Test: Dzięki sprężynowemu elementowi z przodu, regulowanej sztycy i lekkiej ramie z włókna węglowego Specialized Turbo Creo SL Comp wydaje się być idealnym rowerem na e-szutry do zabawnych przygód w terenie. Sprawdziliśmy dla Ciebie, czy tak jest i jak to naprawdę działa.
Od dłuższego czasu amerykański producent Specialized używa etykiety „Turbo” do oznaczania rowerów z e-wsparciem. Chcą również oddać sprawiedliwość sloganowi „To ty, tylko szybciej!” we wszystkich swoich rowerach, ale zwłaszcza w sportowych modelach e-rowerów.
Specialized Turbo Creo SL Comp — z własnym dążeniem do sukcesu
Aby jazda na E-Graveller firmy Specialized była jak najbardziej naturalna, podjęto świadomą decyzję o opracowaniu własnego układu napędowego. Przepis na sukces: kalifornijski design w połączeniu ze szwajcarską inżynierią. Największa wada systemu wewnętrznego: baterii nie można wyjąć, a wszystkie czynności konserwacyjne muszą być wykonywane przez wyspecjalizowanego sprzedawcę. Ale wróćmy do modelu Dzięki do 240 watów wspomagania i 320 Wh wewnętrznej mocy akumulatora, którą można zwiększyć o kolejne 160 Wh za pomocą przedłużacza zasięgu, wewnętrzny silnik Turbo SL 1.1 zapewnia stałą moc i harmonijne wspomaganie , co wynika przede wszystkim z tego, że Cadence został dostrojony przez sportowców. Jeśli jednak silnik zostanie odłączony powyżej 25 km/h, system nie stawia żadnego oporu i można nim jechać stosunkowo płynnie. Szczególnie podoba nam się oddzielenie, ponieważ tak naprawdę nie można poczuć cięcia. Tak się składa, że na bardziej płaskich odcinkach na prędkościomierzu można odczytać 30 km/h nawet tego nie zauważając.
Dobre prowadzenie i duży komfort to dużo radości z jazdy?!

Jednak w przypadku wielu rowerów elektrycznych dodatkowy ciężar często przeszkadza w naturalnej jeździe. Stosunkowo niska waga 13,6 kg z pewnością powinna być jedną z mocnych stron Creosa. Ponadto zachowanie na zjazdach i prowadzenie roweru jest naprawdę imponujące, ponieważ system FutureShock 2.0, który działa jak rodzaj amortyzowanego widelca i oferuje 20 mm skoku z przodu, zapewnia większą kontrolę i komfort. Creo SL Comp ma również regulowaną sztycę, którą można regulować za naciśnięciem przycisku, co oznacza jeszcze więcej zabawy na szlaku i lepsze prowadzenie. Aby jednak żywotność nie została całkowicie utracona, system FutureShock można również usztywnić podczas jazdy, aby nadal korzystać ze sportowych właściwości karbonowej ramy. Jednak Creo SL w wariancie Comp nie jest już zawodowcem do przyspieszania.
Ale inne dodatkowe części mogą przekonać swoją przyjemną ergonomią. Zwłaszcza kierownica i siodło naszej własnej firmy pasują jak ulał od pierwszego kilometra, a manetki Shimano GRX są więcej niż tylko łatwe do trzymania. Dzięki kołom DT Swiss odpowiednim do jazdy po szutrze i oponom Pathfinder o szerokości 38 mm znajdziesz dobry kompromis między solidną przydatnością w terenie a szybszymi właściwościami jezdnymi. Wysokiej jakości grupa Shimano GRX zapewnia przyjazną dla żwiru zmianę przełożeń i skuteczność hamowania na najwyższym poziomie, a jej uzupełnieniem jest korba Praxis Works z tarczą.

Specialized Turbo Creo SL Comp – Ausstattung
Ramki do zdjęć | Creo FACT 11r Carbon |
widelec | Szok przyszłości 2.0 |
Schaltung | Shimano GRX812 |
mechanizm korbowy | Praktyka działa 44T |
w Kassetten | Wyścig słoneczny, 11-42T |
hamulce | Shimano GRX810 |
zestaw kołowy | Doładowanie DT R470 |
opony | Pathfinder Pro 38 mm |
Lenker | Hoverbar Specialized Adventure Gear |
trzon | Przyszły trzonek Pro |
siodło | Sport siłowy w geometrii ciała |
wsparcie | Zakraplacz X Fusion Manic |
Silnik | Specjalistyczne Turbo SL 1.1 |
akumulator | Specialized SL1 - 320Wh |
koło wagi | 13,61 kilogram |
