Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

roweryTesty

rowery wyścigowe: Test: Merida Silex 700 – Wygodny długodystansowiec

18. Października 2018 by Floriana Nowaka

Test: Merida Silex 700 to prawdziwy egzotyczny rower szutrowy. Podczas gdy większość innych producentów jest bardziej nastawiona na wyścigi, Silex ma ramę, która nie tylko wizualnie przypomina rowery górskie. Ciekawa ogólna koncepcja – czy sprawdza się w praktyce?

Merida Silex 700: Fakty

Materiał ramy: aluminium
Rozmiar kół: 700c
prześwit opon: 42 mm (700c) / 2,25″ (650b)
Wymiary osi (v/h): 12×100/142×12
Oczka błotnika: Ja
Oczka do bagażnika (v/h): Tak / Tak
uchwyt na butelkę: Górna i dolna rura, rura podsiodłowa

Masa koła v/h (z oponami, kasetą i tarczami hamulcowymi): 1.460g / 1.930g
Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M):
 9,6 kg
Cena: € 2.199



Silex zaciera granice między motocyklami wyścigowymi i terenowymi. Nie bez powodu wąski semi-slick o szerokości 35 mm jest pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy - składane opony, które dobrze się toczą i dzięki dyskretnym klockom barkowym niekoniecznie są pierwszym wyborem na wyboiste tory i śliskie zbocza.

Geometria Merida Silex 700

XSSMLXL
rura podsiodłowa (w mm)440470500530560
Pozioma rura górna (w mm)548553579600620
główka ramy (w mm)160180200220240
tylny trójkąt (w mm)430430430430430
Rozstaw osi (w mm)10271034106010821103
Kąt skrętu (w °)7171717171
Kąt siedziska (w °)7474747474
Zasięg (mm)380380400415430
Stosy (mm)587606625644663


Ramki do zdjęć Silex Lite
widelec amortyzowany Zwężany w całości z włókna węglowego
wirniki Fulcrum Racing 700DB
opona Maxxis Żwir 35mm
przerzutka tylna Shimano Ultegra
dźwignia zmiany biegów Shimano Ultegra
korba Shimano Ultegra
przerzutka Shimano Ultegra
Hamulec Dysk Shimano Ultegra
sztyca Merida Carbon Expert 30.9
siodło Szok prologu
trzon Ekspert Meridy
Lenker Ekspert Meridy

Ale chwileczkę – pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy, jest oczywiście ekstremalna geometria siodełka. Większa długość główki ramy jest nie do wyobrażenia; nawet środek z pięciu rozmiarów ram ma rurę o średnicy 200 mm. Siedzisz bardzo, bardzo prosto, zwłaszcza gdy zamontowane są dystanse i krótki mostek, jak na rowerze testowym. Kto to lubi? Osoby, które chcą mieć dobrą widoczność w ruchu ulicznym, nie chcą odchylać głowy do tyłu i uwielbiają zadbaną dolną pozycję kierownicy - ponieważ na Silexie można to robić bardzo swobodnie, zwłaszcza że zastosowano lekko pochyloną kompaktową kierownicę.

To sprawia, że ​​aluminiowe felgi o płynnych kształtach i szybkozamykanych osiach z przodu iz tyłu doskonale nadają się na duże odległości, a szczegóły są w sam raz: Merida umieszcza wiele gwintowanych wkładek, a także traktuje koło jako wyposażenie wysokiej jakości. Kompletna Shimano Ultegra z hamulcami hydraulicznymi niekoniecznie jest powszechna w tym przedziale cenowym. Kaseta 11-34 z przełożeniem 1:1 zapewnia wystarczające rezerwy w górach. Jeśli chcesz używać swojego Silexa do poważnego „szutrowania”, możesz tylko uderzyć w prześwit na oponę: z tyłu nie jest szczególnie duży; w przypadku opon powyżej 42 mm może być ciasno. Niemniej jednak rower może się podobać, nawet jeśli na pierwszy rzut oka wygląda nietypowo.



Merida Silex 700

Sprzęt z kompletną grupą Ultegra jest wysokiej jakości.
Zacisk hamulca jest ładnie ukryty w trójkącie tylnej ramy.
Prześwit na opony z oponami 700c nie jest zbyt duży, ale opony 650b do 2,25″ również mieszczą się w tylnym trójkącie.
Ekstremalne nachylenie przypomina ramy MTB, ale znacznie zmniejsza próg.

Merida Silex 700 – Let's Gravel

Na pierwszy rzut oka Merida Silex 700 dość znacząco różni się od reszty naszego pola testowego. Mocno nachylona górna rura, która wznosi się pod przyzwoitym kątem od sztycy do sterów, ma poprawić komfort zarówno podczas długich podróży, jak i na wyboistym terenie. Ta koncepcja działa na pierwszy rzut oka - jedyny problem: rower jest raczej spokojny ze względu na bardzo wyprostowaną pozycję siedzącą i nie tylko dość trudno go przyspieszyć, ale także nie ma najlepszych właściwości tocznych, co wynika nie tylko z faktu, że po prostu sporo mocy się rozprasza. Szkoda, bo ważący 9,6 kg rower jest jednym z lżejszych rowerów aluminiowych w teście, a koła też nie są przesadnie ciężkie.



