Test: Riese & Müller Packster 40 to najnowszy i najmniejszy rower e-cargo w portfolio producenta z Darmstadt. Ale chwileczkę – czy to naprawdę klasyczny rower cargo? Na pierwszy rzut oka sprawa jasna: przestrzeń ładunkowa przed kierownicą, ugięcie do 20-calowego przedniego koła i cała konstrukcja nie pozostawiają wątpliwości. Istnieją dobre powody, dla których sam producent ma trochę trudności z tą kategoryzacją, co staje się jasne dopiero po zapoznaniu się z danymi technicznymi.
Packster 40 ma dwóch większych rodzeństwa, Packster 60 i 80, z których oba są niewątpliwie rowerami towarowymi. Na pierwszy rzut oka kompaktowy nowicjusz może nie być niczym więcej niż mniejszym wariantem uznanych modeli, ale właśnie to czyni go tak wyjątkowym. Pomimo przestrzeni ładunkowej z przodu, motocykl ma dość zwarty rozstaw osi wynoszący 1.660 mm, czyli tylko nieznacznie większy niż w normalnym rowerze. Ponieważ szerokość przestrzeni ładunkowej również się zmniejszyła, Packster 40 nie jest szerszy niż normalny rower. Wymiary powinny nie tylko pomieścić nowicjuszy w zakresie rowerów cargo, jeśli chodzi o obsługę, ale także znacznie ułatwić schowanie e- rower cargo w podróży lub w domu. Kolejny pozytywny efekt uboczny: przy nieco ponad 30 kg jest wyjątkowo lekki jak na rower e-cargo.
Ale oczywiście koncepcja nie jest pozbawiona kompromisów: przestrzeń ładunkowa jest znacznie mniejsza niż ta znana z większości innych rowerów cargo. Wystarczająco duży, aby pomieścić skrzynkę z napojami, zakupy spożywcze, a nawet fotelik dziecięcy, ale jeśli szukasz osła jucznego do dużych i nieporęcznych przedmiotów, możesz się rozczarować.
Riese & Müller Packster 40: Indywidualne wyposażenie na wysokim poziomie
W naszym teście mieliśmy elegancko wyposażoną topową wersję Packstera 40, Packstera 40 NuVinci HS z podwójnym akumulatorem, drewnianą skrzynią, składanym zamkiem i silnikiem S-Pedelec firmy Bosch, który obsługuje prędkość do 45 km/h. Punkt kosztowy dla tej wersji wyposażenia? Prawie 6.700 €. Dumna cena. Ale otrzymujesz również wysokiej jakości wszechstronny S-Pedelec z dużą przestrzenią ładunkową, a jednocześnie zwinnym prowadzeniem. Jeśli nie chcesz aż tak dużo inwestować, możesz znaleźć sprzęt już od 4.000 €. Bazując na czterech podstawowych wariantach, model można indywidualnie konfigurować i dostosowywać do własnych życzeń i budżetu.
Zacznijmy od ramy: jest ona wykonana z aluminium i jest dostępna w kolorze jaskrawoczerwonym lub subtelnie szarym. 26-calowe tylne koło jest połączone z kompaktowym 20-calowym przednim kołem, które jest kontrolowane przez sprawdzone ugięcie. Centralny silnik Bosch jest atrakcyjny wizualnie iw dużej mierze dyskretnie zintegrowany z ramą. Standardowy akumulator mieści się pod niską górną rurą, opcjonalny dodatkowy akumulator jest po prostu mocowany z tyłu skrzynki ładującej. Oprócz skrzyni transportowej z przodu, rama posiada również klasyczny bagażnik od Racktime.
W naszym przypadku zmiana przełożeń odbywa się za pomocą bezstopniowej piasty N380 firmy NuVinci, która łączy w sobie wysoki komfort z szerokim zakresem i jest bardzo dobrym wyborem jak na rower klasy Packster. Dzięki napędowi pasowemu napęd roweru towarowego jest nie tylko wyjątkowo cichy, ale także wyjątkowo łatwy w utrzymaniu, idealny dla codziennego towarzysza.
Amortyzowany widelec Suntour XCM o skoku 70 mm z przodu oraz amortyzowana sztyca Cane Creek Thudbuster ST zapewniają dodatkowy komfort. Niezwykle stabilna podstawka centralna pomaga w „trybie parkowania”, który nie tylko łatwo się rozkłada, ale także umożliwia bezpieczne ustawienie Packstera.
Oczywiście w codziennym rowerze nie powinno zabraknąć systemu oświetlenia. Tutaj Riese & Müller wykorzystuje kombinację reflektorów Busch + Müller i tylnych świateł Supernova LED, które są montowane na bagażniku.
Riese & Müller Packster 40: praktyczne szczegółowe rozwiązania
Jednak techniczna strona roweru takiego jak Riese & Müller Packster 40 to tylko połowa sukcesu. Jak układany jest ładunek? Jakie szczegółowe rozwiązania oferuje rower? Ponieważ bez względu na to, jak przyjemny może być wygląd lub jak zwinne może być prowadzenie: większość ludzi kupuje taki rower ze względów praktycznych. Nasz rower testowy był dostarczany ze standardowym drewnianym pudełkiem, które jest dostarczane z każdym Packsterem za 149 €. Jest to doskonale przetworzone i składa się z wytrzymałego, powlekanego drewna. Wygląda dobrze, a ciemnobrązowa powłoka okazała się zaskakująco wytrzymała podczas naszego okresu testowego. Nie możemy jednak powiedzieć, jak pudełko wytrzyma lata po jednym lub dwóch ulewnych deszczach.
Jednak główna zaleta pudełka staje się widoczna dopiero po bliższym przyjrzeniu się: boczne części są wtykowe i można je wyjąć jedną ręką i przymocować do spodu jako dodatkową powierzchnię ładunkową. W najgorszym przypadku zyskujesz znacznie więcej miejsca na większe sztuki bagażu, które można łatwo przymocować za pomocą pasa napinającego. Może się to zdarzyć kilka razy, ponieważ miejsce w kompaktowym drewnianym pudełku jest bardzo ograniczone: jest wystarczająco dużo miejsca na skrzynkę z napojami, a także większy zakup. Jeśli jednak chcesz regularnie transportować nieporęczne przedmioty, warto przyjrzeć się większym wersjom Packstera.
Zawartość przestrzeni ładunkowej można zabezpieczyć dostarczoną osłoną przeciwdeszczową, którą naciąga się na drewnianą skrzynię. Mocowana jest za pomocą czterech wypustek w rogach osłony przeciwdeszczowej. Jak na nasz gust, materiał tutaj jest trochę za ciasny i zakładanie go wymaga sporo siły i nie jest tak wygodne, jak byśmy tego chcieli. Z drugiej strony siedzi wtedy bezpiecznie i nie jest pod wrażeniem (podróżnego) wiatru.
Drewniane pudełko jest również opcjonalnie dostępne z wbudowaną „schowkiem” w płycie podstawy: wyjęcie małej płytki ujawnia wgłębienie, które spełnia podwójną funkcję. Dodatkowe miejsce do przechowywania, jasne; Jeśli jednak zamontujesz również fotelik dziecięcy, mali pasażerowie mogą włożyć stopy we wnękę, a tym samym usiąść znacznie wygodniej.
Riese & Müller Packster 40: dobroduszne prowadzenie bez większych kompromisów
Riese & Müller obiecuje wrażenia z jazdy podobne do tych, jakie daje normalny rower z najnowszego potomka cargo. Ta koncepcja zdecydowanie się sprawdza, ponieważ Packster 40 jest zauważalnie bardziej zwinny niż duże rowery cargo, które często bardziej przypominają naczepę niż rower. Odchylenie do przedniego koła działa doskonale, ale przyzwyczajenie się do niego nowicjuszom zajmuje jeszcze trochę czasu. Stosunkowo krótki rozstaw osi pomaga w ciasnych zakrętach, ale zwłaszcza przy niskich prędkościach rower - zwłaszcza przy pełnym obciążeniu - staje się nieco chwiejny niż normalny rower.
Sprzęt rzetelnie wykonuje swoją pracę i niezmiennie robi dobre, a przede wszystkim przemyślane wrażenie. Dzięki sprężynowemu podparciu i amortyzowanemu widelcowi rower niweluje nieprzyjemne wibracje, przerzutki NuVinci są świetne, a hamulce tarczowe mocne, ale niezbyt żwawe.
Najważniejszym punktem naszego roweru testowego był niewątpliwie silnik Performance 45 z dwoma akumulatorami 500 Wh. Nawet jeśli z pewnością nie chcesz ustanawiać żadnych rekordów prędkości z Packsterem 40, a prędkości przekraczające 40 km/h wymagają pewnej praktyki, dodatkowe osiągi są mile widzianym plusem. Jeśli rower jest w pełni załadowany, a ścieżka jest stroma, tryb turbo ma sens i znacznie ułatwia pedałowanie. Dzięki dwóm akumulatorom nie musisz zbyt oszczędnie zużywać energii, ponieważ promień działania jest wciąż wystarczająco duży.
Riese & Müller Packster 40: Praktyczny kompromis
Jeden lub drugi może teraz zadać sobie pytanie: dla kogo kompaktowy rower cargo, taki jak Packster 40, ma sens? Krótka analogia do rynku samochodowego może tu pomóc, nawet jeśli okoliczności z pewnością nie mogą być zrównane 1:1. Klasyczny rower miejski to mały kompaktowy samochód - praktyczny, niedrogi w zakupie, łatwy w obsłudze. Dla rodzin lub osób, które po prostu lubią przewozić trochę więcej, ale są niepraktyczne. Z drugiej strony tradycyjny, dorosły rower cargo jest na poziomie dużego transportera. Dużo miejsca, ale nieporęczne, potrzebujące miejsca i po prostu nie nadające się do codziennych podróży. Packster 40 plasuje się gdzieś pośrodku – w przypadku samochodów prawdopodobnie najbardziej odpowiadałby kombi lub małej furgonetce. Spojrzenie na ulicę pokazuje, jak wielkie jest zapotrzebowanie na takie praktyczne pojazdy codziennego użytku.
Alex mówią
Znakomicie napisany artykuł - zwłaszcza opis obsługi i obszarów zastosowania. Przy tej długości całkowitej możliwe są również podróże pociągiem, ponieważ 40-tka powinna teraz pasować do większości wind - po prostu muszą pracować! Niemniej jednak prawie 6.000 euro (właśnie przejrzałem konfigurator) z Bosch CX i podwójnym akumulatorem na wszystkie codzienne wycieczki po pagórkowatych obszarach miejskich, które są do tego potrzebne, jest dość wysokie!
W zamian Packster 40 powinien wytrzymać 8 lat i przejechać 30.000 XNUMX km – właściwie każdy układ napędowy powinien mieć w dzisiejszych czasach certyfikat!