Test rowerów wyścigowych dla początkujących: Cervelo Caledonia wywołał już spore poruszenie na rynku, ponieważ wydaje się (przynajmniej na papierze) łączyć kilka kategorii rowerów wyścigowych dzięki innowacyjnym funkcjom i udanym kombinacjom. Powinno to oferować wiele opcji, szczególnie dla nowicjuszy na rowerze szosowym, bez konieczności angażowania się zbyt wiele od samego początku. Tutaj dowiecie się, co naprawdę potrafi Cervelo Caledonia i czy nas przekonało!
Jako początkujący nie musisz rezygnować z marek sprawdzonych na całym świecie. Producent Cervelo, znany ze sportów zawodowych, również realizuje podobną koncepcję w swojej Caledonii i oferuje zarówno początkującym, jak i doświadczonym motocyklistom rower wyścigowy, który jest dostosowany do indywidualnych potrzeb rowerzysty i nie wyznacza kierunku od samego początku. Możesz więc w pełni poświęcić się motocyklom wyścigowym i najpierw dowiedzieć się, dokąd tak naprawdę chcesz jechać. Naszym zdaniem świetne podejście oparte na motcie: „Wszystko może, nic nie musi.” W końcu kto wie, dokąd zaprowadzi nas podróż.
Cervelo Caledonia – Rama w skrócie
Cervelo Caledonia oferuje niezwykle wszechstronną platformę, która oferuje różne opcje regulacji i ustawień oraz może obejmować szeroki zakres pozycji siedzących. Zasadniczo bardzo wyważona geometria zapewnia wygodną, ale sportową pozycję siedzącą. Ponadto istnieją lekkie i zoptymalizowane aerodynamicznie kształty rur, które zostały przejęte z profesjonalnych motocykli wyścigowych Cervelo, ale które zostały wzmocnione w kluczowych punktach, aby zapewnić dodatkową stabilność. To właśnie powinno zapewnić większy komfort i bezpieczeństwo. Punkty mocowania błotników i prześwit na opony do 34 mm umożliwiają szeroki zakres zastosowań i znacznie zwiększają przydatność do codziennego użytku. Punkty przykręcenia torby na rurkę górną znajdują się na górze. Podstawowy model Caledonia opiera się na częściowo zintegrowanym prowadzeniu kabli, tradycyjnym kokpicie i okrągłej sztycy o średnicy 27,2 mm.
Cervelo Caledonia – Wyposażenie w skrócie
Nasz model Cervelo Caledonia był wyposażony w kompletną grupę przerzutek Shimano Ultegra, która dzięki swojej solidności i precyzji zapewnia pierwszorzędną mechaniczną przyjemność zmiany przełożeń. Koła DT Swiss P1800 Spline i opony Vittoria Zaffiro Pro 30 mm zapewniają dobre połączenie właściwości tocznych, komfortu i solidnej trwałości.
Testowany Cervelo Caledonia
Dzięki aerodynamicznie zoptymalizowanym i zakrzywionym kształtom rur, Cervelo oferuje już wiele pod względem wyglądu. Podczas naszych jazd testowych przekonał nas również dużą porcją komfortu i płynnej pracy. To powinien być udany punkt wyjścia dla wszystkich, którzy chcą się odnaleźć po raz pierwszy.
Kaledonia naprawdę wie, jak wykorzystać swoje mocne strony, zwłaszcza na płaskich i szybkich odcinkach. Ze względu na swoje właściwości aerodynamiczne i dobrą płynność jazdy można go idealnie rozpędzić do prędkości i odpowiednio ją utrzymać. Nic dziwnego, że prowadzenie jest przeznaczone do bardziej zrelaksowanych pasaży i osiąga swoje granice tu i ówdzie w bardziej technicznych pasażach. Przy szybkiej zmianie kierunku jazdy należy zdjąć nogę z gazu i przyzwyczaić się do sposobu kierowania, zwłaszcza jako początkujący. Niemniej jednak Cervelo Caledonia jest niezwykle stabilny i nie traci tak łatwo opanowania. To z kolei, wraz z bardziej zrelaksowaną pozycją siedzenia i wysokim poziomem ogólnego komfortu, zapewnia przyjemną, a jednocześnie sportową i dynamiczną jazdę.
https://www.velomotion.de/magazin/2021/10/einsteiger-rennraeder/