Nowości produktowe: Amerykański producent Specialized od jakiegoś czasu reklamuje swoje modele Turbo hasłem „To ty, tylko szybciej!” Jak łatwo się domyślić, są to rowery z e-wspomaganiem. Wraz z Specialized Turbo Creo SL producent zaprezentował swój najnowszy rower z serii Turbo: pierwszy e-rower szosowy lub e-gravel od Specialized.
Jeszcze przed oficjalną premierą byliśmy dla Was w Szwajcarii i mogliśmy dokładnie przetestować nowy Specialized Turbo Creo SL na szosie i szutrze.
W przypadku rowerów elektrycznych, a zwłaszcza rowerów wyścigowych, waga jest czynnikiem krytycznym, zwłaszcza jeśli chodzi o sportowe prowadzenie. Specialized Turbo Creo SL to jeden z najlżejszych rowerów elektrycznych w swojej klasie. Topowy model S-Works Creo SL waży zaledwie 12,2 kg. Podczas opracowywania ramy wykonanej z włókna węglowego FACT 11r celem było osiągnięcie radosnej i zwinnej jazdy, znanej z Tarmaca. FutureShock 2.0 z regulowanym tłumieniem zapewnia większą kontrolę i wygodę. To połączenie zapewnia komfortową, a jednocześnie sportową jazdę.
Specialized Turbo Creo SL – Napęd
Inni producenci na rynku stosują systemy innych producentów w swoich rowerach elektrycznych, a zwłaszcza w rowerach elektrycznych szosowych. Jednak firma Specialized podjęła świadomą decyzję o opracowaniu własnego systemu, ponieważ na rynku nie było odpowiedniego silnika lub systemu e-roweru dla zorientowanego na osiągi e-roweru szosowego. Kalifornijski design w połączeniu ze szwajcarską inżynierią to przepis na sukces. Rezultat: nowy silnik Specialized SL 1.1, który optymalnie łączy moc, wagę, rozmiar, zasięg i jakość jazdy w e-szosowym rowerze zorientowanym na osiągi. Duża zaleta silnika Specialized: zapewnia stałą moc i harmonijne wsparcie, aby zapewnić rasowe osiągi na drodze. Silnik SL 1.1 podwaja moc do 240 watów wspomagania i jest idealnie dopasowany do rytmu jazdy sportowców. Jeśli jednak silnik zostanie odłączony przy prędkości powyżej 25 km/h, system nie stawia oporu i można nim płynnie jechać.
Specialized Turbo Creo SL – gama
Na samej baterii wewnętrznej można przejechać do 130 kilometrów. Tutaj do gry wkracza Specialized z przedłużaczem zasięgu, który zapewnia 65 kilometrów więcej. Wystarczy go podłączyć do tylnego uchwytu na butelkę i podłączyć do systemu za pomocą kabla. Wewnętrzny akumulator zapewnia 320 watogodzin, a przedłużacz zasięgu 160 watogodzin. Ładowanie odbywa się niezwykle szybko, jak na topowy system przystało. Wewnętrzna bateria jest w pełni naładowana w ciągu 2:35 godzin. Ponieważ każdy rowerzysta i każda jazda jest inna, kalkulator zasięgu Turbo Creo został opracowany, aby pomóc dokładnie określić, jak daleko możesz się posunąć.
Przedłużacz zasięgu niepozornie wtapia się w cały system i zapewnia kolejne 65 kilometrów zasięgu.
W naszej pierwszej dziesiątce na rok 10 znajdziesz jeszcze bardziej ekscytujące rowery szutrowe:
Top 10: Najlepsze e-gravelowe rowery 2021 roku - sportowe pomimo silnika
Nowości produktowe / Gravel / E-Bike: Coraz więcej producentów ma teraz w swojej ofercie również rowery szutrowe z silnikami - podejścia są bardzo różne. Od maksymalnej mocy silnika i dużej baterii po niską wagę i mały, lekki silnik — wszystko jest w zestawie. Pokazujemy najlepsze rowery e-gravel 2021 roku! Najbardziej ekscytujące (e)rowery na rok 2021 w […]
Specjalistyczna aplikacja Turbo Mission Control
Kolejnym narzędziem do lepszego wykorzystania e-rowerów Specialized Turbo jest aplikacja Mission Control, która ma już na swoim koncie miliony kilometrów. Oferuje intuicyjny sposób na uwolnienie pełnego potencjału Twojego motocykla z turbodoładowaniem: każdy z trzech poziomów prędkości można dostroić tak, aby uzyskać najwyższą wydajność i wsparcie niemal bez ograniczeń. Dzięki funkcji „SmartControl” możesz nie tylko zobaczyć stan naładowania baterii, ale także upewnić się, że nie zabraknie Ci soku w podróży. Wystarczy, że określisz, jak długo lub jak daleko chcesz jechać, a aplikacja reguluje zapotrzebowanie na energię. Ponadto Mission Control może rejestrować podróże i przesyłać je do dostawców zewnętrznych. Aplikacja ma zintegrowany miernik mocy, który może przesyłać dane dotyczące wydajności do głównego urządzenia ANT+. Korzystanie z aplikacji Mission Control jest opcjonalne, ponieważ jednostka Turbo Connect na górnej rurze oferuje wszystkie funkcje potrzebne podczas jazdy.
