Test: Cannondale Topstone od dawna jest hitem na scenie szutrowej, a Topstone Neo Lefty podbił serca niektórych fanów e-szutra i off-roadu w zeszłym roku. Wraz z nowym Cannondale Topstone Neo SL, amerykański producent wprowadza na rynek zupełnie nowy rower e-gravel. Dzięki atrakcyjnie lekkiej aluminiowej ramie, napędowi piasty tylnego koła Mahle ebikemotion X35+ i pierwszorzędnemu stosunkowi ceny do wydajności, „surowe dane” są już przekonujące. Możesz dowiedzieć się, do czego naprawdę jest zdolny nowy Topstone Neo i jak się jeździ w jednym z pierwszych testów w historii.
Cannondale Topstone Neo Carbon sprawił nam wiele przyjemności zeszłego lata swoim niezwykle wygodnym setupem i wysokiej jakości wyposażeniem. Z ceną około 9000 euro sugerowanej ceny detalicznej, ten rower z pewnością nie jest na każdą kieszeń. Nie tylko z tego powodu Cannondale jest teraz tuż za rogiem ze znacznie tańszą alternatywą wykonaną z aluminium. Nawet jeśli nazwa prawie się nie zmieniła, a nowy model nazywa się teraz Topstone Neo SL, to jest to prawie zupełnie inny rower.
Jednak podstawowa idea pozostaje ta sama, ponieważ Cannondale chce oferować szeroki zakres możliwych zastosowań i dużo radości z jazdy przy niskiej wadze, dobrym komforcie i dużej mocy.
Cannondale Topstone Neo SL — nowa konfiguracja zapewniająca wszechstronną radość z jazdy
Jedną z dużych zmian w nowym Topstone Neo jest aluminiowa rama, która kształtem przypomina nieco swój karbonowy odpowiednik i ma oferować jak najlepszy komfort dzięki obniżonym wspornikom siodełka. Oczywiście też kłuje Napęd piasty Mahle ebikemotion X35+ przykuwa wzrok, choć rzucanie się w oczy jest mocno na wyrost, bo napęd schowany jest w piaście tylnego koła dość prosto i prawie niezauważalnie. Jednak tylko wizualnie, bo wsparcie i moc na torze robi wrażenie.
Dodatkowe 250 watów wspomagania nie tylko znacznie ułatwiło nam jazdę w Lesie Bawarskim, ale także prowadzi się podobnie jak bezsilnikowy rower szutrowy na technicznych przejściach i szybkich odcinkach. Akumulator 250 Wh jest również dyskretnie ukryty w dolnej rurze ramy. Jeśli znowu się wydłuży lub chcesz pokonać jeszcze więcej metrów wysokości, możesz użyć dodatkowego przedłużacza zasięgu 200 Wh. Jest on po prostu mocowany zamiast tylnego uchwytu na butelkę i podłączany jednym ruchem nadgarstka. W sumie ze wsparciem możliwe jest pokonanie ponad 100 kilometrów i dobre 1000 metrów wysokości.
Dzięki udanej koordynacji poszczególnych poziomów wspomagania uzyskujesz przyjemne, a przede wszystkim naturalne zachowanie podczas jazdy na każdym poziomie, co z pewnością wynika również z faktu, że moc jest już bezpośrednio w tylnym kole. Jeśli chcesz zdławić wspornik lub całkowicie go pominąć, możesz również bardzo szybko sterować wspornikiem, naciskając przycisk na górnej rurze. Dodatkowo napęd można połączyć za pomocą aplikacji ze smartfonem w celu uzyskania jeszcze większej ilości danych lub dostrojenia silnika do indywidualnych potrzeb.
Oczywiście taki rower zaprasza również do jazdy dłuższej, dalszej lub większej wysokości. Jednak samo e-wsparcie zwykle nie wystarcza, ponieważ ogólna koncepcja musi tu odgrywać pewną rolę. Cannondale Topstone Neo SL 1 ma dostosowaną geometrię wytrzymałościową, która została wcześniej dopracowana. Daje to możliwość bardzo wyprostowanej pozycji siedzącej, zwłaszcza z przekładkami, dzięki czemu można wygodnie pokonywać duże odległości. Niemniej jednak geometria jest zasadniczo zrównoważona i dlatego powinna być dobrym punktem wyjścia dla każdego. Znajduje to również odzwierciedlenie w płynnej pracy, ponieważ nawet przy wyższych prędkościach lub na wyboistym podłożu rower pewnie i stabilnie trzyma się drogi lub szutrowej ścieżki i niełatwo go zakłócić. Oczywiście opony WTB Resolute o szerokości 42 mm również odgrywają tutaj swoją rolę i zapewniają dobrą przyczepność, bezpieczeństwo i komfort. Jednak nawet opony o szerokości do 47 mm powinny mieć miejsce, a tym samym oferować wystarczające możliwości na jeszcze trudniejsze przygody w terenie. Jednak gdy sprawy stają się techniczne, motocykl osiąga swoje granice i nie można nim tak szybko kierować na zakrętach. Dlatego bardziej wygodny towarzysz, który napotyka na trasie.
Ale wysokiej jakości karbonowy widelec i sztyca podsiodłowa z włókna węglowego zapewniają dobrą elastyczność, aw połączeniu z niskim tylnym trójkątem zapewniają wystarczający komfort. Kierownica, która jest umieszczona na zewnątrz, również przyczynia się do komfortu i ma przyjemną ergonomię. Zrozumiałe, że nie zbliża się do wartości komfortu Topstone Lefty z elementem kingpin na tylnym trójkącie i amortyzowanym widelcem Lefty. Niemniej jednak wariant SL może wytrzymać bicie i jest bardzo zrównoważony. To, co było naprawdę przekonujące, to żywotność nowego Topstone Neo SL, ponieważ aluminiowa rama wydaje się mieć dobre wartości sztywności i być w stanie dobrze przekształcić moc w napęd. Oczywiście niska waga 13,9 kg również odgrywa ważną rolę, jeśli chodzi o przyspieszenie lub zdolność podjeżdżania roweru.
Sprzęt bazuje na sprawdzonym Shimano GRX z mechaniczną wydajnością zmiany przełożeń i zasięgiem ok. 380%. Dodatkowo do przyzwoitej siły hamowania zastosowano hydrauliczne tarcze o średnicy 160 mm. Dodatkowo rama posiada wiele punktów przykręcania bidonów, bagażników i innych akcesoriów, co powinno ucieszyć fanów bikepackingu podczas długich wypraw.
Schreibe einen Kommentar