camberem i zauważalnym rozciągnięciem. BMC sprawia wrażenie zwinnego i żwawego, a jednocześnie zapewnia komfort dzięki giętkim oponom. Dzięki gładkiemu bieżnikowi i klockom barkowym oferuje dobry kompromis między płynną jazdą a przyczepnością w terenie; profil osiąga swoje granice tylko wtedy, gdy opiera się na asfalcie. Ponadto opony wyglądają elegancko dzięki kremowej ściance bocznej i jasnej taśmie zabezpieczającej szwy.

Szwajcarzy zbudowali nie najlżejszy, ale jeden z najlepszych zestawów kołowych na polu testowym: stosunkowo młody Mavic Allroad UST (na próbę) z obręczami bez haczyków, które są bardzo szerokie po wewnętrznej stronie, idealnie nadają się do opon w formacie crossowym lub szutrowym. Kompletny Sram Rival jest również atrakcyjny, chociaż zainteresowane strony są zachęcane do zakupu drugiej kasety: 11-42 jest zbyt szorstka dla szybkich jednostek na drodze; tutaj powinieneś przełączyć się na 11-32 lub nawet 11-28. W przeciwnym razie obowiązuje następująca zasada: dzięki rowerowi takiemu jak BMC Roadmachine X z radością pożegnasz się z klasyczną maszyną wyścigową.

Maszyna drogowa BMC X


Pomimo genów rowerów wyścigowych, rama oferuje wszelkiego rodzaju opcje mocowania, np. bagażników.
Minimalistyczna prowadnica łańcucha zapewnia podwójne bezpieczeństwo i utrzymuje łańcuch na miejscu, nawet gdy naprawdę dudni.
Opony WTB Exposure dobrze radzą sobie na asfalcie i szutrze, ale swoje granice osiągają w prawdziwym terenie.

BMC Roadmachine X: Gravel

BMC Roadmachine X już na pierwszy rzut oka pokazuje swoją najlepszą stronę. Wysokiej jakości i dobrze wykonana aluminiowa rama jest trudna do odróżnienia od karbonowej konkurencji. Co więcej, szybko widać, że Roadmachine X to bardzo sportowy szutrowy rower wyścigowy, co jest nie tylko zasługą geometrii z dużym przewyższeniem.



BMC jeździ tak samo sportowo, jak wygląda. Dzięki niskiej wadze i dobrej sztywności strome podjazdy nie stanowią problemu, a przyspieszenie jest pierwszorzędne. Ponadto gravel jest niezwykle zwinny i bezpośredni, co jest zauważalne również pod względem komfortu. Chociaż obniżony tył i lekko zakrzywiony widelec łagodzą nierówności, to jednak nie eliminują ich całkowicie.

Szczególnie ci, którzy naprawdę chcą dodać gazu, znajdą mile widzianego partnera w BMC Roadmachine X. Ponieważ konfiguracja również przyczynia się do sportowych wrażeń z jazdy. Z kompletną grupą Sram Rival jesteś dobrze przygotowany, a koła Mavic Allroad UST wykonują świetną robotę i należą do najlepszych zestawów kołowych na całym polu testowym. Opony również dobrze pasują do obrazu i oferują (prawie) wszystko, czego szukasz do sportowego użytku z niskimi oporami toczenia na drodze i dobrą przyczepnością na szutrowych i leśnych ścieżkach. Ale jeśli są to również zakorzenione przejścia lub ściółka leśna, gdy są mokre, szybko osiągają swoje granice.



Ze względu na sportową geometrię i wyposażenie BMC Roadmachine X z pewnością nie będzie pierwszym wyborem do wypraw rowerowych, ale mimo to rama oferuje wiele opcji montażu bagażników, toreb i wszystkich wsporników.