Specialized Turbo Creo SL — edycja Founders
Turbo Creo SL wyznacza początek nowej ery w kategorii wyczynowych elektrycznych rowerów szosowych, a edycja Founder's Edition świętuje to dzięki niesamowitej specyfikacji, ważącej zaledwie 11,9 kilograma! Złote detale, numerowana plakietka Founder's Edition na dolnej rurze tylnego trójkąta rurki i pasujący zestaw Founder's Edition SL sprawiają, że ta ściśle limitowana edycja to klasyk.
Specialized S-Works Turbo Creo SL
Jak wszystkie rowery S-Works, S-Works Turbo Creo SL reprezentuje szczyt rozwoju.Rama karbonowa FACT 11r jest wyposażona w Future Shock2.0 z regulowanym tłumieniem, pojedynczy napęd Shimano Dura-Ace Di2, tylną przerzutkę XTR i 11-rzędowy Kaseta 42 zapewniająca niesamowity zasięg. S-Works toczy się na kołach CLX 50 Disc i oponach S-Works Turbo 28 mm. Zestaw uzupełnia kierownica S-Works Carbon Hover, mostek S-Works Future, siodełko Body Geometry S-Works Power i S-Works Range Extender.
Wyspecjalizowany ekspert Turbo Creo SL
Turbo Creo SL Expert ma karbonową ramę Fact11r i Future Shock 2.0 z regulowanym tłumieniem. Pojedynczy obwód Shimano Ultegra Di2 z tylną przerzutką XT i kasetą 11-42t łączy się z kołami Roval C38 Disc Carbon i oponami Turbo Pro 28 mm. Do tego mamy Specialized Future Stem Pro, wykonaną z aluminium kierownicę Expert Hover oraz siodełko Body Geometry Sport.
Specialized Turbo Creo SL EVO
Turbo Creo SL Expert EVO jest wyposażony w tę samą karbonową ramę Fact 11r i Future Shock 2.0 z tłumieniem, co nasz model S-Works i Expert, i jest gotowy na każdą przygodę dzięki swoim komponentom: pojedyncza przerzutka Shimano Ultegra Di2 z tylną przerzutką XT, 11 Kaseta -42t, opony Pathfinder Pro 38Bliss Ready 2 mm, koła Roval C 38 Disc, kierownica Specialized Adventure Gear, FutureStem Pro, siodełko Body Geometry Sport.
Pierwsza jazda: Specialized Turbo Creo SL
Jak już wspomniano, byliśmy w Szwajcarii na Specialized przez kilka dni, aby przetestować nowy Creo SL. Prezentacja i teoria były już obiecujące, a rower jest wizualnie przekonujący, ale jak naprawdę jeździ, można się przekonać dopiero podczas jazdy. Pierwszego dnia było to okrążenie szosowe z dobrymi 80 kilometrami i prawie 2000 metrów wysokości, więc zdecydowanie można to nazwać przyzwoitym okrążeniem.
Z Creo mogliśmy naprawdę wcisnąć gaz pod górę i skorzystać z trybu turbo, tutaj liczniki przelatują obok i szybciej dociera się do celu, ale oczywiście trzeba odpowiednio pedałować, żeby robić postępy. Jeśli chcesz pracować jeszcze ciężej, możesz oczywiście skorzystać z dwóch słabszych trybów, które nie zapewniają tak dużego wsparcia, ale nadal są dobrą pomocą. Dopiero później zdaliśmy sobie sprawę, że nie zauważa się odsprzęgania silnika. Często można odczuć prawdziwe cięcie powyżej 25 km/h, ale nie w Creo. Tutaj jedziesz radośnie i nagle prędkościomierz wskazuje 32 km/h. Z pewnością wynika to również z pierwszorzędnego wyposażenia, które trudno prześcignąć. Dla naprawdę szybkich jeźdźców można rozważyć dodanie kilku zębów więcej do tarczy, w przeciwnym razie jesteśmy całkowicie zadowoleni z wyposażenia.
Jazda i prowadzenie Specialized Turbo Creo SL były również naprawdę przekonujące i mogliśmy z nich skorzystać na szybkich zjazdach. Oprócz nieco większej wagi, faktycznie jeździ jak klasyczny rower wyścigowy, tylko szybciej dzięki podporze. Pod koniec naszej wycieczki pozostało nam jeszcze 45% baterii z wewnętrznej baterii i przedłużacza zasięgu i naprawdę dużo byliśmy w trybie turbo.
Następnego dnia poszliśmy do lasu i po żwirze. Tutaj mogliśmy skorzystać z wyposażenia modelu Expert, który jest idealnie dostosowany do jazdy po szutrze. Dzięki szerszym oponom o solidnym profilu i Future Shock nadal jesteś całkiem zrelaksowany na twardym podłożu i możesz naprawdę przyspieszyć po korzeniach. Dzięki świetnemu sterowaniu nawet szybsze sekcje po szutrze dają dużo frajdy. Naszym zdaniem silnik ma tutaj prawie większy sens, ponieważ często jedziesz z prędkością poniżej 25 km/h i dlatego możesz z niego więcej skorzystać.
Prowadzenie i reakcja na wzniesieniach i dolinach przypomina rower crossowy, ale SPecialized Turbo Creo SL działa płynnie, gdy robi się szybszy. Jeśli myślisz o pokryciu obu wariantów, możesz z łatwością obsłużyć oba tereny za pomocą drugiego zestawu kół.
Franciszka Meike Ammen mówią
17 błędów ortograficznych! Wydajność „przenośna”!