Test: ROSE XLITE 06 Ultegra Di2 – rasowa wyścigówka z firmy zajmującej się sprzedażą wysyłkową w Bocholt trafiła do Dolnej Bawarii. W poniższym teście praktycznym możesz dowiedzieć się, jak sobie radził i co potrafi.
Seria modeli XLITE została całkowicie zmieniona i obejmuje cztery różne modele XLITE 04 i pięć wariantów XLITE 06. Istnieją również trzy specjalne modele XLITE UNLTD. Testowaliśmy ROSE XLITE 06 Ultegra Di2 w jasnym kolorze borealis green/kredowym. Jeżeli nie przepadacie za taką kolorystyką, możecie wybrać też matowy carbon.
Nowa konstrukcja ramy i czysty wygląd od razu przykuły naszą uwagę. Jakość wykonania jest bardzo dobra, a koła, kierownica i sztyca własnej marki ROSE są również bardzo wysokiej jakości. Rama bardzo różni się od ramy poprzedniego modelu. Aerodynamika została ponownie dopracowana, co jest bardzo zauważalne na płaskich przejazdach. Lekkie i sztywne koła z włókna węglowego RC Sixty z piastami firmy Newman również odgrywają swoją rolę. Każdy start bezlitośnie zamieniany jest w napęd. Koła mają szerokość wewnętrzną 21 mm i są również przystosowane do montażu bezdętkowego. Pasujące zawory do opon bezdętkowych wchodzą w zakres dostawy.
W przeciwieństwie do standardowego wyposażenia, na rowerze testowym zamontowane zostały opony Continental GP 5000, które przy szerokości 28 mm zapewniają bardzo dobrą przyczepność i dodatkowy komfort. Na nowej ramie ROSE XLITE 06 można zamontować opony o szerokości do 32 mm.
Według ROSE rama powinna ważyć jedynie 825 gramów. Kompletny rower waży zaledwie ok. 7,1 kg. Najlepsza wartość dla roweru aero. Linie są całkowicie zintegrowane, a jednoczęściowy kokpit ROSE Race jest również nowy. Najważniejszym elementem jest to, że kable są zaciśnięte pod kierownicą. Ułatwia to konserwację.
Sztyca podsiodłowa z włókna węglowego w kształcie litery D również pochodzi od ROSE. Jest zoptymalizowana aerodynamicznie i można ją regulować za pomocą ukrytego zacisku na górnej rurze. Zapewnia również pewien komfort dzięki niewielkiej elastyczności. Zasiadasz na siodle Fizik Antares Versus Evo R5. Siodło jest wygodne nawet podczas długich podróży, ale jest nieco śliskie ze względu na gładką powierzchnię.
Rower przeznaczony jest dla kolarzy wyczynowych i sprinterów, ale ze względu na swoją wagę oferuje również rezerwę na wypady w góry. Geometria jest bardzo zwarta, a na ROSE XLITE 06 siedzisz bardzo sportowo. Górna rura i główka ramy stały się krótsze w porównaniu do swojego poprzednika, co natychmiast wprowadza aerodynamiczną pozycję siedzącą.
XLITE 06 jest bardzo zwrotny i płynny na płaskich powierzchniach, a także na szybkich zjazdach. Nie należy jednak zdejmować rąk z kierownicy przy wietrznej pogodzie, ponieważ rower jest podatny na boczny wiatr ze względu na obręcze o wysokości 60 mm.
Umierać Shimano Ultegra Di2 spełnia swoje zadanie doskonale, ale przełożenie (korba 52/36 i kaseta 11-30) zostało zaprojektowane z myślą o prędkości. Do gór potrzebne są mocne nogi. Ale tego właśnie wymaga rasowy kierowca wyścigowy. Potrzeba prędkości!
Lekki model specjalny wszechstronnego roweru szutrowego z Campagnolo: Recenzja Rose Backroad Ekar Limited
Test Rose Backroad Ekar Limited: Ta wersja efektownego roweru szutrowego firmy Bocholt jest na rynku od prawie dwóch lat. Biorąc pod uwagę przekonującą geometrię ramy, dużą różnorodność modeli i atrakcyjne modele specjalne, takie jak „Ekar Limited” z częściami Campagnolo, chciałbyś, aby rower miał długi cykl modelowy, ponieważ tutaj wszystko jest naprawdę na swoim miejscu. Oryginalny Backroad, który Rose 2020 […]