Test: Ghost Fire Road Rage 6.9 LC to szutrowa i rowerowa odmiana Violent Road Rage Crosser tej samej firmy. Oczywiście grube opony już na samym początku rzucają się w oczy, ale nie umniejszają bardzo sportowego charakteru monster crossera. Dzięki licznym opcjom montażu, karbonowy rower powinien znaleźć się również na krótkiej liście fanów bikepackingu.
Ghost Fire Road Rage 6.9 LC: Podsumowanie
Materiał ramy: Węgiel
Rozmiar kół: 29 "
Wymiary osi (v/h): 12×100/142×12
Oczka błotnika: Ja
Oczka do bagażnika (v/h): Tak / Tak
uchwyt na butelkę: Dolna rura w górę, dolna rura w dół, rura podsiodłowa, widelec
Sonstiges: Oczka na górnej rurze
Masa koła v/h (z oponami, kasetą i tarczami hamulcowymi): 1.580g / 2.090g
Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M): 9,89 kg
Cena: € 2.599
Wszystkie informacje o nowej szuterowej grupie Shimano GRX
Nowości produktowe: Shimano GRX: Wszystkie informacje o nowej grupie szutrowej
Nowości produktowe / Gravel: Rowery szutrowe już dawno przerosły swoją dawną niszę, a wraz z ich rosnącą popularnością rośnie również zapotrzebowanie na komponenty specjalnie dostosowane do uniwersalnych kierowców wyścigowych. Odpowiedzią Shimano na to jest GRX - kompletna seria specjalnych komponentów Gravel, które otwierają nowe możliwości pod kilkoma względami. Mamy wszystkie informacje na temat nowego Shimano […]
Ghost Fire Road Rage 6.9 LC: Gorący teren
„Road Rage” brzmi dość agresywnie, ale na szczęście rzadko będziesz jeździł tym motocyklem w ruchu ulicznym. Ponieważ opis na stronie Ghost już wskazuje, dokąd zmierza ten rower: teren, gdzie może doskonale wykorzystać swoje solidne dwudziestodziewięciocalowe koła z dwucalowymi oponami. W dzisiejszych czasach takie opony wyglądają dość słabo na MTB, ale na maszynie wyścigowej wyglądają na niezwykle obszerne; ponadto WTB Ranger ze swoim grubym profilem to rasowa opona do rowerów górskich. Na szczęście opony i felgi są przystosowane do zastosowania bezdętkowego - przy minimalnym ciśnieniu i dużej ilości mleka uszczelniającego ta kombinacja może wytrzymać najtrudniejszy teren.
Geometria Duch Ogień Drogowy Wściekłość
XS | S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 445 | 465 | 482,5 | 505 | 530 |
Pozioma rura górna (w mm) | 505 | 525 | 545 | 568 | 590 |
główka ramy (w mm) | 120 | 135 | 150 | 165 | 180 |
tylny trójkąt (w mm) | 430 | 432,5 | 432,5 | 432,5 | 432,5 |
Rozstaw osi (w mm) | 1012 | 1027 | 1037 | 1050 | 1062 |
Kąt skrętu (w °) | 70 | 70,5 | 71 | 71,5 | 72 |
Kąt siedziska (w °) | 74,5 | 74 | 73,5 | 73 | 72,5 |
Zasięg (mm) | 359 | 371 | 381 | 393 | 404 |
Stosy (mm) | 527 | 544 | 554 | 573 | 589 |
Ramki do zdjęć | Road Rage LC |
widelec amortyzowany | Ghost LC sztywny |
wirniki | Sram S900 / WTB XC i25 |
opona | WTB Ranger Dual 2.0 |
przerzutka tylna | Ram Apex |
dźwignia zmiany biegów | Ram Apex |
korba | Truwatywny potomek |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Ram Apex |
sztyca | Parter pięćdziesiąt jeden |
siodło | Wyścig WTB Silverado |
trzon | Parter pięćdziesiąt jeden |
Lenker | Ground pięćdziesiąt jeden wyścig WB |
Są to doskonałe warunki do uprawiania przygody na szutrze, a ukończenie pomarańczowego samochodu również odgrywa pewną rolę. 1X11 - w tym przypadku przerzutka tylna Sram Apex plus Rival - jest bardzo popularna wśród przełajowców i MTB, a przełożenie Fire Road Rage jest dokładnie pomiędzy: Z 36 zębatkami i 10-42 zębami z tyłu, ten rower szutrowy jest potężnie krępy , a także z górki można dołączyć na długo.
Rama Gravel różni się tylko niuansami od roweru przełajowego zwanego – no właśnie – „Violent Road Rage”. Rower testowy ma dodatkowe gwintowane wkładki, takie jak na i pod górną rurą oraz na widelcu, ale to wszystko. I tutaj koncepcja osiąga swoje granice: dzięki wyraźnemu przedłużeniu i mocnemu podniesieniu siedzisz wyjątkowo sportowo na pięknym karbonowym kole o gładkiej powierzchni. Wyjątkowo wysoki suport nieco utrudnia sprawę - w połączeniu z oponami o wysokiej budowie trzeba mocno rozprostować palce u nóg, aby dostać się na ziemię. Relaksujące spacery nie są tak naprawdę domeną Ghost Fire Road Rage – ale w terenie pali jak ogień. Tylko prawie dziesięć kilogramów (bez pedałów) sprawia, że siadasz i zwracasz uwagę: tutaj płacisz rachunek za raczej stabilne koła i szerokie opony.
Ghost Fire Road Rage 6.9 LC: Let's Gravel
Z Ghost Fire Road Rage 6.9 LC przetestowaliśmy jeden z najbardziej wszechstronnych rowerów szutrowych. Głównym powodem szerokiego wachlarza zastosowań są grube opony MTB, które mają wiele do zaoferowania pod względem komfortu i zapewniają świetną przyczepność na każdej nawierzchni. Ponadto opony w żaden sposób nie ustępują innym oponom szutrowym w naszym polu testowym, jeśli chodzi o opory toczenia. Na szutrze nie ma zauważalnej różnicy - wręcz przeciwnie: dzięki szerokiej powierzchni styku toczy się bardzo komfortowo, a opony WTB solidnie toczą się również na asfalcie.
Oprócz opon, zakrzywiony tylny koniec ognistej ramy, który może wytrzymać uderzenie, zapewnia również dodatkowy komfort. Mimo to Ghost Gravel Racer nie traci żwawości i pomimo imponującej masy, dzięki stabilnym kołom i szerokim oponom, zaskakująco dobrze przyspiesza. Do tego dochodzi bardzo przyjemna płynność pracy, co procentuje zwłaszcza na dłuższych dystansach.
Geometria Ghost Fire Road Rage 6.9 LC również wpływa na wszechstronność, ponieważ pozycja jest pierwotnie bardzo rozciągnięta i sportowa, ale można ją prawie całkowicie złagodzić dzięki lekko pochylonej górnej rurze i dodatkowym przekładkom. Jednak doskonale nadaje się do sportowego użytku na szutrze lub kolarzy wyścigowych, którzy od czasu do czasu chcą też pojeździć w terenie.
Inne wyposażenie też na pewno odgrywa tu rolę, bo z przerzutką tylną 1×11 Sram Apex i Rival, która ma 36 zębów z przodu i 10-42 zębów z tyłu, jesteś i powinieneś być dobrze przygotowany zarówno do szybkich, jak i ostre sekcje mogą z łatwością pokonać prawie każdą przeszkodę. O tym, jak wszechstronny jest Ghost Fire Road Rage 6.9 LC, świadczy duża liczba oczek i opcji mocowania różnych toreb, uchwytów i półek na bagaż, dzięki którym wielodniowe użytkowanie jest dziecinnie proste.
Daniel mówią
Trudno mi zrozumieć, dlaczego Ghost osiąga lepsze wyniki niż Rose Backroad Force pod względem stosunku jakości do ceny. Chodzi mi o to, że mówimy tutaj o komponentach SRAM Force vs. SRAM Apex/Rival...
Czy jest na to wyjaśnienie?
Michała Faissa mówią
Witaj Daniel,
stosunek ceny do wydajności jest obliczany na podstawie ogólnej oceny i sugerowanej ceny detalicznej. Rower to coś więcej niż suma jego komponentów i oceniamy go jako „kompletny system”.
Pozdrawiam
Stiga z Norwegii mówią
Czy będzie miejsce na Schwalbe Ice Spiker Pro 29*2,25?
Michała Faissa mówią
Hej Stigu!
Nie sądzę, że będziesz w stanie założyć te opony, zwłaszcza że Schwalbe jest nieco szerszy niż konkurencja, a standardowe opony WTB w Ghost były już dość ciasno dopasowane. Zamiast tego wybrałbym Marathon Plus Winter 28×2″, który powinien pasować do Ghosta. Ale tak czy inaczej: sprawdź dwa razy, czy masz wystarczający prześwit, naprawdę nie chcesz, aby te kolce ocierały się o karbonową ramę i/lub widelec 😉
Skule z Norwegii mówią
Cześć Stig, zamontowałem na swoim 2.25 Ice Spiker Pro i działa świetnie. Z przodu jest dużo miejsca, a z tyłu jest 5-6 mm prześwitu z każdej strony do tylnych widełek.
Nie ma problemu, a te są znacznie lepsze niż opony Marathon!
Musisz zwrócić trochę uwagi, jeśli tylne koło kręci się i zaczyna się chwiać, wtedy Ice spiker może zacząć ocierać.
Michała Faissa mówią
Dobrze wiedzieć Skule! Dziekuję za odpowiedź. Nigdy nie myślałem, że te opony będą pasować.