Ale komfort Meridy Silex 700 jest odpowiedni, jeśli chodzi o wyboiste trasy, ale tutaj też nie przemyślali tego do końca i zastosowali oponę, która jest wystarczająca na szutr, ale jest bardziej mieszanką szosy i opony terenowe/trekkingowe. Jeśli więc na leśnej ścieżce lub w lesie zrobi się trochę błotniście, szybko stracisz przyczepność. Niestety, pole zastosowania Meridy Silex jest przez to dość ograniczone. Jeśli dałbyś Silexowi parę grubszych opon 650b, które pasują do motocykla o szerokości do 2,25 ″, stałby się prawdziwym wyścigowcem terenowym.

Niewielką atrakcją tej szutrowej wyścigówki jest grupa Shimano Ultegra, która oferuje niemal ogromny zakres z pierwszorzędną wydajnością zmiany przełożeń dzięki dwóm tarczom dla tych obszarów. Dodatkowym plusem jest możliwość zamocowania zarówno błotników, jak i bagażu, co umożliwia wykorzystanie go na wyprawę szutrową/rowerową.



Powrót do: Lista najlepszych: Rowery szutrowe do 2.600 € w teście

Wniosek: Merida Silex 700

Pro

  • Dobry komfort
  • Shimano Ultegra

Contra

  • Bardzo powolny
  • Ograniczony zakres zastosowania

fakty

materiał ramyaluminium
HamulecHamulec tarczowy Hydrauliczny
Waga9,6 kg
Cena2.199 Euro
Sieć www.merida-bikes.com
WytrzymałośćWyścig
 

ocena

71%

Cena-wydajność

70%
Merida Silex 700 na rynku rowerów Velomotion
Merida Silex 700 oferuje dobry komfort dzięki mocno nachylonej górnej rurze. Jednak przyspieszenie i właściwości toczenia cierpią z powodu geometrii, która powinna być przede wszystkim odpowiednia dla rowerzystów turystycznych. Pod względem wyposażenia Silex z grupą Shimano Ultegra z jednej strony przekonuje, ale z drugiej opona niekoniecznie nadaje się do wszechstronnego użytkowania na szutrze. Tutaj raczej należy poruszać się w łatwiejszym terenie lub założyć mocniejsze opony.
tagi:KrzyżKrzyżowiecCXWiadomości Cyclo Crossrower szutrowyrowery szutroweMeridaAktualności

O Floriana Nowaka

Florian Nowak to zawodowy kolarz na poziomie EuropeTour, który brał udział w wielu międzynarodowych wyścigach. Na mistrzostwach Niemiec w 2017 roku był najlepszym zawodowcem spoza WorldTour, zajmując 7. miejsce i dzięki temu mógł rekomendować się na Tour de L'Avenir i Mistrzostwa Świata. Ale nie tylko czuje się komfortowo na motocyklu wyścigowym, ale zawsze pociąga go również teren terenowy. Oprócz sportu pracuje na swoim drugim filarze i ukończył studia z zarządzania biznesem na LMU w Monachium.

O Casparze Gebelu

Caspar Gebel jeździ na rowerze wyścigowym od 40 lat. Specjalistyczny dziennikarz i autor literatury faktu pracuje dla Velomotion, a także dla magazynów Procycling i Fahrrad News.

Cilo Kyano C2

Recenzja Cilo Kyano C2: Mocny silnik – mały akumulator – wszechstronna koncepcja?

Komfort i wydajność na co dzień: Byki Iconic EVO FS

Loteria: Wygraj nowego Scott Addict 30!

Nowy Giant Anthem Advanced SL

Światowej klasy – rower mistrza świata XC: Nowy Giant Anthem Advanced SL

Ryś amerykański Smith

Recenzja Smith Bobcat: Fotochromowy, wszechstronny model na szlak

Cratoni Skyvision

Recenzja Cratoni Skyvision: Mistrz stosunku ceny do jakości z drobnymi słabościami

Shimano Technium L

Shimano Technium L w recenzji: Świetne szkło, słaba rama?

Recenzja Lazer VeloVox: Łatwa komunikacja na rowerze

Mavic Comete Ultimate 2 MIPS w teście: Wydajność i ochrona z jednego źródła

Scott Fastlane

Nowy elektryczny rower szosowy Scott Fastlane: Wbudowany tylny wiatr o wadze poniżej 10 kilogramów

Uvex Sportstyle 235V

Recenzja Uvex Sportstyle 235V: Stylowy, wszechstronny model z ogromnym polem widzenia

Jeśli wyjątkowo nie lubisz łapać gumy: Specjalistyczny Mondo TLR

Test: Okulary fotochromatyczne: Święty Graal dla kolarzy górskich?

Rudy Project Spinshield Pro

Projekt Rudy Spinshield Pro: Klasa premium z drobnymi kompromisami

Related Stories

  • rowery wyścigowe: Test: Bergamont Grandurance 6 – stylowy wszechstronny
  • rowery wyścigowe: Test: BMC Roadmachine X – Jak najwięcej rowerów szosowych!
  • rowery wyścigowe: Test: Specialized Diverge Comp E5 – Gravel light czy rower szosowy plus?
  • rowery wyścigowe: Test: Fuji Jari 1.1 — sportowy muł o dużej wytrzymałości
  • rowery wyścigowe: Test: Drössiger Gravel PIT – wszechstronność na szerokich oponach
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH