Test: Cervelo Aspero na pierwszy rzut oka wygląda na prawdziwą maszynę do wyścigów szutrowych, ponieważ nie tylko aerodynamiczne kształty rur, ale także geometria wydają się być silnie inspirowane szybkimi maszynami wyścigowymi. Sprawdziliśmy dla Ciebie, czy Aspero radzi sobie na szutrze, czy też bardziej pasuje do szosy.
Atrakcyjna wizualnie rama roweru szutrowego Aspero, typowa dla Cervelo, ma zakrzywione i aerodynamicznie zaznaczone kształty rur. Nawet jeśli kwestia prędkości z pewnością odgrywa tu i ówdzie ważną rolę podczas szutrowania, z pewnością nie jest to główna cecha rowerów szutrowych. Ale nie z Cervelo Aspero, bo według producenta jest on stworzony do szybkości i wyścigów, a nie do przewożenia bagażu czy zapewniania dużego wsparcia w życiu codziennym. Oprócz kształtów rur, logo UCI również szybko sugeruje taką orientację, ponieważ rower jest w pełni przystosowany do zawodów i oficjalnie zatwierdzony. Geometria Aero-Gravler różni się również nieco od geometrii konwencjonalnych żwirowni. Ponieważ w szczególności suport jest nieco niższy niż zwykle, dzięki czemu pasuje do ogólnej koncepcji o raczej sportowych wymiarach.
„Cervelo Aspero jest przeznaczony do transportu trofeów KOM i pucharów zwycięzców, ale nie bagażu.” - Cervelo Bikes
Aby jeszcze bardziej poprawić aerodynamikę, a jednocześnie zapewnić wizualnie czysty wygląd, kable i linki w Cervelo Aspero zostały starannie poprowadzone w ramie, zachowując jednocześnie wszechstronne opcje regulacji i kompatybilność klasycznej konstrukcji kierownicy/mostka .
To, co z pewnością byłoby nietypowe dla wielu rowerów szutrowych, w przypadku Cervelo Aspero wydaje się niemal logiczne, ponieważ oprócz punktów przykręcenia trzech uchwytów na butelki i torby na górną rurę, nie ma opcji mocowania błotników ani bagażników. A więc i tutaj wyraźne stwierdzenie, w którą stronę Aspero ma iść. Aby konsekwentnie kontynuować temat czystej optyki, dwa punkty przykręcania opcjonalnego pokrowca na górną rurkę zostały ukryte czarną i prostą zaślepką. Kciuki w górę za to!
Jeśli w terenie zrobi się trochę trudniej, ty lub rama będziecie dodatkowo chronieni w krytycznych punktach dzięki osłonom. Z jednej strony dotyczy to tylnego trójkąta, który jest chroniony w przypadku stukania łańcucha, a także obszaru pod suportem, ponieważ chcesz położyć kres dobijaniu tutaj lub przynajmniej zminimalizować ich niszczycielska moc. Cervelo Aspero powinien dobrze wyglądać nawet po ciężkich przejażdżkach po wzgórzach i dolinach.
Najlepszy rower szutrowy 2021 roku? Nominowaliśmy 10 naszych faworytów:
Top 10: Najlepsze rowery szutrowe 2021 roku — wszechstronni wyznaczacze trendów
Nowości produktowe / Gravel: Oprócz długo działającego e-roweru, rower szutrowy jest prawdopodobnie wielkim odkryciem ostatnich kilku lat w kolarskim świecie. Dzięki swojej ogromnej wszechstronności, gravele wciąż cieszą się dużą popularnością. Nic więc dziwnego, że wybór jest teraz gigantyczny. Niemniej jednak staraliśmy się znaleźć dla Ciebie 10 najlepszych rowerów szutrowych 2021! Najbardziej ekscytujący […]
Cervelo Aspero – Trail Mixer dla większej radości z jazdy
Jedną z głównych atrakcji Cervelo Aspero jest z pewnością tak zwany Trail Mixer. Jest to mała owalna wkładka na haku widelca, która może wpływać na kółko o +/- 5 mm w zależności od ustawienia. To obiecuje przynieść mężczyźnie koncepcję z wszechstronnymi opcjami kół i opon. Ponieważ Cervelo Aspero ma miejsce na kombinacje kół i opon do 700 x 42C lub 650 x 49B.
