Test: Po tym, jak Ghost w ostatnich latach nadepnął na gaz w sektorze MTB, mieszkańcy Górnego Palatynatu chcą teraz zwrócić na siebie uwagę również na drodze. To powinno się udać z Nivoleta, rower wyposażony w hamulce tarczowe oraz konwencjonalną wersję z hamulcami szczękowymi.
Nazwa Nivoleta wywodzi sie z płk de Nivolet który z przełęczą o wysokości 2.600 metrów jest jednym z najwyżej położonych asfaltowych przejść alpejskich. Pozwolono nam otrzymać model ze średniej półki Nivoleta View.
sprzęt i praktyka
Nasz duch Nivoleta jest wyposażony w kompletne Shimano Ultegra 6800. Wersja mechaniczna przełącza się znacznie bardziej płynnie niż poprzednik - małe objawienie w tym przedziale cenowym. Gradacja idealnie dobrana na górzysty teren. Na korbie zamontowane są ostrza o przełożeniu od 50 do 34 zębów, natomiast z tyłu zastosowano kasetę o przełożeniu od 11 do 28 zębów.
Ponadto Ghost wykorzystuje niektóre części z własnego asortymentu, a dokładniej kombinację kierownicy i mostka oraz sztycę. Oprócz Mavica ksyriumkoła, to właśnie te komponenty składają się na wagę podstawową wynoszącą 6,9 kilograma.
Sama rama z włókna węglowego jest stosunkowo lekka, waży niecałe 880 gramów i jest dobrze przemyślana. Z przodu zwężająca się rura czołowa wzmacnia sztywność, a korona widelca jest zaprojektowana w taki sposób, że elegancko przechodzi w dolną rurę. Jest to również nieco bardziej bulwiaste w porównaniu z innymi tubami. Wąski wspornik pozostaje owinięty wokół rury podsiodłowej, zanim zbiegnie się w górnej rurze.
Wygląd raczej klasycznie wyglądającej ramy wygląda bardzo schludnie. Wewnętrznie kierowane pociągi i przygotowanie Di2 odgrywają swoją rolę. Pozycja siedząca jest sportowa, chociaż komfort nie ucierpi z tego powodu. Wynika to głównie ze stosunkowo wysokiego frontu.
Ghost sprawdza się w akcji Nivoleta zwłaszcza na podjazdach jako dobry towarzysz. Można go również łatwo przenosić po stromych rampach. Dzięki doskonałej zmianie przełożeń nic nie stoi na przeszkodzie do gwałtownego przyspieszenia, choć są pod tym względem bardziej zwinne modele. Układ kierowniczy był precyzyjny i dawał dobry poziom pewności na zakrętach.
Konkluzja
Nasz model testowy przyszedł z solidnym sprzętem, który był całkowicie przekonujący w użyciu. Ghost szczególnie dobrze czuł się w górzystym terenie Nivoleta w domu. Sprinterzy z pewnością woleliby inny rower. Jeśli jednak szukasz wiernego kompana do codziennej jazdy szosowej, śmiało możesz rzucić okiem na ten rower – zwłaszcza, że jest on przygotowany również na późniejsze aktualizacje.
Najważniejsze cechy produktu
- Rama przygotowana również pod Di2
- dobry stosunek jakości do ceny
- solidny sprzęt
cena i sieć
- od 2.499,00 euro (z tylną przerzutką Ultegra)
- www.ghost-bikes.com
Schreibe einen Kommentar