Rower testowy / E-Performance / Cargo: HNF Nicolai CD1 Cargo to klasyczny rower e-cargo, który dzięki opatentowanej technologii przechylania obiecuje sportowe prowadzenie nawet podczas szybkiej jazdy. Rower, który kosztuje prawie 6.000 euro Wyprodukowano w Niemczech Wie również, jak przekonać w teście z wysokiej jakości sprzętem, w tym napędem pasowym.
Dzięki technologii przechylania, napędowi pasowemu i, co nie mniej ważne, niezrównanemu urokowi inżynierii mechanicznej Nicolai, CD1 Cargo to znacznie więcej niż „tylko” kolejny e-cargo. Może wyróżniać się z tłumu, po prostu na niego patrząc; oprócz cudownie obrobionej aluminiowej ramy dominuje tutaj imponujące zawieszenie dwóch przednich kół i drewniana przestrzeń ładunkowa. Jednak spojrzenie na dane techniczne pokazuje, że rower wyprodukowany w Niemczech nie został zaprojektowany na wybieg, ale jako prawdziwy koń pociągowy: Dopuszczalna masa całkowita to potężne 280 kg - przy zważonej masie własnej 51 kg i średnia waga rowerzysty 90 kg, to nadal pozostaje zawsze znacznie więcej niż 100 kg jako ładowność, świetnie!
HNF Nicolai CD1 Cargo: Dwie wielkości, jeden wariant wyposażenia wysokiej jakości
Rower cargo HNF Nicolai jest dostępny w dwóch rozmiarach lub wariantach: Oprócz tego, który testowaliśmy Duży Wariant HNF oferuje również bardziej kompaktową wersję, której powierzchnia ładunkowa jest o 45 cm krótsza o ponad 20 cm niż duży model (68 cm). Pod względem ceny między tymi dwoma rozmiarami leży 200 euro. Pozostałe wyposażenie pozostaje bez zmian, przynajmniej w wersji podstawowej: Rower napędzany jest silnikiem Bosch Performance CX, który zasilany jest akumulatorem o pojemności 500 Wh. Niestety rozwiązanie z podwójną baterią nie jest obecnie dostępne. Zmiana przełożeń odbywa się za pomocą bezstopniowej piasty Enviolo, a dzięki napędowi paskowemu, który jest również standardem, otrzymujesz wyjątkowo łatwy w utrzymaniu i niezawodny układ napędowy.
Podwójne oświetlenie LED od Supernova czy aluminiowe błotniki Wingee pokazują np., że tradycyjny producent nie oszczędzał na sprzęcie klasy B. Hamowanie odbywa się za pomocą Tektro Auriga Twin, którego lewy siłownik hamulca obsługuje jednocześnie oba przednie hamulce. Oprócz tego hamulec posiada również funkcję blokady – rodzaj hamulca ręcznego, o czym szczegółowo przekonamy się za chwilę.
HNF Nicolai CD1 Cargo: Zaawansowana technologia przechylania zapewniająca sportowe wrażenia z jazdy
Ale teraz porozmawiajmy o przysłowiowym słoniu w pokoju - technologii przechylania HNF Nicolai CD1 Cargo. Wątpliwa reputacja nieporęcznej obsługi poprzedza większość dwuśladowych rowerów towarowych - i słusznie w większości przypadków. Zwłaszcza podczas pokonywania zakrętów, przy dużych prędkościach lub obu tych przypadkach jednocześnie, dwa przednie koła mają negatywny wpływ, zwiększają promień skrętu i często prowadzą do chwiejnego zachowania podczas jazdy. Jednak oczywiste jest również, że rowery są znacznie łatwiejsze do załadunku dzięki bezpiecznej postawie i oferują większą stabilność niż ich jednośladowi konkurenci, zwłaszcza przy niskich prędkościach. W przypadku CD1 Cargo firma HNF Nicolai zdecydowała się połączyć zalety obu metod konstrukcyjnych, czego efektem jest zaawansowana technologia przechylania dwóch przednich kół.
Podczas pokonywania zakrętów przednie koła pochylają się do zakrętu, ale przestrzeń ładunkowa pozostaje prawie całkowicie pozioma. Oznacza to, że możesz podróżować szybko i bezpiecznie nawet z ładunkiem, a promień skrętu jest również mniejszy. Więc wszystko dobrze? Cóż, podczas ruszania lub przy niskich prędkościach technologia łatwego przechylania sprawia, że rower jest trudny w prowadzeniu i przyzwyczajenie się do niego wymaga trochę praktyki. Nawet podczas parkowania niekoniecznie praktyczne jest, gdy rower nagle przechyla się na bok i „przewraca”. Jednak HNF Nicolai nie byłby HNF Nicolai, gdyby nie znaleziono na to rozwiązania: technologię przechylania można zablokować za pomocą pedału nożnego i łatwo dostępnej dźwigni na kierownicy, a następnie ponownie ją zwolnić. Dzięki temu możesz szybko i łatwo przełączać się między klasycznym „trójkołowcem” a sportowym „rowerem przechylnym”.
HNF Nicolai CD1 Cargo: Zmienna powierzchnia ładunkowa — kompatybilna z Thule
W podstawowej wersji CD1 Cargo posiada atrakcyjną wizualnie drewnianą przestrzeń ładunkową, która niestety okazuje się nieco śliska. Nawet jeśli technologia przechylania zazwyczaj utrzymuje rower w pozycji poziomej, przed rozpoczęciem podróży należy odpowiednio zabezpieczyć ładunek. Oczywiście HNF Nicolai oferuje również szeroką gamę nadbudów i opcji montażu dla swojego roweru towarowego. Jest to możliwe przede wszystkim dzięki dwóm szynom montażowym po bokach przestrzeni ładunkowej, w których można zamocować na przykład jednostkę koszową lub kosztowną jednostkę ładunkową. Nawiasem mówiąc, obie nadbudowy pasują tylko do dużej wersji CD1 Cargo. Alternatywnie można oczywiście wkręcić w szyny proste pasy napinające, aby odpowiednio zabezpieczyć ładunek. Dla rodziców HNF Nicolai nie oferuje własnej ławki ani podobnej, ale przyczepki dziecięce Thule można bez problemu przykręcić do przestrzeni ładunkowej za pomocą specjalnych szyn adaptera.
HNF Nicolai CD1 Cargo: Przekonujące również w praktyce
W praktyce HNF Nicolai CD1 Cargo może spełnić niemal wszystkie nasze oczekiwania. Jednak technologia przechylania wymaga trochę przyzwyczajenia na pierwszych kilku metrach i nawet doświadczeni rowerzyści potrzebują kilku minut, aby się do niej przyzwyczaić. Jednak gdy już to zrozumiesz, CD1 Cargo jest prawdopodobnie najbardziej zabawnym i sportowym rowerem e-cargo, jaki do tej pory testowaliśmy. Stabilność jest rewelacyjna nawet przy energicznym pokonywaniu zakrętów, a ładunek też nie traci panowania nad sobą. Blokada technologii przechylania jest szczególnie pomocna podczas ruszania, a obsługa za pomocą pedału nożnego i pilota na kierownicy jest intuicyjna. Podczas załadunku należy również unieruchomić dwa przednie koła – nie mniej praktyczne są tutaj hamulce postojowe, dzięki którym można szybko i bezpiecznie zaparkować rower nawet na powierzchniach, które nie są w 100% równe.
Tak bezpieczny i zabawny, jak zaawansowany technicznie osioł wydaje się być na asfalcie, droga staje się coraz gorsza, a jazda CD1 Cargo szybko staje się nieco niewygodna. Jednak opcjonalnie dostępny wspornik sprężyny Thudbuster firmy Cane Creek może tu pomóc - przynajmniej dla kierowcy.
Sprzęt nie daje żadnych powodów do narzekań: zaczyna się od silnika Bosch Performance CX, który nadal zapewnia wystarczającą moc nawet przy odpowiednim obciążeniu, następnie bardzo łatwy w obsłudze i wyjątkowo łatwy w utrzymaniu napęd z piastą Enviolo i paskiem z włókna węglowego Gates, aż po supernową Supernova -Lighting, z którą jazda po nieoświetlonych drogach nie stanowi żadnego problemu.
Schreibe einen Kommentar