W połączeniu z Trail Mixerem prowadzenie roweru powinno pozostać takie samo niezależnie od wyboru opon lub zachowanie podczas jazdy można dostosować do indywidualnych potrzeb. W zależności od ustawienia Aspero staje się zauważalnie bardziej zwinny lub płynniejszy, a także można go dostosować do odpowiednich tras. Ale bądź ostrożny: ponieważ adapter hamulca musi być wymieniony lub wyregulowany oprócz Trail Mixer, powinieneś pomyśleć o tym, jakie ustawienie jest niezbędne na wycieczkę przed wyruszeniem, w przeciwnym razie możesz mieć poważne problemy po drodze.
Testowanie Cervelo Aspero
Nasz rower testowy Cervelo Aspero był wyposażony w układ napędowy Sram Apex 1, solidne koła Alexrims Boondocks z oponami Donnelly X'Plor MSO TR 700 x 40C i ergonomiczne aluminiowe mocowania Easton EA 50. W tym wariancie wyposażenia rower jest dostępny za 2.999 euro i waży około 9,48 kilograma, co powinno podkreślać jego sportowe zastosowanie. Według producenta topowy model z kołami Sram AXS lub Shimano GRX Di2 i DT Swiss waży około kilograma mniej i jest dwa razy droższy.
Teoretycznie i na podstawie samego wrażenia wizualnego Cervelo Aspero można by uznać za sportowe osiągi. Nie chcieliśmy ułatwiać sobie i oczywiście rowerowi, więc przetestowaliśmy go intensywnie na różnych trasach.
I właściwie możemy nadać Aspero tytuł „Racer”. Zwinne i bezpośrednie prowadzenie jest szczególnie imponujące. Ponieważ duży zasięg wynoszący 406 mm zapewnia płynną jazdę na prostych odcinkach i zapewnia poczucie bezpieczeństwa podczas jazdy. Ale pozory mylą i gdy tylko skręcisz i skręcisz na szlak, Cervelo Aspero Gravelbike pokazuje swoją najbardziej sportową stronę i może przekonać agresywnym przodem. Nawet jeśli tył Cervelo Gravelracer jest bardzo sportowy, w porównaniu z nim jest nieco powolny i nie do końca nadąża za dynamiczną charakterystyką przodu. Niemniej jednak zapewnia to nie tylko zwinność i bezpośrednie prowadzenie, ale także świetne przyspieszenie, które jest spowodowane dużą sztywnością karbonowej ramy. Szczególnie przy przyspieszaniu Aspero wystrzeliwuje jak rakieta.
Ale nawet po przyspieszeniu Cervelo Aspero wie, jak utrzymać tempo i zachwyca doskonałymi właściwościami toczenia na długich dystansach. Tutaj w grę wchodzi przyjemny komfort, który sprawiał nam wiele przyjemności podczas długich podróży. Ale byliśmy również dobrze przygotowani na trudne odcinki i mogliśmy skorzystać z wygodnych opon i obniżonych tylnych widełek. Uważaj jednak, jeśli jest bardzo odsłonięty, ponieważ niski suport może spowodować, że pedał i rama opadną tu i tam. Teraz jest również jasne, dlaczego ta osłona jest konieczna.
Wyposażenie naszego Cervelo Aspero jest solidne i oczywiste, ale nie nadąża za wysokiej jakości ramą. Ponieważ na przykład przełożenie 40 x 11 zębów jest trochę za krótkie dla naprawdę szybkich przedłużeń. Jeśli potrzebujesz tutaj większej przepustowości, powinieneś przyjrzeć się wariantom z dwoma zębatkami. Koła również działają świetnie i imponują wytrzymałością i komfortem, ale mogłyby być lżejsze ze względu na wyścigowe geny ramy. Ergonomia kierownicy Easton o szerokości 440 mm dopełniła całości i również nam się spodobała.
Schreibe einen Kommentar