Powrót do: Lista najlepszych: Rowery szutrowe do 2.600 € w teście

Wniosek: BMC Roadmachine X

Pro

  • Bardzo sportowe wykonanie
  • Udana ogólna koncepcja
  • Wyposażenie (przekładnia i zestaw kołowy)

Contra

  • Komfort łatwo zaniedbany
  • Pozycja siedząca zbyt sportowa na długie przejażdżki

fakty

materiał ramyaluminium
HamulecHamulec tarczowy Hydrauliczny
Waga9,38 kg
Cena2.299 Euro
Sieć www.bmc-switzerland.com
WytrzymałośćWyścig
 

ocena

78%

Cena-wydajność

74%
BMC Roadmachine X na rynku rowerów Velomotion
Naszym zdaniem BMC Roadmachine X to jeden z najbardziej sportowych motocykli na polu testowym, który można również postrzegać jako rower wyścigowy z wieloma cechami szutrowymi. Mimo to koncepcja sprawdza się dla szybkich kierowców i każdego, kto lubi przyspieszać. Oczywiście możesz też czuć się bardziej komfortowo na drodze, ale nie to jest głównym celem Roadmachine. Wysokiej jakości wyposażenie z kołami SRAM Rival i Mavic uzupełnia udany pakiet.
tagi:BMCKrzyżKrzyżowiecCXWiadomości Cyclo Crossżwirrower szutrowyrowery szutroweAktualności

O Floriana Nowaka

Florian Nowak to zawodowy kolarz na poziomie EuropeTour, który brał udział w wielu międzynarodowych wyścigach. Na mistrzostwach Niemiec w 2017 roku był najlepszym zawodowcem spoza WorldTour, zajmując 7. miejsce i dzięki temu mógł rekomendować się na Tour de L'Avenir i Mistrzostwa Świata. Ale nie tylko czuje się komfortowo na motocyklu wyścigowym, ale zawsze pociąga go również teren terenowy. Oprócz sportu pracuje na swoim drugim filarze i ukończył studia z zarządzania biznesem na LMU w Monachium.

O Casparze Gebelu

Caspar Gebel jeździ na rowerze wyścigowym od 40 lat. Specjalistyczny dziennikarz i autor literatury faktu pracuje dla Velomotion, a także dla magazynów Procycling i Fahrrad News.

Cilo Kyano C2

Recenzja Cilo Kyano C2: Mocny silnik – mały akumulator – wszechstronna koncepcja?

Komfort i wydajność na co dzień: Byki Iconic EVO FS

Loteria: Wygraj nowego Scott Addict 30!

Nowy Giant Anthem Advanced SL

Światowej klasy – rower mistrza świata XC: Nowy Giant Anthem Advanced SL

Ryś amerykański Smith

Recenzja Smith Bobcat: Fotochromowy, wszechstronny model na szlak

Cratoni Skyvision

Recenzja Cratoni Skyvision: Mistrz stosunku ceny do jakości z drobnymi słabościami

Shimano Technium L

Shimano Technium L w recenzji: Świetne szkło, słaba rama?

Recenzja Lazer VeloVox: Łatwa komunikacja na rowerze

Mavic Comete Ultimate 2 MIPS w teście: Wydajność i ochrona z jednego źródła

Scott Fastlane

Nowy elektryczny rower szosowy Scott Fastlane: Wbudowany tylny wiatr o wadze poniżej 10 kilogramów

Uvex Sportstyle 235V

Recenzja Uvex Sportstyle 235V: Stylowy, wszechstronny model z ogromnym polem widzenia

Jeśli wyjątkowo nie lubisz łapać gumy: Specjalistyczny Mondo TLR

Test: Okulary fotochromatyczne: Święty Graal dla kolarzy górskich?

Rudy Project Spinshield Pro

Projekt Rudy Spinshield Pro: Klasa premium z drobnymi kompromisami

Related Stories

  • rowery wyścigowe: Test: Bergamont Grandurance 6 – stylowy wszechstronny
  • rowery wyścigowe: Test: Specialized Diverge Comp E5 – Gravel light czy rower szosowy plus?
  • rowery wyścigowe: Test: Fuji Jari 1.1 — sportowy muł o dużej wytrzymałości
  • rowery wyścigowe: Test: Drössiger Gravel PIT – wszechstronność na szerokich oponach
  • rowery wyścigowe: Test: Merida Silex 700 – Wygodny długodystansowiec
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH