Test: Dzięki niezwykle wszechstronnej ramie, świetnemu wyglądowi i wysokiej jakości wyposażeniu BMC Urs One robi prawie wszystko dobrze jako rower szutrowy - ale ma to swoją cenę.
BMC URS One: Fakty
Materiał ramy: Węgiel
Rozmiar kół: 700c
Maksymalny prześwit opony: 45mm
Wymiary osi (v/h): 12×100/142×12
Oczka błotnika: Ja
Oczka do bagażnika (v/h): Nie / Tak
uchwyt na butelkę: Dolna rura w górę, dolna rura w dół. rura podsiodłowa
Sonstiges: Oczka na górnej rurze, prowadzenie linek pod dynamo w piaście
Obciążenie kół v/h/total (z oponami i tarczami hamulcowymi): 1.410g/1.515g/2.925g
Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M): 8,31 kg
Cena: € 8.999
Wszechstronność bez kompromisów
W naszym ostatni test roweru szutrowego Jeszcze niecałe dwa lata temu reprezentowani byli już Szwajcarzy z BMC – ale wciąż z Maszyna drogowa X, rower szutrowy, który był w dużej mierze oparty na rowerze wyścigowym Roadmachine i był odpowiednio ograniczony w zakresie zastosowania. Oczywiście BMC również było tego świadome; a na początku ubiegłego roku zaprezentował Ursa, pierwszy „prawdziwy” własny rower szutrowy. Urs to nie tylko popularne imię wśród naszych szwajcarskich sąsiadów, ale także skrót od Unrestricted i wyznacza kierunek dla roweru szutrowego BMC: powinien być nieograniczony, wszechstronny, uniwersalny. Wszystkie te cechy składają się na nowoczesny rower szutrowy dla nas.
Oczywiście taka koncepcja stoi i upada wraz z ramą – BMC Urs jest odpowiednio wyrafinowany. We wszystkich czterech wariantach wyposażenia jest taki sam, z wyjątkiem koloru i ma pewne cechy na pokładzie, które można śmiało określić jako wyjątkowe. Po pierwsze, w wspornikach siodełek zastosowano technologię Micro Travel Technology (MTT). W przejściu do rury podsiodłowej znajduje się rodzaj elastomeru, który w pewnym stopniu pochłania wstrząsy i wibracje z tylnego koła i ma zapewnić do 10mm skoku sprężyny bez negatywnego wpływu na efektywność pedałowania. Dzięki tej funkcji wyścigowe hardtaile firmy BMC są z powodzeniem używane w Pucharze Świata od wielu sezonów.
W przypadku MTT BMC już wyraźnie koncentruje się na komforcie na Urs, a motocykl otrzymał również specjalny układ karbonowy, który ma również pomóc w filtrowaniu nieprzyjemnych nierówności z podłoża. Oczywiście to wszystko jest potrzebne przede wszystkim wtedy, gdy nie tylko jeździsz rowerem po oswojonych szutrowych ścieżkach, ale także okazjonalnie wybierasz „prawdziwy” teren pod szutrowe opony.
Dla tych, którzy są szczególnie zainteresowani tymi właściwościami terenowymi, rama ma niezwykłe cechy: Z jednej strony szczególną uwagę zwrócono na zaprojektowanie przejścia z główki ramy na dolną rurę w taki sposób, aby potężna korona widelca widelec amortyzowany Fox 32 AX Gravel można łatwo pomieścić. Rama jest również przygotowana do doposażenia w wysuwaną sztycę (średnica 27,2 mm). Aby wyprawy terenowe nie pozostawiały zbyt wielu nieestetycznych śladów na rowerze, podjęto również środki ostrożności: w obszarze suportu zastosowano stabilną ochronę dolnej rury i haków widelca są również chronione w ten sposób.
Jednak każdy, kto podejrzewa, że BMC poświęcił codzienne użytkowanie Ursa na rzecz tej przydatności do jazdy w terenie, jest w błędzie - wręcz przeciwnie: oprócz oczek na błotniki, które są obecnie prawie obowiązkowe w nowoczesnych rowerach szutrowych, rower ma również punkty mocowania na bagażnik i – uwaga – widelec ma nawet przejście na kabel do dynama w piaście.
Jednak geometria wskazuje wtedy znacznie wyraźniej w kierunku terenowym. Choć daleko mu też do tego, by nie nadawał się do codziennego użytku, to szczególnie wysportowani kolarze – niezależnie od tego, czy wywodzą się z rowerów MTB, czy wyścigowych – powinni czuć się tutaj komfortowo. Jest to niewątpliwie grupa docelowa dla tak drogiego roweru szutrowego. Przy dość luźnym kącie skrętu, długiej ramie głównej i rozstawie osi, prowadzenie powinno być przycięte w kierunku płynnej jazdy, przy czym raczej krótkie dolne rurki tylnego trójkąta powinny zachować trochę zwinności.
Geometria BMC Urs One
S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 431 | 459 | 492 | 527 |
Pozioma rura górna (w mm) | 557 | 578 | 591 | 612 |
główka ramy (w mm) | 113 | 146 | 172 | 207 |
tylny trójkąt (w mm) | 425 | 425 | 425 | 425 |
Rozstaw osi (w mm) | 1041 | 1064 | 1081 | 1105 |
Kąt skrętu (w °) | 70 | 70 | 70 | 70 |
Kąt siedziska (w °) | 74 | 74 | 74 | 74 |
Zasięg (mm) | 403 | 415 | 419 | 429 |
Stosy (mm) | 538 | 569 | 603 | 641 |
Najlepszy rower szutrowy 2021 roku? Nominowaliśmy 10 naszych faworytów:
Top 10: Najlepsze rowery szutrowe 2021 roku — wszechstronni wyznaczacze trendów
Nowości produktowe / Gravel: Oprócz długo działającego e-roweru, rower szutrowy jest prawdopodobnie wielkim odkryciem ostatnich kilku lat w kolarskim świecie. Dzięki swojej ogromnej wszechstronności, gravele wciąż cieszą się dużą popularnością. Nic więc dziwnego, że wybór jest teraz gigantyczny. Niemniej jednak staraliśmy się znaleźć dla Ciebie 10 najlepszych rowerów szutrowych 2021! Najbardziej ekscytujący […]
Sprzęt bez znaczących słabości
Za niecałe 9.000 8,31 euro BMC Urs One jest nie tylko jednym z najdroższych rowerów szutrowych na rynku, ale także ogólnie jednym z najdroższych motocykli. Oprócz ramy wyposażonej w funkcje, jest też sprzęt z najlepszymi komponentami, jakie można w tej chwili kupić za pieniądze. Nic więc dziwnego, że Urs One w rozmiarze M waży zaledwie XNUMX kg.
Istotnym powodem, dla którego rower robi wrażenie na pierwszy rzut oka niezwykle wysokiej jakości, jest jego niezwykle czysty wygląd. Żadna linia, żaden kabel, żaden pociąg nie zakłóca uderzających linii szlachetnego gravela. Jest to możliwe między innymi dzięki wbudowanej grupie osprzętu Sram Red eTap lub Sram XX1 Eagle AXS: Działa całkowicie bezprzewodowo, nie ma przedniej przerzutki, ale dzięki kasecie 10-50 wciąż ma ogromny zasięg. Kciuk w górę: Na korbie zamontowana jest tarcza 38, która naszym zdaniem idealnie pasuje do obszaru zastosowania - zdecydowanie lepsza niż tarcze 42 w wielu konkurencyjnych rowerach, które naszym zdaniem są za duże.
Ramki do zdjęć | URS MTT |
widelec amortyzowany | Karbon premium URS 01 |
wirniki | DT Swiss GRC 1400 |
opona | WTB Resolute 42mm |
przerzutka tylna | Sram XX1 Orzeł AXS |
dźwignia zmiany biegów | Sram czerwony eTap HRD |
korba | Sram czerwony AXS 38t |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Sram Red HRD |
sztyca | Karbonowy kształt URS D |
siodło | Zespół WTB SL8 |
trzon | BMC ICS 01 |
Lenker | Eastona EC70AX |
Bezprzewodowa zmiana przełożeń w porządku – oczywiście hamulec tarczowy Sram Red HRD nadal nie działa bez kabli. To, że oprócz STI i zacisków hamulcowych nie widać żadnych przeszkadzających linii, to zasługa mostka ICS, który mieści wszystkie linki lub pancerze na dole i prowadzi bezpośrednio do wnętrza ramy. Ponadto oferuje elegancko zintegrowany uchwyt do komputerów rowerowych lub kamery sportowej. Bardzo podoba nam się również kierownica Easton EC70 AX, a dzięki pochyleniu 16 ° nie są one zbyt rozszerzone.
Kolejnym elementem podkreślającym świetny wygląd Ursa i jednocześnie zapewniającym bardzo dobre osiągi są koła DT Swiss. GRC 1400 jest bardzo lekki, ma szerokie, nieco wyższe i oczywiście przystosowane do zastosowania bezdętkowego karbonowe obręcze oraz wytrzymałe piasty - niewiele więcej się tu nie da. Zamontowane są na nim szerokie na 42mm opony WTB Resolute, których wygląd skinwall ładnie komponuje się z beżem ramy.
Na koniec kilka słów o części wypoczynkowej: tutaj swoją pracę spełnia autorska sztyca w kształcie litery D, która dzięki specjalnemu kształtowi ze spłaszczoną tylną częścią ma oferować dużą elastyczność a tym samym wysoki poziom komfortu. Jeśli chcesz, możesz oczywiście zainstalować konwencjonalny słupek 27,2 mm za pomocą dołączonego adaptera.
Więcej testów, produktów i podstawowych informacji o miesiącu Velomotion Gravel:
- Test roweru szutrowego Storck Grix Platinum Ultegra Di2: Racetourer na szutr i teren
- GT Grade Carbon Pro w teście rowerów szutrowych: Wygodny trójkąt dający dużo frajdy z jazdy?!
- Orbea Terra M30-D w teście gravela: Żwawy rower do treningów i wycieczek po szutrze
- NS Bikes Rag+ 2 w teście gravela: Przekonujący wszechstronny aluminiowy
- Rondo Ruut CF 2 w teście gravela: Szybki rower szutrowy o efektownym wyglądzie
Let's Gravel: BMC URS One
Na pierwszy rzut oka, BMC URS One, ze swoim super czystym wyglądem i eleganckim designem, jest nie tylko bardzo wysokiej jakości, ale także niezwykle drogi za niecałe 9.000 XNUMX euro. Oczywiście byliśmy szczególnie ciekawi, czy różnica w cenie w stosunku do reszty pola testowego może być również odczuwalna pod względem wydajności.
Zacznijmy od wyważonej geometrii, która powinna spodobać się wielu kolarzom i bardzo nam się podoba. Lekko pochylona górna rura łagodzi skądinąd dość sportową geometrię i daje możliwość ustawienia bardziej zrelaksowanej pozycji.
Najwyższej klasy komfort w BMC URS One zapewnia jeszcze więcej „relaksu”. Dzięki obniżonym podporom siodełka z technologią Micro Travel (MTT) uzyskujesz nawet do 10 mm skoku sprężyny tylnego trójkąta, dzięki czemu możesz złagodzić, a nawet ukryć różne wyboje i wyboje śpiewająco. Ale jest to również konieczne, aby zasłużyć na swoją nazwę Unrestricted. Oczywiście URS osiąga swoje granice również na bardziej ekstremalnych odcinkach, ponieważ w końcu to wciąż rower szutrowy. Niemniej jednak niektóre szlaki można opanować tym Gravlerem, a nawet przy dużej radości z jazdy.
Pomimo elastomeru MTT i komfortu, BMC URS One w żadnym wypadku nie jest pojazdem rekreacyjnym. Wręcz przeciwnie: na torze również okazuje się prawdziwym speedsterem i imponuje sportowymi właściwościami jezdnymi. Dobra sztywność w obszarze suportu, w tym skuteczne przenoszenie mocy, zapewnia doskonałe przyspieszenie. W połączeniu z bezpośrednim prowadzeniem URS sprawia wrażenie bardzo zwinnego, co nie tylko sprawia nam wiele przyjemności na technicznych trasach, ale także zapewnia sportowe wrażenia z jazdy.
Świetne osiągi dopełnia wysokiej jakości sprzęt, któremu nie można wiele zarzucić. Koła DT Swiss Gravel zapewniają sportowe prowadzenie na asfalcie i szutrze, obwód Sram zapewnia najlepszą przyjemność bezprzewodowego przełączania i jest wygodny w trzymaniu. To samo dotyczy kierownicy, która dobrze pasuje do ogólnej koncepcji pod względem ergonomii i jest łatwa do trzymania.
Inne najważniejsze cechy rowerów szutrowych w teście:
Test roweru szutrowego Bergamont Grandurance 6: Kiez Graveler o wielu twarzach
Test: Bergamont Grandurance 6, jako topowy aluminiowy model Hanzy, jest gorącym pretendentem do tronu wszechstronności wśród naszych początkujących. Za rozsądną cenę otrzymujesz wysokiej jakości, wszechstronną ramę, piękny wygląd i solidne komponenty. Bergamont Grandurance 6: Fakty Materiał ramy: aluminium Rozmiar kół: 700c Rozmiar osi (przód/tył): 12×100 / 142×12 Mocowania błotników: Tak Mocowania bagażnika (przód/tył): Nie/Tak Uchwyt na bidon : […]
Recenzja roweru szutrowego Salsa Warroad 700c Ultegra: Specjalista wśród wszechstronnych
Test: Salsa Warroad Carbon chce wypełnić lukę między rowerem szosowym a szutrowym - z koncepcją wytrzymałościowego all-road, która łączy lekką i zwinną ramę, wysokiej jakości osprzęt i wiele punktów mocowania dla rowerzystów i rowerzystów turystycznych. Salsa Warroad 700c Ultegra: Fakty Materiał ramy: Karbon Rozmiary kół: 700c (kompatybilne z 650b) Maksymalny prześwit na opony: 35 mm (700c) / 47 mm (650b) Wymiar osi (przód/tył): […]
NS Bikes Rag+ 2 w teście gravela: Przekonujący wszechstronny aluminiowy
NS Bikes Rag+ 2: Fakty Materiał ramy: aluminium Rozmiar(y) kół: 700c (kompatybilne z 650b) Maksymalny prześwit na opony: 45mm (700c) / 55mm (650b) Rozmiar osi (v/h): 15×100 / 142×12 Mocowania błotników: Tak Mocowania bagażnika (przód/tył): Nie/Tak Koszyk na bidon: Dolna rura u góry, rura podsiodłowa Masa kół przód/tył/całkowita (z oponami i tarczami hamulcowymi): 1.810 g / 2.003 g / 3.813 g Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M): 10,91 kg Cena: […]
Schreibe einen Kommentar