Nowości produktowe: Po zeszłym roku 12-biegowe Shimano Dura-Ace Di2 i Ultegra Di2 zostały zaprezentowane, producent grup osprzętu przeniósł swoją wypróbowaną i przetestowaną 105 na wyższy poziom i oprócz dodatkowej zębatki po raz pierwszy wyposażył ją również w technologię Di2. Ma to na celu udostępnienie bezprzewodowej wydajności Di2 z 12-biegowym systemem zmiany biegów szerokiej grupie docelowej w odpowiednim przedziale cenowym.
Minęło 40 lat, odkąd Shimano wprowadziło popularną grupę osprzętu 1982 w 105 roku. Z okazji okrągłych urodzin jest teraz długo oczekiwana aktualizacja dla grupy wszechstronnej, ponieważ po raz pierwszy będzie również dostępna z elektroniczną technologią zmiany przełożeń Di2. Jest to ta sama technologia, która została wprowadzona w zeszłym roku dla starszych braci Dura-Ace i Ultegra.
Długo oczekiwana grupa Shimano 105 R7100 nie tylko sprawia, że osiągi Di2 są dostępne dla znacznie większej grupy kolarzy wyścigowych, ale oferuje również bezprzewodową, niezawodną i łatwą w użyciu elektroniczną technologię 12-biegowej zmiany przełożeń, z którą Shimano dopiero niedawno wyznaczyły nowe standardy w jeszcze bardziej przystępnym pakiecie. Oznacza to, że rowerzyści, którzy wcześniej musieli polegać na technologii mechanicznej zmiany przełożeń, mogą również cieszyć się pierwszorzędną funkcjonalnością i wysokiej jakości technologiami Shimano. Nowy Shimano 105 Di2, oparty na grupach osprzętu Ultegra i Dura-Ace, jest wynikiem wieloletnich prac badawczo-rozwojowych. Rezultatem była precyzyjna, bezbłędna zmiana przełożeń, precyzyjnie dopasowane przełożenia i niezawodny układ hamulcowy, który nie ma sobie równych na tym poziomie cenowym.
Nowy Shimano 105 Di2: Nauka o szybkości
Już w 2009 roku Shimano wywołało poruszenie, wprowadzając na rynek pierwszą grupę osprzętu Di2 (Digital Integrated Intelligence). Mimo to firma nie stała przez lata w miejscu, ale stale rozwijała produkty, aby pozostać na szczycie dzięki znaczącym ulepszeniom funkcjonalnym. W niedawnej przeszłości te dalsze ulepszenia obejmują bezprzewodowy kokpit i rozszerzenie do systemu 12-biegowego. Aby jednak było to możliwe, inżynierowie Shimano nie poszli na żadne kompromisy w odniesieniu do szybkiej, precyzyjnej i niezawodnej funkcji zmiany przełożeń, jakiej oczekuje się od Shimano.
- Zaawansowana platforma Di2: Całkowicie nowo opracowany system Di2 gwarantuje szybką zmianę przełożeń dzięki bezprzewodowemu kokpitowi.
- Nowoczesny układ napędowy: Zoptymalizowane 12 stopni prędkości zapewnia niezrównaną wydajność i płynną zmianę biegów.
- Ulepszony interfejs, zoptymalizowana ergonomia: Dzięki precyzyjnie dostrojonej równowadze komfortu, aerodynamiki i estetyki, nowy Shimano 105 Di2 gwarantuje bezpieczną i wygodną ergonomię oraz umożliwia czysty wygląd w obszarze kokpitu.
- Ulepszony układ hamulcowy: Oprócz ulepszonej kontroli hamulców, nowy układ hamulcowy Shimano 105 charakteryzuje się cichszą pracą oraz łatwą konserwacją i pielęgnacją.
- Nowe karbonowe koła: Aerodynamika, sztywność, niska waga i atrakcyjna cena łączą się w idealnym stosunku w nowych bezdętkowych kołach karbonowych.
Nowy Shimano 105 z systemem hybrydowym
Podobnie jak Ultegra i Dura-Ace, nowa wszechstronna grupa osprzętu opiera się na systemie hybrydowym składającym się z bezprzewodowego połączenia między elementami kokpitu oraz połączenia kablowego między przerzutką tylną, przednią i centralną baterią, która zwykle mieści się w rura podsiodłowa, która zapewnia maksymalną niezawodność w każdych warunkach.
Aplikacja E-Tube oferuje również szerokie możliwości szybkiego i łatwego dostosowania grupy osprzętu do własnych życzeń i preferencji. Na przykład system zmiany przełożeń można indywidualnie skonfigurować, ustawiając prędkość zmiany przełożeń, liczbę przełożeń przy wciśniętym przycisku lub funkcję synchronizacji i półsynchronizacji. Ponadto system można sparować z wieloma komputerami rowerowymi innych firm, w tym Garmin i Wahoo. Na przykład aktualny bieg lub poziom naładowania akumulatora mogą być wyświetlane na komputerze rowerowym.
Ze zoptymalizowaną ergonomią dźwigni dla lepszego chwytu
Jednym z głównych punktów styku rowerzysty z motocyklem wyścigowym są dźwignie zmiany biegów i hamulca. Aby były jeszcze łatwiejsze do trzymania, Shimano nadało nowemu 105 Di2 nową ergonomię, która uwzględnia również opinie wielu profesjonalnych kierowców. Głównymi cechami zmian są wyższe rogaliki i zoptymalizowany kształt dźwigni dla większego komfortu i lepszej kontroli w każdej pozycji do jazdy. Funkcja hamowania została również znacznie ulepszona dzięki nowym, płynnie działającym dźwigniom hamulca i rozszerzonemu obszarowi sterowania. Oprócz ulepszeń ergonomicznych, obwód opracowany przez samego Shimano jest teraz stosowany również na poziomie 105, co zapewnia bezpieczną, szybką transmisję i przetwarzanie sygnału, a jednocześnie zmniejsza zapotrzebowanie na energię do absolutnego minimum. Zmniejsza to ryzyko zakłóceń i zakłóceń, dodatkowo zmniejsza prędkość przełączania i wydłuża żywotność baterii. Według producenta decyzja o zastosowaniu centralnego akumulatora umieszczonego bezpiecznie w ramce ułatwia ładowanie i gwarantuje stabilną i niezawodną funkcję przełączania przez cały czas.
Nowy system przerzutek Shimano 105 Di2
Drugą ważną innowacją oprócz „elektryfikacji” 105 jest krok w kierunku 12-biegowej. W rezultacie grupa przełączania, która jest szczególnie popularna wśród kierowców hobbystów, może przekonać dużą przepustowością i przyjemnie małymi stopniami zmiany biegów. Odpowiadają za to opcje kaset z zębami 11-34 i 11-36 oraz korby o gradacjach 50-34 i 52-36 zębów. W połączeniu umożliwiają nawet redukcję układu napędowego, dzięki czemu bardziej strome rampy i dłuższe podjazdy powinny być łatwe do pokonania. Jeśli chodzi o koła, nowy system jest wstecznie kompatybilny. Poprzednie koła rowerów szosowych z 11-biegową piastą wolnobiegu mogą być nadal używane z nowym 12-biegowym Shimano 105 Di2.
Większa siła hamowania dzięki ulepszonemu systemowi
Podobnie jak wspomniane już w zeszłym roku grupy osprzętu Shimano Dura-Ace i Ultegra, nowy 105 otrzymał również poprawiony i ulepszony układ hamulcowy, który powinien błyszczeć ciszej i uprościć konserwację. Ponadto procesy hamowania powinny być mocniejsze i łatwiejsze do kontrolowania. Pomimo większej odległości między klockami w pozycji spoczynkowej, co znacznie zmniejsza poziom hałasu, hamulce działają szybko i niezawodnie. Śrubokręty i mechanicy szczególnie docenią czysty i łatwy proces odpowietrzania, który eliminuje konieczność demontażu zacisku hamulca z ramy.
Nowe karbonowe koła RS710
Kolejną nowością w ramach nowego Shimano 105 Di2 są dwa nowe karbonowe komplety kół, które powinny uzupełnić grupę przerzutek i są na tym samym poziomie cenowym. Po raz kolejny podejście Shimano polegające na stopniowym przejmowaniu technologii z najlepszych serii do produktów z niższych poziomów okazało się warte swojej ceny. C32, specjalnie zaprojektowany do jazdy pod górę, oraz wszechstronny model C46 charakteryzują się tym samym DNA, które sprawia, że odpowiadające im zestawy kołowe C36 i C50 w Dura-Ace i Ultegra są tak atrakcyjne - w szczególności równowaga między aerodynamiką, niską wagą i sztywność. Model C32 ma obręcz o wysokości 32 mm, szerokość wewnętrzną 21 mm i wagę 1.502 g. Obręcz zestawu kołowego C46 ma wysokość 46 mm, szerokość wewnętrzną 21 mm i waży 1.610 gramów. Oba zestawy kołowe są kompatybilne z 11-rzędowymi i 12-rzędowymi prędkościami i są przystosowane do zastosowania bezdętkowego.
Schreibe einen Kommentar